Nyårstråden! (För oss som inte firar, firar och/eller bara hänger)

Jag har haft sovmorgon, ätit brunch och nu ska jag ta en tur runt sjön i solen! Således ingen nöd hittills för denne ensamfirande. Enda orosmolnet är dessert till kvällen, inspirationen tryter..
 
I går vid 20-tiden när jag skulle åka mot stallet så hörde jag första raketen. Så jävla onödigt! :rage: Tänk vad mycket lättare det hade varit för djuren och deras ägare om alla kunde hålla sig till tolvslaget iallafall...:cry:

Jag hoppas att min gamle Mollan inte bryr sig i år heller, men man vet ju aldrig.
 
Jag har haft sovmorgon, ätit brunch och nu ska jag ta en tur runt sjön i solen! Således ingen nöd hittills för denne ensamfirande. Enda orosmolnet är dessert till kvällen, inspirationen tryter..

Tack för påminnelsen 😬 , måste fluffa till min sorbet till efterrätten innan jag tar min tur i solen.

Glass föreslår jag till dessert 👍.
 
Fluffat sorbet. Den var nästan helt frusen 🥶 . Smakar gott men inte perfekt, funderar på att tillsätta lite mer pressad lime.
 
Kommer inte göra något speciellt, har inte ens haft en tanke på nyårsafton nu efter jul och all stress. :o
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Nu har jag köpt en hårmask, en ansiktsmask och en fotmask (som jag tänker ha på händerna istället. Livet som städerska är hårt! :D ) samt en cava. Det är nyåret det!
Även en form med cauliflower cheese med kort datum. Billigt och bra!
Det låter strålande, minus att jag har svårt att föreställa mig att cauliflower cheese är gott, men har å andra sidan aldrig testat!
 
Tränat hundar, ska ta en långpromenad med dem och så mata alla utedjuren. Lagom när det blir mörkt går jag in, drar ner rullgardiner och njuter av en innekväll.

Har äran att inte fira tolvslaget två gånger om i år, eftersom särbon är 9 timmar efter mig och inte heller firar :D
Så om man skulle tjuvlyssna på er konversation så skulle det vara två tillfällen då ni irriterar er på att det smäller fyrverkerier och dyl? :D
 
Det låter strålande, minus att jag har svårt att föreställa mig att cauliflower cheese är gott, men har å andra sidan aldrig testat!

Haha, det är godare än det låter! Gärna med lite muskotnöt på. Jag älskar broccoli i ostsås också. :d
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 880
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 405
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 237
Senast: jemeni
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 663
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp