Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sambon jobbar natt men vi har min pappa över på en liten middag först så det blir ändå mat, hade sambon jobbat kväll hade jag ätit bakad camembert efter att dottern somnat…
Förrätt oklart, har färdiga smördegskrustader hemma som kanske fylls med ost och hjortronsylt
Huvudrätt ryggbiff från lokal bonde, väger upp med färdig potatisgratäng för den är SÅ god. Smörslungade haricot verts och förhoppningsvis hemgjord whiskysås till
Efterrätt chokladmousse, köpte hem lite extra fin choklad till den
Cider till, pappa och sambon kör och jag har barn och hundar sen över natten
Ändrade planer, fick precis veta att en nära familjemedlem ska separera och de har valt att inte fira in det nya året tillsammans, så hen frågade om hen får komma hit. Är lite chockad, de har varit tillsammans över 10 år och vi var där på middag bara förra veckan.
Så nu blir vi hemma allihop och jag blev plötsligt sugen på att fixa den allra bästa middagen som bara går! Mot en ny, oviss framtid för alla oss 2023. Vill pynta vår lilla temporära, trånga lägenhet och göra någonting riktigt trevligtSka lusläsa tråden för inspiration!
400 g kött låter onekligen som något att bli mätt avJag har i dag på jobbet (jobbar som kvalitetschef på en fabrik med köttförädling) beställt två 400 g biffar av vår finaste kvalitet till nyår. Vi äter väldigt sällan kött hemma, men nu slog jag till på det bästa av det bästa till nyårsafton! Blir nog en god rödvinssås till och typ fyllda portabellosvampar och kanske ugnsbakade tomater? Med så stora biffar orkar vi nog varken förrätt eller varmrätt
. Rödvin i mitt glas och Pepsi Max i partnerns
.
Inget fel på pommac!Glömde att tillägga att eftersom jag inte dricker alkohol utom vid mycket sällsynta tillfällen blir the pommac i glaset.
I know400 g kött låter onekligen som något att bli mätt av. Förstår om det blir trångt för förrätt och efterrätt.
Jag kommer faktiskt vara själv med hundarna. Hade velat ha mänskligt sällskap men logistiken och min önskan att vara med hundarna på ett sätt som funkar för dem gör att det får bli så i år.
Kommer strunta i förrätt och öppna en halvflaska Veuve.
Huvudrätten blir saffransrisotto. Vilt-Mush BARF till hundarna. Sedan någon god dessert jag inte bestämt ännu, väntar fortfarande på att inspirationen ska slå till. Tjurmuskel till hundarna. Mer Veuve till mig. Exeunt.
Men klart en fördel om vi råkar få oväntade gästerI know! Maken slängde ur sig i ett svagt ögonblick att han ville ha 400 g och så tog jag honom liksom på orden
![]()
.
MysigtKommer nog finnas en buketråd att hänga i iallafall även om det kanske inte väger upp mänskligt sällskap på plats helt såklart.
Köpte burrata idag, så den blir det nog, med nåt till..Inspirerad av två trådar nära dig (vin- respektive VGV-tråden) så undrar jag nu vad ni tänker äta och dricka till nyår?
Håller medJag tycker faktiskt att köpt potatisgratäng är godare än egengjordICAs egna är i mina ögon bäst, med Pekas som tvåa. Har en på någon god riven ost i stil med Västerbotten blir det riktigt lyxigt.
Hmm, kanske ska testa det - kanske blir lite mer ätligare dåHåller medHåller dock Pekas som nr ett med rätt mycket muskot i och , som du säger, en god ost på!
![]()
Det tycker jag! Rätt rejält med muskot, jag har i extra salt och peppar med.Hmm, kanske ska testa det - kanske blir lite mer ätligare då![]()