Nyårslöften 2013/2014

strawberrysylt

Trådstartare
Halloj!

Verkar inte som om det är så många som har nyårslöften tycker jag? Men några styckna är vi kanske som har det och kommer ha det nästa år med?

Så, vad hade ni för löften för 2013? Och hur har de gått? Vad ska ni ha för löften 2014?

Jag har faktiskt lyckats glömma mina:p Men jag vet att jag hade en del löften, för vi har det som tradition jag o min bästa vän, gömmer dem i en gemensam burk. Får tänka efter ordentligt...

Håller på å klurar på löftena för 2014...


//r
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

Jag kommer köra på det klassiska:

Sköta kosten, sköta mig och träna ordentligt!
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

Jag har aldrig nyårslöften, däremot har jag "års mål" alltså vad jag vill klara av innan året är slut.

Mitt mål 2013 var att ta körkort vilket jag gjorde. :banana:
Målet 2014 kommer vara att flytta. Kan låta som ett litet mål men är rätt mycket som ska lösas eftersom det blir till en helt ny stad, lägenhet ska säljas, sambo som kommer hem efter ett par år osv osv. :p
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

Jag har haft ett och endast ett löfte senaste åren, att vara snäll hela kommande år. Har gått galant om ni frågar mig :angel: :D
Nästa års löfte blir detsamma men ska även kombineras med att bli några kilo lättare (skräll) till den 30 maj. Och skaffa ett jobb men det är nog mer ett måste än ett löfte haha.
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

Jag är så jävla tråkig att mitt "löfte" 2013 var att överleva, och det lär väl bli samma inför 2014 :crazy:
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

Det var mitt löfte det med. Att göra 2013 bättre än 2012. Och det blev det nog i slutändan. Så nu kör jag på att göra 2014 bättre än 2013.
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

Jag har sen några år tillbaka haft samma nyårslöfte hela tiden: Att ta så bra hand om mig som jag bara kan.

Det innebär att jag ska äta så bra mat jag orkar, röra på mig rimligt mycket, försöka ha regelbunden dygnsrytm och därmed underlätta för bra sömn, göra saker jag gillar, vårda relationerna med nära och kära, våga ta risker för att våga ha möjlighet att lyckas med bra saker osv.

Det här året får jag väl lägga till: lägg ett jävla krut på att fixa körkort och jobb, men det är mer något jag måste göra än något specifikt nyårslöfte.
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

Så, vad hade ni för löften för 2013? Och hur har de gått?
1.) Om jag kom in på min drömutbildning skulle jag satsa järnet och inte låta studierna bli lidande. Jag lyckades komma in och har verkligen gjort otroligt bra ifrån mig.
2.) Hitta mig själv. Även det har gått otroligt bra och jag trivs nu med mig själv. :)
3.) Lyckas ta mitt efterlängtade körkort. Den 2 oktober tog jag körkort! Lyckades med allt på första försöket. :up:

Vad ska ni ha för löften 2014?
1.) Fortsätta med att göra bra ifrån mig på utbildningen. Tar examen 2 maj!
2.) Hitta ett jobb jag verkligen älskar och trivs med.
3.) Uppleva någonting nytt.
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

Mina nyårslöften blir att äta mer hälsosamt (inte äta massa skräp varje dag och mer grönsaker och baljväxter) och att resa mer!
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

*delvis kl*

Vad kul att läsa om era nyårslöften!

LindgrenV: Lycka till med ditt/dina löften!

saddi: Grattis till körkortet och hoppas flytten blir av nästa år!

Widerberg: Haha, det lät som ett bra löfte ;) Och lycka till med 2014 års löften!

Sparrisen och sthu: :crazy: Hoppas att 2013 har varit lite bra iaf och att 2014 blir bra år för er! Och även för dig, Matmissbrukaren!

Red_Chili: Låter som bra löften, tycker jag! Och lycka till med körkort och jobb!

living_dead: Vad roligt! Grattis till utbildningen och till att du trivs med dig själv! Och körkortet också! Och hoppas fortsättningen på utbildningen och att hitta jobb går lika bra! Vad är det du pluggar till? :)
Jag har också pluggat något jag verkligen vill i år (kock inom storhushåll) och har en termin kvar, examen i juni!

fryckan: Resa mer, det ska jag också ha, tror jag! Vart vill du resa? Någon specifik resa eller bara allmänt?

//r
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

living_dead: Vad roligt! Grattis till utbildningen och till att du trivs med dig själv! Och körkortet också! Och hoppas fortsättningen på utbildningen och att hitta jobb går lika bra! Vad är det du pluggar till? :)
Jag har också pluggat något jag verkligen vill i år (kock inom storhushåll) och har en termin kvar, examen i juni!

Tack så hemskt mycket! :) Jag pluggar till behandlingsassistent för barn och ungdomar som lider av psykisk ohälsa och/eller missbrukar.

Åh vad kul! Blir alltid glad att höra när personer studerar till något de verkligen brinner för. :)
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

Jag ska till New York i alla fall!

Sen vill jag till Peru, Thailand och Sydafrika eller Kenya. Och Rom! Jag ska önska mig tid och en miljon i julklapp :p
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

Jag har lovat mig själv att 1) gå ner åtminstone 7 kg i vikt och stanna på den vikten, och 2) verkligen ta tag i att starta upp ett distrikt för partiets ungdomsförbund. Har mer hopp om 2014 än många tidigare år och därmed ska detta banne mig ske, det lovar jag mig själv och alla andra involverade.
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

Åh, det lät roligt!

Ja, det är kul, har velat plugga det länge, men inte kommit till skott förrän nu!

fryckan: Vad kul! Massa roliga resplaner, hoppas du kommer iväg! Haha, ja det får du göra :p Jag vill resa runt i Sverige i sommar! Och till Norge! Och Grekland igen, var för länge sen nu! Och en massa ställen till....:p

Riley: Lycka till med dina löften!


//r
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

Jag tror att jag lyckats bryta vart enda ett av mina löften för 2013.. Dock har det inte alltid varit mitt fel. Ett av målen var exempelvis att flytta till England och jag hade köpt flygbiljetten och i princip packat väskorna när jag får ett meddelande på FB om att jag inte kan hyra rummet, trots att jag dubbelkollat typ varje dag i ett halvår :banghead:...
Det andra målet jag hade var att jag skulle ta höstterminen som sabbatstermin men eftersom ovan hände så panik-sökte jag en utbildning jag inte trivs på och sitter nu och försöker beta av allt jag har att göra, även om jag inte alls är sugen på att göra det :(

Men mina mål för 2014 är:

- Ta körkort!
- Ta en sabbatstermin nu på våren och leta efter utbildningen jag faktiskt vill läsa, inte vad andra tycker att jag borde läsa.
- Ta bättre hand om mig själv.
- Leva upp till John Green's citat: "What's the point of being alive if you don't try to do at least something remarkable", eller något liknande :)
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

Nyårslöften har jag inga, däremot mål :) Förra nyåret satte jag som mål att försöka bli mer hälsosam, gå ner lite i vikt osv. Vilket jag lyckades med :) Träningsglädjen är på topp, jag äter bra mycket bättre än förut och har gått ner ungefär 10 kg.
Hade även som mål att prestera bra i skolan, förutom en omtenta så har jag fått bra betyg på allt jag gjort.

2014 har jag som mål att vara snäll mot mig själv, fortsätta träna och äta bra, klara mig bra i skolan och försöka vara lite spontan emellanåt ;)
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

kl

Har både nyårslöfte och mål. Massor med mål :p
Men nyårslöftet är att komma i mitt livs form. Vill ha min drömkropp nu!
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

*svarar alla*

Masqueradee: Men attans! Vad tråkigt! Men hoppas ditt 2014 blir bättre! Känner igen mig i det där att man börjar läsa saker för att det är vad alla andra tycker att man borde läsa... örk.

zassoo: Grattis till att du nått upp till dina mål!

Fia: Lycka till med att få din drömkropp! =)


//r
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

Under 2013 försvann mitt hälsosamma levende ett tag iom att jag mådde riktig dåligt men under 2014 har jag tänkt att jag ska skärpa mig med träning och mat/godis igen. Sedan blev det ingen resa bokad av samma anledning.

Jag håller på att jobbar med min självkänsla och mitt självförtroende och hoppas på en ny insikt under 2014.

Sedan vill jag lova mig att testa någonting nytt under 2014. :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
7 774
Senast: Lipperta
·
Äldre Vilka löften/mål har ni för 2014? Vilka nyårslöften hade ni under 2013 som ni höll eller inte höll. Nu hade det varit kul att se...
Svar
0
· Visningar
444
Relationer I morgon börjar jag jobba efter semestern igen och jag kan inte lämna min mamma ensam en hel dag, eller knappt ens ett par timmar. Jag...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
87 039
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Tjatter Rom år 40. En strålande dag för stora kapplöpningar på Circus Maximus. Folkmassorna, som kan uppgå till så många som ett par hundra...
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
41 332
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp