Nya tränset av nylon *bilder*

snurpe

Trådstartare
Sådär, idag har jag varit och hämtat ut mitt nya fina nylonträns :) Färgen var inte riktigt den nyans jag trott men jag är nöjd ändå. Den kommer att skära sig lite mot den huva han brukar använda, men det är kanske inte hela världen ;) Mjukt och mysigt var det iaf och jag tyckte det verkade sitta bra!

HPIM1860.jpg

HPIM1862.jpg

HPIM1863.jpg

HPIM1864.jpg

HPIM1865.jpg

Helt okej tyckte Monte! :D ;)

/snurpe

Sv: Nya tränset av nylon *bilder*

Snyggt! Visst är det svart/vinrött? Eller är det klarrött?

Jaja, ser fint ut, och hästen med för den delen! :)

Det var snyggt.
Var kan man köpa sådana träns????
M vh

det var jätte fint..
men varför köper man nylon?? är det gooare
för hästen eller tål den inte läder?
JAg hade inte en aning att det fanns nylon träns? :angel:

Jag köpte först ett billigt läderträns till Monte. Det började spricka, var stelt och smörjdes aldrig ;)

Ett nytt träns var nödvändigt. Alternativen var då ett dyrare läderträns eller detta nylonträns. Valet var lätt. Jag behöver aldrig smörja igen. Det är snyggt och oerhört lätt att hålla rent - bara att skölja av. Det håller hög kvalité och man kan lita på att det inte spricker eller går sönder. Sedan tycker jag det är jätteroligt att man så lätt kan knäppa loss bettet och använda den som grimma. Hur mysigt som helst på långturerna :love:

Jag har dessutom sadel i syntet. Gillar materialet mycket bättre än läder. Mer pålitligt och mer lättskött.

/snurpe

Exakt sådannt har jag haft, samma färg och allt. :D :D
Men har sålt mitt då jag så sällan rider med bett. Ska köpa ett bettlöst nylonträns ist. :)

Jag är lite nyfiken, vad händer om hästen skulle råka trampa på tränset eller fastna om man skulle åka av? Ett läderträns går ju förhoppningsvis sönder då. Men det här gör det väl inte?

Jag är övertygad om att spännena ger vika då! Det är åtminstone min förhoppning. Kika på vanliga grimmor vart de först går sönder...

/snurpe

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Orkar inte gömma mig bakom ett anonymt nick... Hur säger man till sin sambo att hans klädstil suger utan att låta som en elak kärring... 15 16 17
Svar
334
· Visningar
34 852
Senast: _Taggis_
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började... 2 3
Svar
46
· Visningar
9 896
Senast: Fraegd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att... 2
Svar
20
· Visningar
5 934
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 444
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka