Bukefalos 28 år!

Nyårsfesten (Ulvlek)

Outa tycker jag inte en ledarvarg vill göra nej
Men en vinkning ska ju inte outa, utan signalera till lyan specifikt och ingen annan ska förstå utom dem?
Nu har det här redan nämnt av annan/andra, men jag håller med dessa om att det känns konstigt att dra in hela lyan i hinten? För hypotetiskt, om ledarvargen dör längre in i leken (och eventuellt en ulv dör), var tror du att misstankar kommer riktas i så fall? Det känns lite risky att bara nämna ulvar, men det kan ju tänkas bero på hur djärv deltagaren är såklart.
Exakt det här, det skulle kunna vara en vinkning, men det borde hon inte göra, så just därför 🙄
Sen är ju @Niyama teori intressant även om hon åtminstone har fel angående mig, men det skulle också kunna vara en vinkning om hon är ledarvargen och plockar upp alla som inte hör till lyan.
Liksom den här i samma andra som ovan. Att hinta genom att bara dra upp ulvar eller bara dra upp goda känns konstigt i mitt tycke. Så jag håller med cirkus under. Det känns konstigt att göra en sådan grej, känns som det kan få ett bakslag längre in i leken, om det vill sig illa.
Jamen att peka ut en hel lya så som du funderar i ditt inlägg att Karamell har vinkat känns väl tveksamt ändå.

Tänker att det skulle kunna vara en vinkning till ett par vargar, och att de skulle kunna förstå utifrån det? Och att vissa andra vinkats till bara för att fylla ut lite och inte nämna hela lyan..
Det här tänker jag istället är vettigare. Att nämna både ulvar och goda känns mer safe. Men som sagt beror det på djärvhet osv.
Så du tror alla jag taggade som potentiella ulvar är goda? Eller vad menar du med den sista meningen? Se det fetade

Ja precis, eller alltså skulle kunna vara, jag vet ju att jag är god, alltså är det inte enbart ulvar du har radat upp. Det skulle kunna vara så att du är ledarvargen och genom att peka ut såna som är goda visar du dig för lyan utan att peka ut ulvarna.

Det är ju förståeligt att du håller dig själv god (det ”ska” man ju göra
Lite skumt att du vill hålla andra som goda tycker jag dock även utifrån din teori det är inte många som kan veta något just nu i leken förutom onda rent strikt
Får fundera lite på om det är en typisk god snurrfian -grej (typ att snurra in sig :D) eller om det är en annan typisk Snurrfian -grej. Då du är ond

Lägger in ovan citat också som tillhör konversationen ytterligare ett snäpp upp.

Oj, känns att jag är ringrostig i det här med att leka. Blir yr i skallen redan nu. :laugh:

Jag blir ju genast lite fundersam kring @qitis motiv till sin teori om att de hen radat upp (bla jag själv) automatiskt skulle vara ulvar pga att vi nämnt samma typ av dessert som @karamelldrottningen gillar. En väldigt svag teori, även om det ju naturligtvis är första dagen och man inte har något som helst att gå på. Jag vet ju att hens teori om mig är fel eftersom jag vet min roll. Därför funderar jag på viket syfte hen har med att peka ut oss fyra. Vet hen något? Eller är det bara en slump?

Vid min genomläsning av svaren på den obligatoriska frågan nu reagerade jag ändå på qitis. Min första tanke var ulv i fårakläder med tanke på hur hen formulerade sitt svar (något att bita i, men inget kött. Får äter inte kött), men jag kan inte förstå varför hen i så fall skulle outa sig, ledarvargen känner ju redan till vilka som sitter i lyan så det skulle ju bara vara dumt.

@Artline har också ett svar man skulle kunna reagera på. Så mycket fokus på rödvinssåsen? Törstar hen efter blod månne? En hint till lyan från ledarvargen? Är ju inga andra roller som skulle ha något att vinna på att hinta i detta tidiga läge.

Både @LenaH och @Elo vill ha vilt. Kan alla vara ledarvargar och hela leken är ett skämt? :laugh: Eller kan det vara så enkelt att svaret på frågan inte har något som helst med rollen i leken att göra? :rofl:

@Niyama äter vegetariskt. Men samma där, ulven i fårakläder har inget att vinna på att outa sig.

Som sagt, jag blir snurrig! Men egentligen tror jag ju inte att svaren på den obligatoriska frågan har någon som helst relevans för vilken roll man har.
Nu har ju Klara kommit in med fler (ett?) inlägg, men när jag började Projekt Gå-igenom-tråden-och-citera-allt-jag-vill-citera, så hade hon inte det :p Enligt mitt minne, förvisso guldfiskminne, reagerade jag inte något på hennes senaste teoriinlägg, däremot detta känns lite "utfyllnad". Skriver en massa om vad som hänt, teoriar lite, och klämmer sedan till att hon inte tror att typ det inte går att läsa in något i allt hon just skrivit, pga baserat på obligatorisk fråga. Det var summa summarum en massa ord, för att sedan inte tro att det har någon substans, men det ska ändå skrivas ner och delas, vilket jag tycker skaver lite.
Jag är trött och skulle ha röstat för länge sedan.

Artline röstar på Klara
För att inte tro på det går hitta ulvar i den obligatoriska frågan så hade hon väldigt många teroier i ämnet. Klara kan vara väldigt leksugen eller en ulv som vill visa sig mer aktiv än vad hon är.


Tveksamt till om jag hinner in igen innan dl. Dagens röst blir inte bättre än så här.
Jag vågar inte ta bort citat ifall det blir en hel massa klydd i min citering :p Så jag vill bara kommentera att jag håller med Artlines teori, som jag skrivit ovan.
Ja jag vill inte gå på nånting som jag inte är säker på.
Du kunde inte svara tidigare vad din teori berodde på, kan du det nu?
 
Bara en halvtimme till DL!
Har ni putsat skorna och fått på er utklädnaderna? Annars är det hög tid att börja med det nu :)
 
Det du pekar på här är ju ett klassiskt sätt att försöka visa sig som ledarvarg, att rösta efter den första ulven. Frågan är dock om jag någonsin faktiskt varit med om att någon gjort just så?

Isf är ju @Niyama eller @Sasse mest trolig som du konstaterar (vore bra om jag fick ett skäl att rösta på Sasse! :p) men frågan är vem och beror det på irl-grejer, när man är online eller är alla tre ulvar? :D
Är rätt trött i huvudet nu, men vad menar du med meningen jag fetat i ditt inlägg? Vad är det som beror?
 
Fårulven har en dold röst som är den som räknas och den lagda rösten öppet i leken är bara för syns skull så det inte glöms bort
 
Är rätt trött i huvudet nu, men vad menar du med meningen jag fetat i ditt inlägg? Vad är det som beror?
Vi har ju tre röster på @Elo - ponera då att en av dem är ulv och en är ledarvarg. Frågan är då om det är så enkelt att @cirkus är ulv och @Niyama ledare eller är Niyama ulv och @Sasse ledare eller är cirkus ulv och Sasse ledare?

Säg att c är ulv och S är ledare, var S inte online för att kunna följa rösten först osv osv i all oändlighet. :)
Det är det jag menar med att en sån teori (och tillvägagångssätt) är lite osäker. :)
 
@LenaH skriver några skämtsamma inlägg, vilket är ganska normalt (var på väg att skriva rastypiskt :rofl:) för henne.
Sen kommer det här:
+ @Snurrfian

Det där är lite intressant, qitis teoriar en potentiell lya, Snurris ingår och eftersom Snurris anser sig vara god så är alla de andra också automatiskt goda?
Där hon konstaterar att Snurris lägger fram en ”motsatt” teori där qitis i själva verket pekar ut en massa goda istället för lyan och på det skulle vara ledarvarg. Håller med om att det är lite märkligt, men kan ändå förstå exemplet. Ingen uppföljning på detta från LenaH, mer än att hon inte vill rösta på Snurrfian (som hon ofta annars gör tidigt).

Känns lite milt och anonymt från Lenas håll, så därför:
Hedinn röstar på LenaH
 
Förlåt, hade helt missat att vi börjat! Är inne på buke mer sällan nu och det diskuterades att börja till helgen, så tänkte jag skulle ihåg att in och kolla typ torsdag. Sen skulle jag bara kolla en annan sak och möts av detta :crazy:

Och självklart är den gången jag missat lekstart den leken det är hög aktivitet till dl 1....

Ska snabbskumma leken så jag kan lägga en röst, men inte säkert jag hinner läsa allt, men en dålig röst är bättre än ingen.

Min favoritmat till nyår är hummer som min moster lagar den och skaldjursbyttor.
 
Jag behöver sova, eller i alla fall lägga mig i sängen.

Om nu ledarvargen skulle hinta till lyan genom att rösta på samma (som @LenaH skriver, gör dom verkligen så? :laugh:) så är det ju Sasse och Niyama som ligger i fokus som ledarvarg och cirkus och Niyama som ulvar i så fall. Jag väljer att lägga min röst på Niyama, dels för att hon enligt min teori ovan är då antingen ulv, eller ledarvarg och dels för att hennes teori för rösten på elo var svagare än Sasses teori.

Klara röstar på Niyama
 
@LenaH skriver några skämtsamma inlägg, vilket är ganska normalt (var på väg att skriva rastypiskt :rofl:) för henne.
Sen kommer det här:

Där hon konstaterar att Snurris lägger fram en ”motsatt” teori där qitis i själva verket pekar ut en massa goda istället för lyan och på det skulle vara ledarvarg. Håller med om att det är lite märkligt, men kan ändå förstå exemplet. Ingen uppföljning på detta från LenaH, mer än att hon inte vill rösta på Snurrfian (som hon ofta annars gör tidigt).

Känns lite milt och anonymt från Lenas håll, så därför:
Hedinn röstar på LenaH
Jag har aldrig sagt att jag inte vill rösta på Snurris? Snurris ville däremot inte hänga upp sig på mig.
Du är ju garanterat inte delfin nuförtiden så jag undrar om du slarvar lite och gör det enkelt för dig? :angel:
 
DL 1 21:30
18:35 Artline röstar på Klara
19:00 cirkus röstar på Elo
19:32 Niyama röstar på Elo
19:40 Ceta röstar på Karamelldrottningen
19:57 Sasse röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på hemlig
20:11 Snurrfian röstar på Hedinn
21:06 Hedinn röstar på LenaH

Elo 3
Karamelldrottningen 1
Klara 1
Hemlig 1
Hedinn1
LenaH 1
 
När jag läser om leken är nog @Sasse mest suspekt:
1. Man äter kalkon på julen, inte nyår.
2. Har du ingen stuffing?? :eek:
3. Var är gelén??

Hur jag nu ska få det till att hon är ond vet jag inte men är i chock. :crazy:
1. LL's fråga gällde vad man vill äta på nyår, och inte nödvändigtvis vad man äter :p
2. Stuffing??? :eek:
3. Såklart vill jag ha gelé med, och äppelmos! Mums! :d
 
Jag har aldrig sagt att jag inte vill rösta på Snurris? Snurris ville däremot inte hänga upp sig på mig.
Du är ju garanterat inte delfin nuförtiden så jag undrar om du slarvar lite och gör det enkelt för dig? :angel:
Aha, så var det ja. :o
Nej, delfin är jag definitivt inte, dock vette tusan om inte det är bättre än gravidhjärna! :rofl:
 
DL 1 21:30
18:35 Artline röstar på Klara
19:00 cirkus röstar på Elo
19:32 Niyama röstar på Elo
19:40 Ceta röstar på Karamelldrottningen
19:57 Sasse röstar på Elo
20:03 Karamelldrottningen röstar på hemlig
20:11 Snurrfian röstar på Hedinn
21:06 Hedinn röstar på LenaH
21:08 Klara röstar på Niyama

Elo 3
Karamelldrottningen 1
Klara 1
Hemlig 1
Hedinn1
LenaH 1
Niyama 1
 
Ceta är lite smygande upplever jag , och tycker hon dessutom kidnappar min idé om karamelldrottningen som ledarvarg och röstar utifrån min teori på henne

Qitis röstar på ceta
kändes som hon tog mina funderingar och röstade utifrån dem utan att komma med egna reflektioner , vilket kan tyda på lat ulv som gör det enkelt för sig
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 409
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 010
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 202
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 704
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp