Ömmar i hovarna bak

Jag har verkligen inga taggar utåt ? Det är nog bara mest som sagt bara du som nog missat sammanhanget du svarat i ? Jag har kommenterat precis detta i svaret till dig .
Troligtvis har du missat det jag tyckte jag noga illustrerat som är precis det du redogör för och även din SLU föreläsning ... Det går inte att tycka att en öm hov ska "vänja sig" om mänskliga krav och belastning finns med .

Utöver det så en föreläsning är en föreläsning . Det finns liksom ingen möjlighet att ngn allsanning utifrån det råder - därav har du nog misstolkat och responderat lite konstigt ang detta .
Du missförstår mig och läser in nåt helt annat än det jag skriver.

Jag reagerade på att du svarar på ett inlägg där en människa undrar (sofie) om hästen vänjer sig att ha skor av eller på och du svarar då att den vänjer sig av och att sulan blir hårdare ju mer den utsätts och jämför det med en människas barfotagående.
 
Du missförstår mig och läser in nåt helt annat än det jag skriver.

Jag reagerade på att du svarar på ett inlägg där en människa undrar (sofie) om hästen vänjer sig att ha skor av eller på och du svarar då att den vänjer sig av och att sulan blir hårdare ju mer den utsätts och jämför det med en människas barfotagående.
Fast återigen : nej jag missförstår inte eller läser in något . Däremot undrar jag och reagerar på ngt du helt klart du missläst /alternativt totalt skippat när du responderat som du gör på mina inlägg i sammanhanget . Läs gärna än en gång som sagt . Det känns lite tokigt att det är du som klippt /tolkat ngt klippt i sammanhanget som totalt missuppfattats?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
9 535
Senast: Morces
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
967
Senast: Miingla
·
Utrustning Jag har velat fram och tillbaka en tid gällande att hålla vår ponny barfota. Vi tog av skorna bak för en tid sedan och har jag nog...
Svar
8
· Visningar
649
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 154
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp