Bukefalos 28 år!

Nyårstråden! (För oss som inte firar, firar och/eller bara hänger)

När man tänkt försöka undvika handla chips och godis nästa år (blivit gaaaanska mycket sista halvåret 😇😇😇)
Så gäller det att passa på sista dagen 😂
Jobbar nu några timmar.
IMG_20191231_144303.jpg
 
Vi har bokat bord på restaurang nu i eftermiddag, det var en restaurang utan särskild nyårsmeny utan man kan välja från deras vanliga meny. Sen är vi hemma i god tid innan det blir för mycket på stan. Köpt hem lite mousserande vin till mig, mannen äter just nu medicin som omöjliggör allt alkoholintag. Lite snacks och godis har vi köpt hem iallafall. Så det blir lugnt, slipper iallafall laga mat och det känns skönt. :)
 
Jag kände mig opeppad på att åka iväg så sambon och bonusdottern fick åka på restaurang utan mig. Nu ska jag bara mysa här i lugn och ro. Rota lite i förråden och se vad jag ska äta :).
 
Eftersom jag är sjuk så blir det väldigt lugnt i år. Vi beställde hem en pizza nyss och tittar på jvm i hockey. Senare blir det nhl hockey.
 
Jag har precis varit ute en sista vända med hundarna. Resten av kvällen får de nöja sig med att vara på den väl inhägnade tomten. Har öppnat en halvflaska av mitt favoritvin och landat i soffan med datorn i knät. Vet fortfarande inte vad jag ska äta men frysen är välfylld så något ska jag nog kunna hitta på.
 
Tagit en promenad upp på berget med familjen och grillat korv i solskenet :love: Mamma, pappa och bröderna kom hit och följde med. När vi syskon var små hittade vi alltid på någon utomhusaktivitet på nyårsafton, innan det åktes hem och åts finmiddag och nu när vi barn är stora och flyttat hemifrån (och jag har ett eget barn) så känns det kul att fortsätta med det.

Skönt att hunden fått vara ute hela dagen dessutom, hon var med i stallet imorse och tittade på när jag red också. Hon är inte så förtjust i när det smäller så ni när det blir mörkt kan vi med gott samvete nöja oss med att bara gå ut och kissa lite kort.
 
Strax vankas GP fyrverkerier :) Äntligen dags att testa fin fina mössan från Secret Santa @bitta. Sedan en lugn kväll med man och barn.
 
Sitter på hotellet och lyssnar på fyrverkerierna. Det ska börjas i tid..

Väntar på att klockan ska bli halv åtta så vi kan gå till restaurangen.
Maken mår dåligt så förmodligen kommer vi bara äta och gå tillbaka igen.
 
Kom precis in efter en superfin långpromenad med hundarna och lite påt i trädgården. Jag kastade ned sista vårknölarna. 😅 Promenaden blev lite längre då det var så Förbaskat mycket folk ute i skogen att vi fick välja våra heeemliga terrängstigar, annars kan inte terriern vara lös och det är så himla tråkigt. Nästan tre timmar blev det.

Nu har jag hällt upp en martini och pyser i soffan med superkryddiga chips. Jag ska sätta de sista fröna och dela på mina aloe vera så småningom, innan jag lägger på ansiktsmasker och trams. :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 858
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 483
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 423
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 827
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp