Objektiv???

Sv: Objektiv???

bokeh'n på 100mm canon är inte dålig, men heller inte lika smörig och mjuk som tamronet, där har till och emd 105mm VR nikkor svårt att matcha (Den är annars känd som en av de bästa bokehgluggarna på brännvidden) så man kan ju undra hur tamron fixat den bokeh'n för det priset, det är så man knappt tror att det är sant.
 
Sv: Objektiv???

Ingen zoom alls på 50mm, nej.

Och om du når fram eller inte beror på vars du befinner dig.
På läktare - tveksamt.
Befinner du dig på marken - zooma med fötterna! :)
 
Sv: Objektiv???

Nej det går inte att zooma, men det man bör förstå är att desto mer zoom ett objektiv har, desto fler kompromisser är det, desto dyrare är det att göra objektivet med bättre optiska egenskaper. Objektiv är alltid kompromisser, men med fasta objektiv är allt optimerat för just den brännvidden och i relation till priset får man optik som slår i princip alla zoomobjektiv på fingrarna.
 
Sv: Objektiv???

Tack för era svar! Dom där bilderna såg ju inte alls illa ut! :d Vilket iso använde du där?

Nu har jag nääästan bestämt mig. :D
 
Sv: Objektiv???

Det är lite brus i en sådan liten komprimerad bild, när du tittar på originalbilden är det betydligt mer brus ;)

Edit: Rättare sagt så är det ju självklart samma mängd brus, men det syns inte på samma sätt när man komprimerar bilden. Så bruset finns där, men syns inte, inte som jag påstod att det är mer brus vid större format.
 
Sv: Objektiv???

Det är ju nästan inget brus alls! :eek:

Nä, min kamera är rätt najs när det gäller lite högre ISO-tal. Bilderna blir inte så överdrivet brusiga, men jag har lite svårt att hitta skärpan i ridhuset. Iofs så har jag bara fotat en träning (samma träning som på bilderna där uppe) så det blir väl bättre med lite träning :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Senaste tiden tycker jag att jag har börjat lukta illa så fort oavsett hur ofta jag duschar. Svettas inte mer men svetten luktar...
Svar
15
· Visningar
907
Senast: tuaphua
·
R
Juridik & Ekonomi Snabb fråga. Det är en äldre man som via telefon sista året förföljt mig. Han har skrivit sms och är väldigt kontaktsökande. Vi har...
2
Svar
26
· Visningar
3 674
Relationer Hur allvarligt tar ni på saker som någon annan säger till er i affekt? Hur mycket påverkar situationen runt om? Om det sägs eller...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 662
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 418
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp