Bukefalos 28 år!

Nyårsfesten (Ulvlek)

Jag funderar även på @karamelldrottningen . Tycker hennes efterättsinlägg skulle kunna vara en ledarulv som hintar till lyan+några oskyldiga för att inte outa hela lyan.

Även hennes ifrågasättande av mitt ”Iår” känns lite märkligt? Kanske ett sett att rikta misstanke mot en god, utan att som @Snurrfian säger sen gå vidare med det. Kanske en ledarulv som försöker hitta terorier trots att hon redan vet vem som är god/ond?
 
Det har blivit lite av en tradition att äta ren på nyår.

I år bestod förrätten av blinier (är det rätt plural????) med smetana, lök och caviar. Huvudrätt var renfilé med potatisgratäng och en sallad med fetaost och granatäpple. Efterrätten var panacotta med hallon.

Jag funderar även på @karamelldrottningen . Tycker hennes efterättsinlägg skulle kunna vara en ledarulv som hintar till lyan+några oskyldiga för att inte outa hela lyan.

Även hennes ifrågasättande av mitt ”Iår” känns lite märkligt? Kanske ett sett att rikta misstanke mot en god, utan att som @Snurrfian säger sen gå vidare med det. Kanske en ledarulv som försöker hitta terorier trots att hon redan vet vem som är god/ond?
Extra intressant blir det när jag läser igenom från början igen och även Elo pratar om i år, vilket var det som @karamelldrottningen sa sig hänga upp sig på. Varför då inte nämna alla som gör det?
 
Jag funderar även på @karamelldrottningen . Tycker hennes efterättsinlägg skulle kunna vara en ledarulv som hintar till lyan+några oskyldiga för att inte outa hela lyan.

Även hennes ifrågasättande av mitt ”Iår” känns lite märkligt? Kanske ett sett att rikta misstanke mot en god, utan att som @Snurrfian säger sen gå vidare med det. Kanske en ledarulv som försöker hitta terorier trots att hon redan vet vem som är god/ond?
Jag behöver med få iväg en röst för att hålla ångesten i schack, så baserat på det lite märkliga beteende som @karamelldrottningen i mina ögon visat hittills i tråden, så:

Ceta röstar på Karamelldrottningen
 
DL 1 21.30
19:00 cirkus röstar på Elo
19:32 Niyama röstar på Elo
19:40 Ceta röstar på Karamelldrottningen

Elo 2
Karamelldrottningen 1
 
Jag gillar kött, gärna vilt men det mesta slinker ner. Förutom det älskar jag skaldjur. Gärna tillagade. Och efterrätt. Choklad och kola och nötter liksom. Förrätt är också superviktigt. Löjrom eller sikrom funkar. Mat öht funkar.... Ja, jag är hungrig! :laugh:

Jag var faktiskt väldigt hungrig när jag skrev det där, nu är jag mättågoågla men jag kan säkert vara ledarvarg ändå, man vet aldrig! :D

Det funkade väl jättebra tror jag? Annars fattar de inte... :angel:
Alltså LenaH, det kan vara ledarvarg som vinkar till lyan, gör det supertydligt för att ingen ska tro att hon är ledarvarg, det kan även vara så att hon låtsas vara ledarvarg för att inte bli käkad av lyan och hoppas på att de ska käka ledarvargen. Jag vet inte vad jag ska tro men jag vägrar hänga upp mig på henne i första dl i första leken på evigheter.
 
Plockar upp @Artline så hennes röst också blir ihåg kommen, fördelen av att sitta och läsa igenom flera gånger i leken. :)

DL 1 21:30
18:35 Artline röstar på Klara
19:00 cirkus röstar på Elo
19:32 Niyama röstar på Elo
19:40 Ceta röstar på Karamelldrottningen


Elo 2
Karamelldrottningen 1
Klara 1
 
Jag tror ju inte det finns jättemycket att hämta från den obligatoriska frågan. De som valt en vegetarisk meny äter rimligen vegetariskt annars också, och vice versa. Att teoria om det (och rösta) tycker jag är helt ok i ett tidigt läge för att dra igång leken. Det som drar till sig mina blickar är när senare teorier baserat på ungefär samma sak, fastän det kommit fram annat matnyttigt i tråden. Det blir för enkelt i mitt tycke, och är jag tycker ulvar (i alla fall när jag var aktiv) har en tendens till.

Ojojoj här har det hänt mycket. Jag skulle haft hur mycket tid som helst att leka idag men verkligheten ville inte riktigt det.

Och jag hade glömt lite hur fort en sådan här lek kan fylla på med inlägg :crazy:

Niyama hoppar på mig som ulv tidigt, med nån teori om att jag valt ren, men både LenaH och Snurrfian har nämnt vilt, resp hjort också. Samt att inte mindre än 8 deltagare nämner kött (i nån form, på nåt sätt) innan hon skriver sitt inlägg.

Det verkar däremot suspekt att flera nämner vegetarisk mat. Närmare bestämt 5 personer. Och jag håller nog med Q om att det nog är 5 ulvar totalt. I så fall är det Q, Klara, Ceta, Niyama och Hedinn som sticker ut. Utifrån det så kan det vara så att lyan lägger några förslag om vegetariska rätter först, och att ledarulven hänger på för att vinka till dem. Då har skulle vi kunna har Niyama eller Hedinn som ledarulv.
Det sista stycket tycker jag är skitkonstigt, no offense. Jag förstår bara inte teorin. Varför skulle det vara suspekt att nämna vegetarisk mat? Generellt hade det väl varit bättre för en ulv att nämna att de gillar kött, eftersom folk generellt gör det (mer än är vegetarianer) och hade kunnat försvinna i mängden sas.

Är teorin baserad på att samtliga av dessa är ulvar och en ledarvarg? Jag vet inte hur årens senaste lekar sett ut, men det tycker jag också är konstigt. Varför skulle man välja att göra så?

No offense som sagt, men jag tycker den här teorin är udda, och i mitt tycke åt enklare hållet när det kommit in (i mitt tycke igen) teorier med mer substans än svar på den obligatoriska frågan.

@Elo skriver dessutom att det "hänt mycket", och väljer ändå att slänga ut en teori baserat på den obligatoriska frågan.

Jag känner att jag repeterar mig en aning, men summa summarum är det den här teorin jag har reagerat mest på av alla hittills idag. Därför kommer jag med teorin ovan som grund rösta, Sasse röstar på Elo
 
Jag tycker att det är skitsvårt. Ringrostiga hela bunten och ingen är vare sig god eller ond känns det som :crazy:

Går bakvägen istället och istället för att försöka hänga upp mig på andras eventuella snurrigheter.

Väljer att rösta på en person som enligt mig inte bidragit till så mycket (ja det finns fler i tråden).
Hemlig pratar om att de skippade efterrätten för att de var så mätta. Stek gjord på vanliga goda kanske????

Karamelldrottningen röstar på hemlig och förlåt på förhand för gräslig motivering :o

Snacka om att lägga ut sig själv för att kunna få enkla röster. Och ja, jag räknar med att nån kommer påpeka att jag påpekade just det :p.

Vad gäller mat tar jag det gärna enkelt. Som detta nyår, mammas stek med sås och potatis :d :d :d. Det blev ingen efterrätt för vi var så proppmätta ändå.
 
Jag är inte riktigt förtjust i de här strömröstningarna på @Elo Visst kan det vara en ulv men knepiga teorier känns det som om alla för fram så här första dagen. Jag kan ha missat något uppenbart men det känns inte bra, samtidigt behöver det inte betyda att de som röstar på Elo är ulvar. Det är ganska vanligt att vi goda röstar ut varandra till att börja med.
 
Haha jag tycker typ alla kan vara ledarvargshintar. Reagerade redan på @qitis kommentar om att det innebär köttfritt (ledarvargen får ju inte käka), speciellt med tillägget "något att bita i". Men sen kom flera stycken med bara "kött" utan att vara mer specifika.
Ren var ju dock lite mer specifikt. @LenaH kom ju dock med en liknande - helst vilt.

Eller att hela lyan outar sig genom att skriva samma…

Fast det blir ju outning om den ”vinkar” till alla. Räcker ju att vinka till en, eller möjligtvis två.

Haha! Ja, men jag tänker ändå att det är lite mer diskret att kalla ett gäng med teorier kassa, det är ju inget som drar uppmärksamhet till sig på samma sätt som att koppla ihop flera teorier/påståenden som här.

Hedinn är inte vegetarian, men pescetarian (äter inte kött, men fisk och skaldjur). Hade varit lite väl ambitiöst att vara det i 10 år för en ulvlek, kan jag tycka. :D

“Det händer”… :angel:
Jag tittade närmare på Hedinn, vilket känns intressant, inleder med vad hon vill äta, men sen handlar en stor del av inläggen om hintar till ulvarna. Skulle det kunna vara ett sätt för Hedinn att försöka vinka om att hon är ledarvargen, "Hedinn är inte vegetarian" skulle uttagen från sitt sammanhang kunna vara väldigt målande.
Snurrfian röstar på Hedinn eftersom jag tror att hon skulle kunna vara ledarvargen som försöker vinka till lyan.
 
DL 1 21:30
18:35 Artline röstar på Klara
19:00 cirkus röstar på Elo
19:32 Niyama röstar på Elo
19:40 Ceta röstar på Karamelldrottningen
19:57 Sasse röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på hemlig
20:11 Snurrfian röstar på Hedinn

Elo 3
Karamelldrottningen 1
Klara 1
Hemlig 1
Hedinn1
 
Ojojoj här har det hänt mycket. Jag skulle haft hur mycket tid som helst att leka idag men verkligheten ville inte riktigt det.

Och jag hade glömt lite hur fort en sådan här lek kan fylla på med inlägg :crazy:

Niyama hoppar på mig som ulv tidigt, med nån teori om att jag valt ren, men både LenaH och Snurrfian har nämnt vilt, resp hjort också. Samt att inte mindre än 8 deltagare nämner kött (i nån form, på nåt sätt) innan hon skriver sitt inlägg.

Det verkar däremot suspekt att flera nämner vegetarisk mat. Närmare bestämt 5 personer. Och jag håller nog med Q om att det nog är 5 ulvar totalt. I så fall är det Q, Klara, Ceta, Niyama och Hedinn som sticker ut. Utifrån det så kan det vara så att lyan lägger några förslag om vegetariska rätter först, och att ledarulven hänger på för att vinka till dem. Då har skulle vi kunna har Niyama eller Hedinn som ledarulv.
Både jag och @Ceta hade bara med efterrätter i vårt svar. Det gör den här teorin lite extra konstruerad känner jag. Ingen av oss har utgett oss för att vilja ha vegetarisk mat. Känns som att @Elo antingen inte tänkt riktigt hela vägen i sin teori, eller ansträngt sig för att pussla ihop just fem onda utifrån tanken om att lyan skulle vilja signalera på detta sätt. Speciellt som @Hedinn inte heller var helt vegetarisk i sitt svar. Nej, den här teorin dissar jag.

Problemet är att jag inte vill följa strömmen, det känns inte alls bra att Elo redan fått så pass många röster. Jag brukar alltid helst vilja lägga en ensamröst första dl. Feg som jag är. :laugh:

Än så länge har cirkus, Niyama och Sasse röstat på Elo. Nu tror jag inte att lyan kommer samla sina röster i första dl, speciellt inte som det finns en ond utanför lyan. Frågan är om någon, eller några av dessa är i lyan och ledarvargen signalerar till lyan genom att rösta på samma som någon av de hen vet är ulvar. Det skulle kunna peka på Sasse som ledarulv. Eller Niyama. Men, bara hälften av deltagarna har röstat ännu, så det är ju en supersvag teori verkligen.

Jag funderar vidare.
 
1. Niyama
2. cirkus
3. LenaH
4. Artline
5. fio
6. Qitis
7. hemlig
8. Ceta
9. Karamell
10. Hedinn
11. Snurrfian
12. Klara
13. Madalitso
14. Elo
15. Sasse

15 i leken. En har inte hittat hit vad det verkar ?@Madalitso

Fio och Artline har inte märkts av nästan alls i leken
Artline flaggade för tidig röst idag och la den på klara , första rösten idag

Niyama något avvaktande hittills? Lägger en andra röst på Elo efter att cirkus lagt en första röst där efter cirkus tycker att elo har märkliga resonemang

LenaH reagerar på snurrfian efter jag påpekat att det är lite märkligt att anta att alla jag teoriande om som ulvar skulle vara goda för hon ansåg sig själv vara god.

Hemlig startade friskt igår genom att påpeka att jag skulle vilja ha röster ? Mer osynlig idag

Ceta är lite smygande upplever jag , och tycker hon dessutom kidnappar min idé om karamelldrottningen som ledarvarg och röstar utifrån min teori på henne

Karamelldrottningen lägger i mina ögon en förtäckt BoP röst på hemlig. Vill inte riskera att rösta ut något månne och lägger en uddaröst därför ?

Hedinn brukar jag alltid haka upp mig på och känna alltid lite skum (för mig). Svår att veta vart man har

Snurrfian försvarade sig med näbbar och klor efter jag påstått att hon skulle kunna ingå i lyan tidigare idag baserat på min teorin om Karamelldrottningen som ledarvarg lägger sin röst på Hedinn

Klara ringrostig och verkar tycka att att leken bara har ledarvargar? Letar hon efter den? Utifrån perspektivet att inte vilja ta död på den alltså ?

Elo är i hetluften och jag reagerar på att hon skulle ta följe på mig -att jag har rätt om att det är 5 ulvar i leken. Elo har också fått röster på sig pga lite märkliga resonemang.

Sasse tillbaka efter flera års bortavaro från lekarna.
Resonerar lite i sitt röstinlägg och röstar på Elo , en tredje röst på Elo.

Ledarvargen kan tänkas följa den första ulvens röst och Elo är enda med mer än en röst än så länge när jag skriver detta så kan vara ett samband mellan de rösterna där (cirkus , niyama , sasse )

Så långt mina korta tankar hittills
 
Än så länge har cirkus, Niyama och Sasse röstat på Elo. Nu tror jag inte att lyan kommer samla sina röster i första dl, speciellt inte som det finns en ond utanför lyan. Frågan är om någon, eller några av dessa är i lyan och ledarvargen signalerar till lyan genom att rösta på samma som någon av de hen vet är ulvar. Det skulle kunna peka på Sasse som ledarulv. Eller Niyama. Men, bara hälften av deltagarna har röstat ännu, så det är ju en supersvag teori verkligen.
Det du pekar på här är ju ett klassiskt sätt att försöka visa sig som ledarvarg, att rösta efter den första ulven. Frågan är dock om jag någonsin faktiskt varit med om att någon gjort just så?

Isf är ju @Niyama eller @Sasse mest trolig som du konstaterar (vore bra om jag fick ett skäl att rösta på Sasse! :p) men frågan är vem och beror det på irl-grejer, när man är online eller är alla tre ulvar? :D
 
1. Niyama
2. cirkus
3. LenaH
4. Artline
5. fio
6. Qitis
7. hemlig
8. Ceta
9. Karamell
10. Hedinn
11. Snurrfian
12. Klara
13. Madalitso
14. Elo
15. Sasse

15 i leken. En har inte hittat hit vad det verkar ?@Madalitso

Fio och Artline har inte märkts av nästan alls i leken
Artline flaggade för tidig röst idag och la den på klara , första rösten idag

Niyama något avvaktande hittills? Lägger en andra röst på Elo efter att cirkus lagt en första röst där efter cirkus tycker att elo har märkliga resonemang

LenaH reagerar på snurrfian efter jag påpekat att det är lite märkligt att anta att alla jag teoriande om som ulvar skulle vara goda för hon ansåg sig själv vara god.

Hemlig startade friskt igår genom att påpeka att jag skulle vilja ha röster ? Mer osynlig idag

Ceta är lite smygande upplever jag , och tycker hon dessutom kidnappar min idé om karamelldrottningen som ledarvarg och röstar utifrån min teori på henne

Karamelldrottningen lägger i mina ögon en förtäckt BoP röst på hemlig. Vill inte riskera att rösta ut något månne och lägger en uddaröst därför ?

Hedinn brukar jag alltid haka upp mig på och känna alltid lite skum (för mig). Svår att veta vart man har

Snurrfian försvarade sig med näbbar och klor efter jag påstått att hon skulle kunna ingå i lyan tidigare idag baserat på min teorin om Karamelldrottningen som ledarvarg lägger sin röst på Hedinn

Klara ringrostig och verkar tycka att att leken bara har ledarvargar? Letar hon efter den? Utifrån perspektivet att inte vilja ta död på den alltså ?

Elo är i hetluften och jag reagerar på att hon skulle ta följe på mig -att jag har rätt om att det är 5 ulvar i leken. Elo har också fått röster på sig pga lite märkliga resonemang.

Sasse tillbaka efter flera års bortavaro från lekarna.
Resonerar lite i sitt röstinlägg och röstar på Elo , en tredje röst på Elo.

Ledarvargen kan tänkas följa den första ulvens röst och Elo är enda med mer än en röst än så länge när jag skriver detta så kan vara ett samband mellan de rösterna där (cirkus , niyama , sasse )

Så långt mina korta tankar hittills

Leker 100% från mobilen då jag inte har någon dator sedan när år tillbaka. Så ber om ursäkt om autocorrect skriver konstigt eller felstavningar jag inte hinner se slinker igenom
 
Än så länge har cirkus, Niyama och Sasse röstat på Elo. Nu tror jag inte att lyan kommer samla sina röster i första dl, speciellt inte som det finns en ond utanför lyan. Frågan är om någon, eller några av dessa är i lyan och ledarvargen signalerar till lyan genom att rösta på samma som någon av de hen vet är ulvar. Det skulle kunna peka på Sasse som ledarulv. Eller Niyama. Men, bara hälften av deltagarna har röstat ännu, så det är ju en supersvag teori verkligen.
Nu tänker du lite så som jag också tänkt!
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 424
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 010
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 204
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 717
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp