Nya vi som målar-tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här håller jag på med nu, ska bli ett porträtt av min bortgångna hjärteväns hagkompis. Målar den till hans ägare som tack för all hjälp genom alla år. Så det är en överraskning hon inte förväntar sig o jag hoppas tavlan blir bra så hon blir glad! Fegar verkligen med den här tavlan pga det, lite prestationsångest, men det går (sakta) framåt ändå!
 

Bifogade filer

  • 20200804_215658.jpg
    20200804_215658.jpg
    108,2 KB · Visningar: 220
Har lite problem med ögat/synen så det blev inget måleri idag. Behandlar med kortison och det blir så svårt att se och svider.
Kommer nog försöka vila ögat imorgon också och sen förhoppningsvis kunna dra igång på onsdag igen. I värsta fall får jag köra med lapp för ena ögat 🏴‍☠️
 
Den här håller jag på med nu, ska bli ett porträtt av min bortgångna hjärteväns hagkompis. Målar den till hans ägare som tack för all hjälp genom alla år. Så det är en överraskning hon inte förväntar sig o jag hoppas tavlan blir bra så hon blir glad! Fegar verkligen med den här tavlan pga det, lite prestationsångest, men det går (sakta) framåt ändå!

Wow, vad fina alla var! Och vilken underbar present! 😍
 
Tack så jättemycket @tuaphua! :heart

Men vad snällt sagt, @tornblomma , tack! Jag känner mig inte som ett proffs alls just nu, så det värmde :) Jag försöker att inte jämföra med mina äldre målningar, men har några som jag knappt förstår hur jag gjorde idag. Det här är nog min favoritmålning av de jag själv har gjort, kommer ihåg att den gick lekande lätt att göra då men jag tycker den ser allt annat än enkel ut idag... jag kan inte manipulera färgen så säkert idag, men det kommer förhopningsvis tillbaka så småning om!

Lägger den i en spoiler för säkerhets skull då den är lite makaber, föreställer en död o uppspikad fågel:
20200815_170945.jpg
 
Tack så jättemycket @tuaphua! :heart

Men vad snällt sagt, @tornblomma , tack! Jag känner mig inte som ett proffs alls just nu, så det värmde :) Jag försöker att inte jämföra med mina äldre målningar, men har några som jag knappt förstår hur jag gjorde idag. Det här är nog min favoritmålning av de jag själv har gjort, kommer ihåg att den gick lekande lätt att göra då men jag tycker den ser allt annat än enkel ut idag... jag kan inte manipulera färgen så säkert idag, men det kommer förhopningsvis tillbaka så småning om!

Lägger den i en spoiler för säkerhets skull då den är lite makaber, föreställer en död o uppspikad fågel:
WOW.
Du är fantastiskt duktig!
/konstguiden
 
Tusen tack @tanten !! :bow:

Dagens timme på kallblodet, alltid svårt att hålla motivationen egenom de första lagrena tycker jag, inget känns riktigt bra, utan man bara förbättrar det man kan, steg för steg... hopp och tålamod...
 

Bifogade filer

  • 20200823_011124.jpg
    20200823_011124.jpg
    133,3 KB · Visningar: 218
Tack så jättemycket @tuaphua! :heart

Men vad snällt sagt, @tornblomma , tack! Jag känner mig inte som ett proffs alls just nu, så det värmde :) Jag försöker att inte jämföra med mina äldre målningar, men har några som jag knappt förstår hur jag gjorde idag. Det här är nog min favoritmålning av de jag själv har gjort, kommer ihåg att den gick lekande lätt att göra då men jag tycker den ser allt annat än enkel ut idag... jag kan inte manipulera färgen så säkert idag, men det kommer förhopningsvis tillbaka så småning om!

Lägger den i en spoiler för säkerhets skull då den är lite makaber, föreställer en död o uppspikad fågel:
Fantastiskt välgjort även om motivet i sig inte tilltalar mig. Jag är grymt imponerad av dina akvareller.
 
@Mia_R Vad fint att du ändå ville ge en positiv kommentar trots att den inte är din kopp te! :heart Tack, tack, tack!

@Luem Vad kul att du tyckte om dem! Jag hoppas den blir fin i slutändan, för den kvinnan är verkligen värd det bästa!!

@athena_arabians Jag är väldigt förtjust i när det blir vackert och hemskt samtidigt, den kontrasten tycker jag personligen är svårslagen. Jag älskar fåglar och är så fascinerad av dem, men ursh vad otur de har haft i mina målningar genom åren! Tusen tack!

Kallblodsherren börjar arta sig! Här ngnstans börjar det bli lite roligare, när jag känner att jag börja gilla delar av tavlan. Mulen har jag blivit lite förtjust i nu, haha:
 

Bifogade filer

  • 20200908_183816.jpg
    20200908_183816.jpg
    157,7 KB · Visningar: 142
Skissade lite snabbt upp en ny idé idag. Kan verkligen inte rita/skissa och det ser alltid ut som skit men skissen är för mig mest att jag vill få in motivet på duken och se att kompositionen funkar och allt ryms.
Som vanligt har jag gjort små skisser/mindmaps som jag sedan skalat upp på den stora duken (därav stödlinjer/rutor och siffror).

Ganska mycket av det som syns på skissen ska sen försvinna in i bakgrunden/mörker och tex de kraftiga linjerna runt munnen ska ju försvinna helt.

Visa bifogad fil 57177
Alltså, det här var väldigt likt Lagertha i Vikings när hon håller i en uggla, är det det referensen? :D
 
@Mia_R Vad fint att du ändå ville ge en positiv kommentar trots att den inte är din kopp te! :heart Tack, tack, tack!

@Luem Vad kul att du tyckte om dem! Jag hoppas den blir fin i slutändan, för den kvinnan är verkligen värd det bästa!!

@athena_arabians Jag är väldigt förtjust i när det blir vackert och hemskt samtidigt, den kontrasten tycker jag personligen är svårslagen. Jag älskar fåglar och är så fascinerad av dem, men ursh vad otur de har haft i mina målningar genom åren! Tusen tack!

Kallblodsherren börjar arta sig! Här ngnstans börjar det bli lite roligare, när jag känner att jag börja gilla delar av tavlan. Mulen har jag blivit lite förtjust i nu, haha:

Men alltså, wow!! Visste inte att det gick att få till sådana detaljer med akvarell. Helt fantastiskt! Jag hade lätt blivit superglad om jag fått en tavla av dig. :love:
 
Nu är ögat ngt bättre efter intensiv kortinsonkur. Ska således måla som besatt närmaste dagarna! :D
Min Wilhelm Tell-tavla är såld till en snubbe som heter... TELL! :rofl:
Oddsen på det liksom? :D Den är dock inte helt klar så måste fixa det sista på den imorgonbitti och be till högre makter att den hinner torka till fredag då köparen vill hämta den!

Sen har jag ju flera påbörjade dukar som jag behöver komma igång med. Träffade av en slump en gallerist på bussen igår. Känner inte hen men hen hade via hörsägen från någon i modebranschen fått höra att jag börjat måla så vi snicksnackade lite och hen tog mina uppgifter så kanske det blir ngt av det senare i vinter/vår!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ibland funderar jag på om det inte vore vettigt att bo någon annanstans egentligen. Någonstans där vädret är bättre, politiken är mindre...
2
Svar
30
· Visningar
1 579
Senast: Mineur
·
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 779
Senast: Blyger
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 470
Hemmet Inspirerad av en annan aktuellt tråd här. Funderar över om det är dags att göra något åt skåpluckorna i köket? Så här ser den som är...
Svar
3
· Visningar
508
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp