Bukefalos 28 år!

Nyårstråden! (För oss som inte firar, firar och/eller bara hänger)

Nu har vi varit och handlat. För trångt i manuella disken så några skaldjur blev det inte. Det får bli gnocci i en tomatsås med salsicciakött, och så alkoholfri cider.
 
Jag har fortfarande inte bestämt mig för vad jag ska äta idag. Det kanske blir rökt lax och kokt potatis, vilket är samma som jag ätit flera dagar i rad nu. Men avocado och skagenröra vore gott i alla fall.

Det låter ganska lagom piffigt tycker jag! Lätt att fixa och så kan man gnaga på det när som helst under kvällen.
 
Har gjort i ordning smeten till mina chokladfondanter och gjorde minimaränger på den överblivna äggvitan.

Hunden har precis somnat i soffan så ska dricka lite kaffe och sen ska vi gå långprommis innan det är dags att göra sig i ordning för middagen
 
Utsikten..
15777971161986709547197561511250.jpg
 
Jag körde på lagad mat till lunch. Det blev en variant av ett recept jag hittade på aftonblaskan. Jag körde skivat kalkonbröst (hittade i går snart ut disken) kokt i sås av grädde, lite vatten, Philadelphia ost och kryddat med lite chilipulver (tog för lite), svartvinbär och rosépeppar.
Ikväll blir det risgrynsgröt och vörtbröd
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 531
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 420
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 546
Senast: jemeni
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 745
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp