Vi bjuder inga, vi ska till stadshuset. Klänning blir det, men i svart trikå. Varför överge ett vinnande koncept tänker jag. Det blir vi, BARNET och två vänner med tillhörande BARN eftersom vi ska äta middag tillsammans senare. PARTNERN vill gärna ha ringar, jag har ångest och tycker alla är fula. Lie rädd att känna mig som en ringmärkt pippifågel, men men, jag kan ju ha den i en byrålåda också.
Vi behåller våra respektive efternamn.
Grattis till beslutet, hittade tråden idag

Har nästan exakt samma tankar som dig/er ang giftermål.
Vi har varit tillsammans i snart 18 år och har ett gemensamt barn. Vi har aldrig känt att vi vill eller behöver gifta oss, men har fått rådet från flera håll att det skulle vara bra eftersom vi har barn. Så har börjat komma i sk giftastankar på senaste tiden.
Men vi vill inte ha kyrkbröllop, och heller inget stort ståhej. Jag tänker mig stadshuset med okända vittnen. Sedan går vi ut och käkar middag, kanske bara vi tre till och med.
Tror faktiskt inte att familj och släkt skulle bli så besvikna för att vi inte bjuder ngn, de känner oss och om vi gifter oss så är bara det väldigt stort hehe.
Ringar vet jag inte vad jag tycker om, ingen av oss är smyckesmänniskor, men kan tänka mig ringar i en uppsättning antingen bara till vigseln eller redan vid ev "förlovning". Men utan krav att dessa måste bäras.
Titanringar är fina dock, en sådan skulle jag kunna använda!
Men om detta blir av vet jag icke, men om jag ska ta upp det med sambon så tror jag att jag vill göra det i sommar om vi kommer iväg på ännu en greklandsresa, då vi båda förälskat oss grekland! Då blir det iaf ngt speciellt och minnesvärt, kan väl kalla det frieri då

Bästa vore ju om man kunde vigas även där på plats, har faktiskt kikat lite på det men har bara hittat vigselplatser på några få öar, och dessa är jag inte så sugen på...
Vi får väl se vad som händer! Men tankarna finns där iaf!