Nyårstråden! (För oss som inte firar, firar och/eller bara hänger)

Har tittat på Grevinnan och betjänten, nu tittar vi på klipp med Reuter och Skoog.
Hunden har inte brytt sig hittills, så jäkla skönt! Förra hunden var också skottfast och då är dagarna runtikring rätt normala. Oroar mig dock för någon idiot ska smälla för nära eller kasta mot en.
Ska ut till stallet snart och flytta in ett par hästar i ridhuset och hålla koll.
En kompis hund får full ångest när det närmar sig nyår, allt som klickar eller poppar framkallar ångest. Att klicka i skyddet för batterierna på fjärrkontrollen ger utslag, går inte att poppa popcorn eller ha något på tv som låter som smällar. Himla jobbigt för honom. :(
 
Jaha. En timma kvar och ljudnivån vid vattentornet eskalerar. Jag behöver lägga mig och sova. Kan bli intressant
 
MoaBoa kunde inte ställa upp på photoshoot idag eftersom hennes ömsning eskalerat, men Shona var pigg och game och fick låna en något för stor pappershatt! :rofl: :love: :rofl:
Gott nytt år!

(Jag lovar att hon inte var stressad på något vis under fotograferingen. Bara nyfiken. :) )
81624719_2565987706953842_333217555827130368_o.jpg
 
Har tittat på Grevinnan och betjänten, nu tittar vi på klipp med Reuter och Skoog.
Hunden har inte brytt sig hittills, så jäkla skönt! Förra hunden var också skottfast och då är dagarna runtikring rätt normala. Oroar mig dock för någon idiot ska smälla för nära eller kasta mot en.
Ska ut till stallet snart och flytta in ett par hästar i ridhuset och hålla koll.
En kompis hund får full ångest när det närmar sig nyår, allt som klickar eller poppar framkallar ångest. Att klicka i skyddet för batterierna på fjärrkontrollen ger utslag, går inte att poppa popcorn eller ha något på tv som låter som smällar. Himla jobbigt för honom. :(
Så är det för vår med. Hennes första nyår var hon hur cool som helst tills ngn brände av ngt som fick alla rutorna i området att skallra och alla på gatan att skrikande ducka. 🤬
Sedan dess är det kört 😔
 
  • Ledsen
Reactions: Sel
Här har det smällt konstant, om än på avstånd, sedan 21 tiden. Det har dock smällt i flera dagar så hundarna verkar ta det med ro i år som tur är!

Men det är snart dags att sätta på hög musik för att dölja oljudet ute.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Funderar på att borsta tänderna så jag kan lägga mig direkt sen. Förstår inte varför man (jag) sitter uppe egentligen.
 
Helt omöjligt att sova med detta eviga smällande ändå, annars hade jag gladerligen tagit tidig kväll och gått o lagt mig vid 22 för att möjligen vara lite friskare imorgon!
 
Här var det någon granne som antingen inte har någon klocka eller som inte orkade vänta 30 min till.Mopsarna fattar inget o Gissa älskar den grannen nu............
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 288
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 277
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 011
Senast: jemeni
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 621
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp