Nyårstråden! (För oss som inte firar, firar och/eller bara hänger)

Från och med nu kan jag på något vis förstå att det smäller hemma. Det är ett elände ändå, men en från halv tolv till halv ett kan man i alla fall planera hyfsat. Det är ju när man försöker rasta hunden eller ta in hästen runt sexsnåret och bomberna börjar smälla som man skiter ned sig och olyckor händer!
Oavsett tycker jag himla synd om alla som måste hantera oroliga och stressade djur nu. :heart
 
Har sett om dokumentären om Ben Ferencz på SVTplay. Den heter ondskans åklagare mannen som fällde nazisterna. Så sevärdhet och påminner om vad som är viktigt i livet. 27 år gammal blev han chefsåklagare vid en av rättegångarna i Nürnberg efter andra världskriget. Han hade aldrig haft ett rättsfall innan det. I hela sitt liv har han kämpat för mänskliga rättigheter. 92 år gammal så höll han slutanförandet i den första rättegången i internationella brottmålsdomstolen i Haag. Fantastisk människa på alla sätt.
 
Vi firar hemma i år, igen. Förra året sov jag på tolvslaget 😉 i år är jag vaken för makens skull. Har ätit hamburgare och tårta, och lite bubbel. Och godis!
Dottern fick vara vaken till 22 sen somnade hon snabbt.
För mig är nyårsafton inte minsta speciellt och har inte varit på många år.
Blir mest irriterad på allt fylleri och skällande..

Med det sagt vill jag ändå önska er alla gott nytt år! 😊
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag kröp ner i sängen för en stund sedan. Hundarna sover som klubbade och jag hoppas det fortsätter så när det brakar loss om några minuter.
 
Var inte regeländringen från nästa år?

Här står grannarna utanför fönstret och röker och tjattrar som fan. Jag är mest glad att det inte är sommar och fönstret inte är öppet. -_-
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 439
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 277
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 025
Senast: jemeni
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 637
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp