Nyårslöften 2013/2014

Sv: Nyårslöften 2013/2014

Hoppas att ditt 2014 blir bättre än ditt 2013!

Har klurat lite på mina löften och lagt till från inspirationen från er; Mina är nu;

- Göra dreads (har jag haft som löfte i flera år och vissa här är nog trötta på att höra mig tjata om det med haha, men nu har jag iallafall sparat ut håret och fått en klasskompis som har dreads och vet hur man gör, så nu bannemej!)

- Sluta svära (efter att jag var hemma senast och min lillebrorsa sa jag borde ha det som nyårslöfte... hmm, ja då är det kanske dags)

- Resa mer (inspiration från denna tråden och 2013 blev det inte så mycket resande, fast både jag o pv älskar att resa.. och planer och ställen dit vi vill det har vi då minsann!)

Det är dem jag har nu, får se om jag kommer på fler eller inte.


//r
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

Tänkte ha köpstopp under 2014 :) Har tidigare haft det i åtta månader, det är ganska kul faktiskt :)
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

Inför 2013 hade jag löftet att jag skulle vara snäll mot mig själv. Och försöka att inte resa för mycket! Det första löftet gick det faktiskt rätt bra med, det andra var svårare.

Inför 2014 har jag definitivt nyårslöftet att jag ska lära mig spanska. Det bör gå i och med att jag flyttar dit till Spanien i januari för spanskastudier, allmänt häng och samboliv :). Utöver det vill jag bara ha roliga och positiva löften; att se så mycket av Spanien som möjligt, att jag ska se till att få rida dressyrlektion på en äkta vacker spansk häst. Att jag och sambon ska fortsätta ta hand om varandra.

Livet ser rätt fint ut inför nästa år. Ska bli spännande att se vad som händer! :)
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

Åh, ska du flytta till Spanien? Men så spännande! Vart ska du någonstans?

-kl-

Privat sätt var 2013 helt fantastiskt, med många underbara möten och fina stunder, men jobb- och hälsomässigt var det ett riktigt tufft år. Så mina nyårslöften för 2014 blir absolut att ta det lite lugnare, inte sätta så förbannat höga krav på mig själv och försöka ta karriären på lite mindre allvar. Jag måste verkligen jobba med mig själv i vissa sammanhang där jag blir för uppstressad mentalt. Sen ska jag verkligen försöka äta bättre, sluta äta ute så förbenat mycket och laga mer mat!

Men jag har stora förhoppningar på 2014 - har massor av roligt inplanerat och mycket spännande kommer att hända (insallah som vi säger här i denna hörna av världen :D)!
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

Ja, ska flytta till Madrid :). Ser SÅ fram emot det, ska bli otroligt roligt verkligen.

Och när du skrev nu så kom jag ju på ett löfte (eller mål snarare) som jag glömt: mitt mål är att i höst springa minst 10 kms klassen i Istanbul när det är Istanbul maraton :). Hoppas jag ska fixa 15 km men det återstår att se.
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

Inför 2014 har jag definitivt nyårslöftet att jag ska lära mig spanska. Det bör gå i och med att jag flyttar dit till Spanien i januari för spanskastudier, allmänt häng och samboliv :). Utöver det vill jag bara ha roliga och positiva löften; att se så mycket av Spanien som möjligt, att jag ska se till att få rida dressyrlektion på en äkta vacker spansk häst. Att jag och sambon ska fortsätta ta hand om varandra.
Men herregud vad underbart det låter! :eek:

Tycker det är så fint att läsa hur bra du verkar ha det på senare tid, hur kär du är, och allt det. :D Bland alla trådar om skit som folk går igenom, deprimerande samhällsfrågor osv så finns det lite kärlek och hopp liksom.
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

kl

Intressant tråd, just det här med framtiden har jag funderat mycket på, vad ska jag göra, vad vill jag?

I mitt fall ser jag det som mål snarare än löften.

Vet inte om jag hade några konkreta mål för 2013 egentligen, och det var väl inget jättebra år... Ser jag positivt på det så lärde jag mig nog en del, gjorde sådant som jag förhoppningsvis aldrig kommer göra om. Tog en del risker, vilket är positivt på så sätt att jag vågade även om det inte alltid slutade som jag hoppats.

Inför 2014 har jag däremot åtminstone ett tydligt mål. Jag börjar bli gammal (nej inte riktigt, jag blir 25 men sett till sammanhanget) och jag har ett tag lekt med tanken att jobba med poledance professionellt, att satsa på det och se hur långt jag kommer. Har slitits lite mellan det och annat som jag vill göra, men det är ju något som är en smula tidsbegränsat. Så ska det bli av borde jag göra det nu. Åtminstone försöka, annars kommer jag kanske alltid gräma mig över det och undra hur det hade varit, om det hade blivit något om jag gett det en chans. Självförtroendet är inte på topp efter det här året direkt, så det känns som en uppförsbacke, men låter jag de känslorna styra mig skulle jag spendera nästa år med att ligga i sängen och gömma mig under täcket, och det vill jag faktiskt inte.
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

Ser det mer som planer inför 2014,men detta ska jag "försöka" uppnå:
Ta körkort
få ett betyg i matte b
komma på vad jag vill göra i framtiden/nytt jobb
Ta hand om mig själv bättre-endast gott på helger & träna.Vill gärna gå ner.
förhoppningsvis få en kull kattungar
Vill gärna flytta till hus & skaffa barn med.
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

Mitt nyårslöfte blir att fortsätta lära mig vara snäll mot mig själv, behandla mig själv lika bra som jag behandlar andra. Ägna mer tid åt saker och relationer som ger mig energi, inte bara sånt som att träna, äta hälsosamt osv som "samhället tycker"...
Har också ett mål att börja äta sånt som jag under 2013 fick sluta med pga krånglig mage, den är bättre nu men är lite feg så behöver pusha mig själv lite ;)
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

Men herregud vad underbart det låter! :eek:

Tycker det är så fint att läsa hur bra du verkar ha det på senare tid, hur kär du är, och allt det. :D Bland alla trådar om skit som folk går igenom, deprimerande samhällsfrågor osv så finns det lite kärlek och hopp liksom.
Åh, tack :) Och ja, jag har det faktiskt jättefint nu på senare tid. Jag känner mig lugn och lycklig, men ändå förväntansfull. Mitt år har varit väldigt upp och ner i övrigt, med jobb och familj, så jag har haft tur som haft honom vid min sida. Och nu får vi åka tillsammans till hans hemstad och lära känna den :) Kan knappt vänta!
 
Sv: Nyårslöften 2013/2014

KL

Mina mål är följande:
- Ta E-körkort
- Påbörja min utbildning parallellt med heltidsjobb och trivas med detta.
- Lära mig massor inom organisation och ledarskap som jag har nytta av på jobbet.
- Hitta en bättre balans i livet med jobb, träning, plugg och häst.
- Flytta
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
7 777
Senast: Lipperta
·
Äldre Vilka löften/mål har ni för 2014? Vilka nyårslöften hade ni under 2013 som ni höll eller inte höll. Nu hade det varit kul att se...
Svar
0
· Visningar
444
Relationer I morgon börjar jag jobba efter semestern igen och jag kan inte lämna min mamma ensam en hel dag, eller knappt ens ett par timmar. Jag...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
87 043
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Tjatter Rom år 40. En strålande dag för stora kapplöpningar på Circus Maximus. Folkmassorna, som kan uppgå till så många som ett par hundra...
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
41 337
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp