Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Rumpnissen är även resa inräknat i er budget? Hittade ni några fina ringar? :)
Nej, resa är in inräknat.

Ja, visst hittade vi ringar! Jag beställde den här:
0397992_front_normal.png

och sambon den här:
1357730_front_normal.png

Ringarna är lite för "mkt" för min smak men viktigast är att det ni hittade ringar ni tycker om. Jag glömde ta kort pa vara och hittar inte pa internet.

Igar bokade vi resturang sa dagens tidsplaneringen börjar bli fix.
Klockan 10 börjar själva cermonin och haller pa en halvtimme ungefär. Sen aker vi (eller gar för dom som vill det) till resturangen. Där dricker vi en fördrink och fotograferar. Sen serveras förrätt, huvudrätt och efterrätt (menyn bestämmer vi nästa helg). När maten är uppäten aker vi hem till oss. Vi tänkte köpa ett partytält som vi sätter upp i trädgarden och här serveras det kaffe och tarta. Sen till kvällen blir det lite lättare mat, kallskuret, ost, bröd osv. och sen fortsätter vi här hos oss till ingen orkar längre.

Känns som dett upplägg som passar oss perfekt.

Fick besked idag att min pappa inte kommer, han säger att han inte har hundvakt men det borde han kunna fixa. Han har inte hälsat pa mig en enda gang sen jag flyttade utomlands. Jag är besviken men jag borde inte ha förväntat mig ngt annat.

Igår hade jag över ett par tjejkompisar och vi bläddrade igenom bröllopstidningar. Och jag blev ännu mer förvirrad:p Tror att bröllopet kommer gå på runt 100 000 kr så nu ska vi spara, superkul...

Det är en kompetens som vi har inom familjen, svärmor har gått floristkurser och gjort blomsterarrangemangen till de tidigare bröllopen i familjen. Plus att hon kan sy så alla ändringar som behöver göras kan hon ordna (förra gången sydde hon brudklänningen som en replika av en gammal). Det enda jag vet (och en av få saker som jag är bestämd på) är att jag vill ha pioner i brudbuketten. Och att den ska se handplockad och lite bångstyrig ut.

Saker som däremot kommer att få kosta är frisörbesöken, jag är värdelös på hantering av hår och känner ingen som kan heller. Smink löser vi däremot själva.

@Petruska Haha, så tror jag inte riktigt det är ;)

Eftersom allt blir så jäkla dyrt så ska jag nog försöka köra på en enkel bukett = tre blommor som jag köper som snittblommor och sätter ihop själv, TADA billigt och somrigt!

På borden ska jag se om vi kan plocka lite sommarblommor i mammas och pappas trädgård och kanske på några ängar. Eller om man har lite ljus på borden i stället? Det blir liksom lite bisarrt att lägga flera tusenlappar på blommor som kommer vissna dagen efter. Så rika är vi inte :D

Kan man köpa bara en vanlig bukett och ha som brudbukett då? Eller blir det konstigt till klänningen om den inte är uppbyggd för att hänga snyggt framför klänningen?

@Petruska
På borden ska jag se om vi kan plocka lite sommarblommor i mammas och pappas trädgård och kanske på några ängar. Eller om man har lite ljus på borden i stället? Det blir liksom lite bisarrt att lägga flera tusenlappar på blommor som kommer vissna dagen efter. Så rika är vi inte :D

Vi ska ha typ ljuslyktor från ikea med vattenkristaller i och sätta typ en rosa ros och ev någon vit blomma i varje (min mor har mer koll än jag :o men ungefär). Och rosenbuketter kan man ju köpa på typ Plantagen för max en femtiolapp.

Kan man köpa bara en vanlig bukett och ha som brudbukett då? Eller blir det konstigt till klänningen om den inte är uppbyggd för att hänga snyggt framför klänningen?

Det gör man väl precis som man vill :) Spontant vet jag nog inte ens skillnaden mellan en "vanlig" bukett och en brudbukett :p (förutom att den senare är hutlöst dyr)

Det enda jag vet (och en av få saker som jag är bestämd på) är att jag vill ha pioner i brudbuketten. Och att den ska se handplockad och lite bångstyrig ut.

När ska du gifta dig? Pioner är en av de blommorna som bara går att få tag på ett par månader om året vanligtvis.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 192
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka