Vill bara ha en portion.
Men dela på resceptet?
Du får lire kex över len de klarar sig länge. Osten som blir över kan du ha på en macka och bär går att köpa i lösvikt

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vill bara ha en portion.
Det blir fortfarande 4,6 portioner kan inte göra på mindre än ett ägg. Naturel färskost är inget jag äter i vanliga fall. Samma med kexen.Men dela på resceptet?
Du får lire kex över len de klarar sig länge. Osten som blir över kan du ha på en macka och bär går att köpa i lösvikt![]()
Det blir fortfarande 4,6 portioner kan inte göra på mindre än ett ägg. Naturel färskost är inget jag äter i vanliga fall. Samma med kexen.
Har aldrig sett den frysta utan ägg. Har du nåt recept?Det finns många recept utan ägg.
Ge bort kexen och släng osten.
Vill man så går det men ser man bara problem så är det klart att det blir jättesvårt.
Har aldrig sett den frysta utan ägg. Har du nåt recept?
Plättlätt ju: glass från Håkan Mild så är du ju hemma (bjuder alltid på IFK-glass när mina mest fanatiska Gais-vänner är på besök)!Några vänner och jag firar nyår med just matlagning. Uppgiften att tänka ut en meny cirkulerar. I år är det min tur. Det bör vara ett tema, gärna ett som de övriga får gissa. Årets tema blir Göteborg.
Vid ankomst blir det någon sorts drink med havstema. Partner jobbar på den. Algchips till.
Sen lagar vi en halv specisl med smak av de nordöstra förorterna. Typ libabröd med hummus och någon sorts korv, tex turkisk.
Sålunda grundade tar alla itu med huvudrätterna. Jag har tänkt ut hummerrisotto, tångsoppa och räkmacka.
Alla rätter ganska små.
Desserten får gärna koppla till fotboll. Den skapande processen pågår.![]()
Åh! Konceptet måste dock jobbas upp lite, eftersom lagandet av den lätt knäppa maten är den gemensamma aktiviteten. Men absolut en toppenprodukt för ändamålet! Tack!Plättlätt ju: glass från Håkan Mild så är du ju hemma (bjuder alltid på IFK-glass när mina mest fanatiska Gais-vänner är på besök)!![]()
Förrätten blir troligtvis något med lax, rullar eller krustader med lax/ pepparrot
Varmrätt anklår och file med potat stacks nån sås och grönerier
efterrätt nått som är gott
Klädkod pyjamas och alla som kommer tvingas spela sällskapsspel![]()
Får väll överleva att det är gelatin iGooglade och det dök upp en hel hög
Får väll överleva att det är gelatin i![]()
Dom utan skulle bara stelna i kylen som jag hittade.Jag hittade en del recept där det bara är grädde och Philadelphiaost.
Men det lär bli grädde över eftersom det bara går åt lite.