Köksrenovering

karamelldrottningen

Trådstartare
Inspirerad av en annan aktuellt tråd här. Funderar över om det är dags att göra något åt skåpluckorna i köket?
Så här ser den som är mest sliten:
E5BF0D85-8B36-49A1-A0EF-ED8F29210C81.jpeg


Frågan är om det går att göra något åt detta själv? Tänkte om jag slipar och målar luckorna och rollar sen över med ny färg? Vill ha gröna eller rosa skåpluckor har inte bestämt mig än.

Vet inte om man vågar lämna in på firma heller tycker de jag sett som gjort det har slarvat så mycket dessutom kostsamt så tänker att det blir nog bättre att göra det själv bara grunden är ordentligt gjort först och bra verktyg?

Sen även måla väggar och lister i köket behövs. Det är så dålig kvalitet på nuvarande färg.
 
Luckorna ser ut att vara i massivt trä. Stämmer det. Då är det bara att skrapa bort sprucken färg, spackla ev ojämnheter och måla.
Tror det! Köket är gammalt och passar mig bra som inte är så lång. Tycker nya kök är alldeles för höga ofta för att man ska kunna jobba i bekvämt.
Men då få bort så mycket färg som möjligt först och sen måla efter det?
 

Liknande trådar

Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
668
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 459
Senast: Ullmerkott
·
Hemmet Vi håller på att renovera ett av våra badrum (eller ja, hantverkarna gör det). Vi ska ha halvkaklat i en del av badrummet och sen hade...
Svar
7
· Visningar
1 061
Senast: MiaMia
·
Hemmet Vi tycker inte om kakel och klinker i vårt badrum, men det är inget fel på det egentligen förutom utseendet. När vi flyttade in hade vi...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
10 615
Senast: Daff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp