Bukefalos 28 år!

Nyårsfesten (Ulvlek)

Det verkar däremot suspekt att flera nämner vegetarisk mat. Närmare bestämt 5 personer. Och jag håller nog med Q om att det nog är 5 ulvar totalt. I så fall är det Q, Klara, Ceta, Niyama och Hedinn som sticker ut. Utifrån det så kan det vara så att lyan lägger några förslag om vegetariska rätter först, och att ledarulven hänger på för att vinka till dem. Då har skulle vi kunna har Niyama eller Hedinn som ledarulv.

Nä, varför ska alla i lyan outa sig på ett sånt vis? Verkar ju helt knäppt iom att ledarvargen ju vet vilka som är i lyan. Skulle det vinkas med matgrejen så är det nog så att ledarvargen säger samma som en ulv möjligen inte att alla ulvar först visar sig och sen följer ledarvargen.
 
Eller så är det för att jag faktiskt är vegetarian IRL och vet att även Niyama är det (pga allt som framkommit i lekarna genom åren ) liiite konstigare då att skriva att man vill ha kött på nyårsmenyn
Hedinn har jag iofs ingen koll på vad hon äter IRL
Men din teori är väl så god som någon annan just nu:)
Tycker du verkigen att det är en teori så god som någon? Iofs i DL1 är det galet svårt
men jag tycker det är orimligt att hela lyan ska outa sig så.
 
Eller så är det för att jag faktiskt är vegetarian IRL och vet att även Niyama är det (pga allt som framkommit i lekarna genom åren ) liiite konstigare då att skriva att man vill ha kött på nyårsmenyn
Hedinn har jag iofs ingen koll på vad hon äter IRL
Men din teori är väl så god som någon annan just nu:)
Inser nu att jag borde valt nån rätt med kött, det kanske hade dragit igång teorierna rejält mtp att halva buke nog vet att jag är vegan 😅
 
Tycker du verkigen att det är en teori så god som någon? Iofs i DL1 är det galet svårt
men jag tycker det är orimligt att hela lyan ska outa sig så.
Du har en poäng med det - men alla teorier i DL1 kan vara fel (eller rätt ) och det brukar ge sig allt eftersom leken fortgår vad som är vad och vilka som försöker så in misstankar(ulvar ) och vilka som är goda och försöker få leken framåt
 
Tycker du verkigen att det är en teori så god som någon? Iofs i DL1 är det galet svårt
men jag tycker det är orimligt att hela lyan ska outa sig så.

Självklart är det ganska orimligt. Men det förekom ju andra teorier om val av desserter på något sätt skulle vara en hint. Varför skulle inte andra matval kunna vara en hint då?
 
Självklart är det ganska orimligt. Men det förekom ju andra teorier om val av desserter på något sätt skulle vara en hint. Varför skulle inte andra matval kunna vara en hint då?

Jag tyckte ju det var orimligt också . Just det att en hel lya ska outa sig verkar inte rimligt. Eller att ledarvargen ska outa hela lyan (som i efterrättsgrejen).

Jag tycker dina teorier är för märkliga och nu måste jag rösta (ska till grannen nu, visserligen ahr de en toa jag kan smita in på om jag inte nått delfinstadiet)
därför

cirkus röstar på Elo
 
Eller så är det för att jag faktiskt är vegetarian IRL och vet att även Niyama är det (pga allt som framkommit i lekarna genom åren ) liiite konstigare då att skriva att man vill ha kött på nyårsmenyn
Hedinn har jag iofs ingen koll på vad hon äter IRL
Men din teori är väl så god som någon annan just nu:)
Jag hade blivit betydligt mer fundersam om @Niyama hade gått på om att hon ville ha kött på nyår! ;)
 
Alltså jag vet inte riktigt vad som händer med min dator, inlägg som inte fanns när jag skickade mitt dyker upp. Kan vara mitt nätverk som krånglar, hej vad kul det är att bo på landet :crazy: Men jag inser att mina inlägg ser märkliga, måste rösta i god tid så att det inte blir något strul.

Men för att återgå till leken, det är tydligt att vi är många ringrostiga som försöker komma igång! :) @karamelldrottningen verkar inte riktigt vilja stå för sina tankar. Nu verkar jag inte kunna tagga heller :banghead::rage:
 
Helt galet, nu skickar den inlägg med taggar trots att det inte gick att tagga när jag försökte. Det här kan bli intressant, jag kanske måste gå över att spela från telefonen:crazy:
 
Alltså jag vet inte riktigt vad som händer med min dator, inlägg som inte fanns när jag skickade mitt dyker upp. Kan vara mitt nätverk som krånglar, hej vad kul det är att bo på landet :crazy: Men jag inser att mina inlägg ser märkliga, måste rösta i god tid så att det inte blir något strul.

Men för att återgå till leken, det är tydligt att vi är många ringrostiga som försöker komma igång! :) @karamelldrottningen verkar inte riktigt vilja stå för sina tankar. Nu verkar jag inte kunna tagga heller :banghead::rage:
På vilket sätt vill jag inte stå för mina tankar? Vilka tankar är det du syftar på?
Och jo jag är taggad i detta inlägg.
 
Ledarvargs-hint? :cautious: Vargar äter iofs fler djur än ren men med tanke på allt prat som varit om det nu. Känns dock nästan för uppenbart?
Jag behöver rösta. Känns sådär att lägga en andraröst så tidigt med en så dålig teori, men det kan iofs göra röstningen intressantare än när det bara är spridda röster. Men enligt ovan kan Elo velat hinta om att hon är varg genom att välja ren, och sen tycker jag även senare teorier skaver där hon t.ex. tar med Hedinn i någon grupp som valt vegetariskt trots att Hedinn skrev hummer.

Niyama röstar på Elo
 
Jag tycker @cetas inlägg sticker ut mest med sitt Iår.

Det vet jag inte. Bara något jag reagerade på. Säkert bara feltänkt där men ändå.

På vilket sätt vill jag inte stå för mina tankar? Vilka tankar är det du syftar på?
Och jo jag är taggad i detta inlägg.
Du lyfte @cetas inlägg men när det blev ifrågasatt släppte du det direkt. Jo jag såg att taggen gick igenom tillslut, men något märkligt är det med min dator.
 
Niyama hoppar på mig som ulv tidigt, med nån teori om att jag valt ren, men både LenaH och Snurrfian har nämnt vilt, resp hjort också. Samt att inte mindre än 8 deltagare nämner kött (i nån form, på nåt sätt) innan hon skriver sitt inlägg.

Det verkar däremot suspekt att flera nämner vegetarisk mat. Närmare bestämt 5 personer. Och jag håller nog med Q om att det nog är 5 ulvar totalt. I så fall är det Q, Klara, Ceta, Niyama och Hedinn som sticker ut. Utifrån det så kan det vara så att lyan lägger några förslag om vegetariska rätter först, och att ledarulven hänger på för att vinka till dem. Då har skulle vi kunna har Niyama eller Hedinn som ledarulv.

Alltid svårt att hitta ulvar utifrån en första fråga, och det blir nästan lite fånigt att spekulera i om ”vegetariska” matval skulle vara hela lyan. Dels då alla ”vegetarianer” inte ens valt vegetariskt, och jag bara nämnde en efterrätt :rofl: Det finns ju ingen anledning för lyan att röja sig själv på det sättet heller, möjligen då att ledarulven försöker vinka på något sätt, men det ser jag inte i vegetarian-spåret.


+ @Snurrfian

Det där är lite intressant, qitis teoriar en potentiell lya, Snurris ingår och eftersom Snurris anser sig vara god så är alla de andra också automatiskt goda?
Håller med om detta. Känns märkligt att godförklara så många på en gång..

Citaten krånglar för mig, så får dela upp inläggen..
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 696
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 502
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 392
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 180
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp