Bukefalos 28 år!

oansvariga hundägare...

Sv: oansvariga hundägare...

Klart man kan? Kommer en hund framspringande till mig och mina hundar gör jag det tillfället kräver för att freda mig och min flock. Innebär detta att jag fotar iväg den andra hunden så gör jag det.
 
Sv: oansvariga hundägare...

Det kan man väl visst.
Är ingen som har sagt att man ska ta i allt vad man kan, men jag sparkar hellre bort en hund som kommer framrusande än ser mina hundar ta en stor tugga av den.. Min unghund är sjukt osäker på främmande hundar och han skulle bita först och fråga sen i ett sånt läge.
 
Sv: oansvariga hundägare...

*kl*

Jag kör också med spark med hundar som kommer springande emot oss... Min grabb som inte kan avläsa andra hundar, ska inte behöva bli mer osäker pga andras hundar.. Folk som släpper fram sina hundar hur som helst, så brukar jag svara att han bits, vilket faktiskt är sanning. :D

Sen har vi en fantastisk människa på min gata, som låter sin hund kissa på ALLA bilar. En söt liten vit sak med flexikoppel.. Ägaren har inte alla indianer i kanoten..
Jag har skrikigt på henne ifrån balkongen x antal gånger. Dock tog händelsen i helgen priset.. Min bil vägrade starta, så vi fick starthjälp av en granne. Jodå, när jag ser på , kissar hunden på min bil!...... Jag frågar vad fan hon håller på med "Öhm, jag såg inte!". En gång till.. En gång till, så ska jag gå och pissa på hennes dörr. "För det regnar ju bort på bilar" (hennes påstående, en solig dag), så det borde ju göra det på ytterdörrar då med? :idea:
 
Sv: oansvariga hundägare...

Jag blir så irriterad. Grannen har två Bichon i flexi. Man får alltid nitbromsa för hundarna gör utfall mot bilar och är således plötsligt mitt i körfilen.

För en vecka sedan var det bara frågan om centimetrar att jag inte körde på en hund av samma ras då matte talade i telefon och inte hann hala in hunden då den rusade fram mot vår bil. :crazy:

Samma sak med små barn och hundar med flexi (och utan). Även om de kan kontrollera en liten hund fattar de inte alltid att man inte kan gå fram till vem som helst, och hur ett flexi ska användas.

Enligt mig är flexi jävulens egna påfund och borde enligt lag förbjudas eller läggas under att man ska ha gått kurs för att få använda dem. Död åt flexi :devil:

KL
Jag hade det problemet när jag bodde i Sollefteå av någon anledning villa alla småhundsägare släppa fram sina små odjur mot min schäfertik som visserligen var lika snäll som hon såg ut men hon tyckte att små, speciellt små skällande hundar var rent obehagligt och kom dem fram så Small det. Hon var dock för snäll för att göra illa dem men. Hon kunde mycket väl lyfta upp dem och kasta iväg dem :angel:.

Vet inte hur man löser problemet dock, köp en special beställd gul väst med något bra skrivet på. Typ sjuk, håll Er borta eller aggressiv. Alt är ju att du själv bär en gul väst med orden: ELAK MATTE HÅLL AVSTÅND! :D Det som folk i min lilla by brukade respektera var när jag sa att min hunden var i arbete och fick inte störas (jobbade med nyanlända, ofta traumatiserade flyktingbarn och hade med mig hunden på jobbet som rehabilitering).

Så du får väl heltänkelt låssas vara blind och skriva hund i arbete :p
 
Sv: oansvariga hundägare...

Den kör jag med! Väldigt effektivt, och jäklar vad sura folk blir när man faktiskt sparkar hunden som springer fram.

Jag sparkar bara om det är en förbannad hund som jag inte kommer att få stopp på med psykiskt hot. Jag tycker synd om hunden, den vet inte att den för fel, det är ägaren jag vill sparka på :mad:

(Riskerar hunden att spetsas utan nåd av min lapske så kan jag sparka för att skydda den från honom. Så ja, det finns grader i helvetet...)
 
Sv: oansvariga hundägare...

Men försjutton människa! Du kan ju inte sparka på en hund! :mad:

Snickrar du hellre ihop din hund hos veterinären efter att framrusande hund tagit en tugga på den? Eller betalar den hundens skador ifall din smakar på den?

Nä, då känns en spark betydligt mer humant...
 
Sv: oansvariga hundägare...

Men försjutton människa! Du kan ju inte sparka på en hund! :mad:

Haha jo det kan jag visste! Jag skiter fullständigt i om deras hund gör sig illa, för den är DERAS ansvar, och min hund är MITT ansvar och jag gör det nöden kräver för att skydda min hund (eller deras hund för den delen...). De skulle ha haft den kopplad om de inte har nån koll på den. Sen ska Min hund kunna lita på att jag löser situationen. Punkt.
 
Sv: oansvariga hundägare...

Jag sparkar bara om det är en förbannad hund som jag inte kommer att få stopp på med psykiskt hot. Jag tycker synd om hunden, den vet inte att den för fel, det är ägaren jag vill sparka på :mad:

(Riskerar hunden att spetsas utan nåd av min lapske så kan jag sparka för att skydda den från honom. Så ja, det finns grader i helvetet...)

Ja såklart? Inte sparkar jag på en glad, snäll hund, något annat har jag väl inte skrivit?
 
Sv: oansvariga hundägare...

Jag har inte sagt att du gör det heller ;)




(Skrev något annat först, men kom på att det inte var så jag menade när jag skrev igår, ifall du såg mitt första svar)
 
Senast ändrad:
Sv: oansvariga hundägare...

Vilken tur att du inte gjort det då :D! Haha vad bitsk man kan vara (jag alltså..), uppfattade dock din mad-smiley som att du surade på mig som sparkade på varenda liten oskyldig okopplad hund jag såg ;).
 
Sv: oansvariga hundägare...

Men försjutton människa! Du kan ju inte sparka på en hund! :mad:

Jag fotar till de hundar som kom framspringande till mina. Folk får väl för sjutton hålla rätt på sina kräk. Jag tänker inte riskera att mina blir bitna.
 
Sv: oansvariga hundägare...

Snickrar du hellre ihop din hund hos veterinären efter att framrusande hund tagit en tugga på den? Eller betalar den hundens skador ifall din smakar på den?

Nä, då känns en spark betydligt mer humant...

Har man riktig otur tuggar båda hundarna på varandra och på ägarna när de försöker sära på antagonisterna. Det är risk för skador hos alla inblandade och om man då kan avstyra det hela med en spark så kan jag inte heller förstå hur det kan uppfattas som hemskt.
 
Sv: oansvariga hundägare...

Självklarrt skydddar man sin egna hund.

Men det är lättare att säga 'Han har skabb' eller liknade.
Min unghund har också varit osäker, mycket osäker, då skjuver man bort den andra hunden.
Man sparkar för fan inte!
 
Sv: oansvariga hundägare...

Står jag med två stora hundar, och det kommer en framrusande hund, jo, då sparkar jag, för det är betydligt snällare än att den ska bli biten.
Sen kanske du ska läsa att jag skrev att man inte behöver sparka allt man kan, men jag tar hellre i lite mer så hundfan håller sig borta, än att stå och småputta på den.
Och det hjälper väl inte ett skit att säga att hunden har skabb om det kommer en lös hund och jag vet att min ena biter direkt?
 
Sv: oansvariga hundägare...

Självklarrt skydddar man sin egna hund.

Men det är lättare att säga 'Han har skabb' eller liknade.
Min unghund har också varit osäker, mycket osäker, då skjuver man bort den andra hunden.
Man sparkar för fan inte!

Jag har haft en ganska farlig hund i min ägo, hon tvekade inte en sekund utan bet först och frågade sen. Jag har flera gånger varit tvungen att SPARKA bort framrusande hundar för att skydda dem från att bli bitna/att min egen hund skulle bli biten. SJÄLVKLART börjar man med att vråla men om hunden inte går ur "attackmode" så är det vansinne att vänta och se. En välriktad spark bryter de flesta hundar. Som den gången en helt vansinnig amstaff kom rusande mot oss. Hunden hade gjort utfall mot oss i några månader och så en dag kom den lös... Skulle du bara stått och vänta på att ägaren skulle hämta hunden? Den sparkade jag i huvudet...

Jag har tyvärr också råkat ut för smittor på mina hundar, äldste hunden har fått allergi som en biverkning av detta = han måste äta kortison resten av sitt liv...

Nya hunden är inte jätteförtjust i framrusande hundar och jag tänker INTE tillåta att han hamnar i en situation där han måste försvara sig. Det är MITT ansvar som hundägare att skydda min hund!
 
Sv: oansvariga hundägare...

Man hinner liksom inte skjuta bort den andra hunden om den rusar fram och ska attackera. Man sparkar. Det ska till kanska mycket innan en spark skadar en hund. Ett bett gör dock betydligt större skada.
 
Sv: oansvariga hundägare...

Så hunden stannar om man säger till den att mina har skabb?
Eller hur menar du om det kommer en löshund utan ägare i sikte. Då fotar jag till den ordentligt för att freda mina hundar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 332
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
11 144
Senast: nullo-modo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 667
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 638
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp