Bukefalos 28 år!

Oense om boendet aka fortsättning på oense om vårdnaden

Ja han prioriterar att slippa resa framför mer tid med Mini (och att hon ska slippa resa). Så det blir umgänge tre helger av fyra. Två av dom ska Mini ner till honom (3,5 timmes resa). Den tredje ska Mini ner till hans mamma (1h resa enkel väg). Jag ska hämta och lämna alltid. Var enda sättet vi kunde enas till slut. Han yrkade först på mer och när jag gick med på att börja övernattningar efter ett par månader så vände han helt plötsligt och ville inte ha övernattningar om vi istället reste mest. Detta hade vi återigen kunnat enas om utanför tingsrätten om han inte yrkat på så mycket mer (var ju samma sak förra gången). Min advokat fattar inte vad dom håller på med.

Mini slipper iallafall övernattningar och han "drog tillbaka sitt yrkande på boende och gemensam vårdnad" interimistiskt om vi kom överens om ett umgänge. Domaren gick för övrigt direkt på umgängesyrkandet som var exets andra hands yrkande och la ingen vikt vid deras yrkande på boende och gemensam vårdnad. Så antar att det bara blir en vårdnads- och umgängesutredning nu och att jag ska ha boendet? För han har ju inte yrkat på boendet i sitt huvudyrkande?
 
Ja han prioriterar att slippa resa framför mer tid med Mini (och att hon ska slippa resa). Så det blir umgänge tre helger av fyra. Två av dom ska Mini ner till honom (3,5 timmes resa). Den tredje ska Mini ner till hans mamma (1h resa enkel väg). Jag ska hämta och lämna alltid. Var enda sättet vi kunde enas till slut. Han yrkade först på mer och när jag gick med på att börja övernattningar efter ett par månader så vände han helt plötsligt och ville inte ha övernattningar om vi istället reste mest. Detta hade vi återigen kunnat enas om utanför tingsrätten om han inte yrkat på så mycket mer (var ju samma sak förra gången). Min advokat fattar inte vad dom håller på med.

Mini slipper iallafall övernattningar och han "drog tillbaka sitt yrkande på boende och gemensam vårdnad" interimistiskt om vi kom överens om ett umgänge. Domaren gick för övrigt direkt på umgängesyrkandet som var exets andra hands yrkande och la ingen vikt vid deras yrkande på boende och gemensam vårdnad. Så antar att det bara blir en vårdnads- och umgängesutredning nu och att jag ska ha boendet? För han har ju inte yrkat på boendet i sitt huvudyrkande?
När du kör Mini till umgänget, hur lång tid räcker det umgänget då och tänker du att du ska köra hem under tiden? Då blir det ju dubbel resa för dig. Eller ska du stanna kvar på platsen och sysselsätta dig med nåt annat någon annastans i trakten medan de umgås? Låter som rätt jobbiga helger..... :(
 
Det där lät jobbigt. Det lär ju dessutom bli sjukt dyrt att sitta och köra dessa sträckor så ofta. Han sitter ju bara och åker räkmacka genom att sitta och få barnet levererat varje gång. Usch, jag hade nog aldrig klarat av att gå med på det.
 
Så två dagar per fyraveckorsperiod ska Mini befinna sig på resande fot i sju timmar för att "pappa" ska få träffa henne under ett par timmar vilket jag antar att det gäller? Låter helt absurt i mina öron.

PS jag har nog inte skrivit något tidigare i dina trådar men följt dig hela vägen...
 
Låter ju inte alls bra för Mini, men jag kan ju på något sätt förstå MUF.

Jag skulle vara ursinnig om min sambo skulle få full vårdnad om mitt barn och flytta 3,5 timme ifrån mig till ett ställe där jag inte har någon trygghetszon. I det fallet skulle jag också hoppas på att få spendera tid med mitt barn "på hemmaplan" -fast för barnets skull skulle jag antagligen åka så att det bara blir 1 timmes färd om jag även hade en trygghetszon där (i min mamma)...

MUF vet ju tyvärr inte hur lite han egentligen bryr sig (som Krambanan tycker).. Dom får ju höra hans historia också.. (trots att det onekligen låter konstigt att han vill "slippa" resa och offrar övernattningar -det bör ju även de på MUF tycka...)

Huj -hoppas jag aldrig behöver vara med om något liknande... Skulle inte vilja vara i varken Krambanans eller exets situation...
 
Ja han prioriterar att slippa resa framför mer tid med Mini (och att hon ska slippa resa). Så det blir umgänge tre helger av fyra. Två av dom ska Mini ner till honom (3,5 timmes resa). Den tredje ska Mini ner till hans mamma (1h resa enkel väg). Jag ska hämta och lämna alltid. Var enda sättet vi kunde enas till slut. Han yrkade först på mer och när jag gick med på att börja övernattningar efter ett par månader så vände han helt plötsligt och ville inte ha övernattningar om vi istället reste mest. Detta hade vi återigen kunnat enas om utanför tingsrätten om han inte yrkat på så mycket mer (var ju samma sak förra gången). Min advokat fattar inte vad dom håller på med.

Mini slipper iallafall övernattningar och han "drog tillbaka sitt yrkande på boende och gemensam vårdnad" interimistiskt om vi kom överens om ett umgänge. Domaren gick för övrigt direkt på umgängesyrkandet som var exets andra hands yrkande och la ingen vikt vid deras yrkande på boende och gemensam vårdnad. Så antar att det bara blir en vårdnads- och umgängesutredning nu och att jag ska ha boendet? För han har ju inte yrkat på boendet i sitt huvudyrkande?
Förstår att det känns drygt med resorna men oerhört skönt att det inte blir övernattningar och iaf inte fn yrkande om boende och vårdnad. Skön seger!
 
Behöver tips på hur jag underlättar så mycket som möjligt nu för Mini. Hon hatar ju dessutom att åka bil nu för tiden. Skrikgråter sig igenom bilturerna. Speciellt om hon är trött. Ska se om jag kan fixa en annan bil som hon kan åka fram i.

Måste åka strax innan hon brukar vakna på lördagen för att hinna ner. Och vi kommer vara hemma lagom till hon ska lägga sig sen på söndagen.
 
Angående bilåkandet och skrikandet. Hur gammal är hon nu?

Mina barn började ogilla att åka bil i samma veva som babyskyddet började bli för litet. Eller, i våra vuxna ögon såg det inte för litet ut men barnen blev nöjda bilåkare igen när de fick börja sitta i bilstol.
 
Behöver tips på hur jag underlättar så mycket som möjligt nu för Mini. Hon hatar ju dessutom att åka bil nu för tiden. Skrikgråter sig igenom bilturerna. Speciellt om hon är trött. Ska se om jag kan fixa en annan bil som hon kan åka fram i.

Måste åka strax innan hon brukar vakna på lördagen för att hinna ner. Och vi kommer vara hemma lagom till hon ska lägga sig sen på söndagen.
Du store tid! Och du ska alltså köra den sträckan 2 ggr per helg (lördag och söndag)? Du och Mini? Dvs 4 ggr - eller 8 ggr, om du ska köra hem under tiden de umgås. Jag tycker det låter helt ohållbart. Och inte roligt för någon. Sen blir det vinter, mörkt, jobbigt väglag.... Och dina helger då - ska de uppslukas helt av detta körande? Varför kan han inte köra varannan gång åtminstone?
 
Angående bilåkandet och skrikandet. Hur gammal är hon nu?

Mina barn började ogilla att åka bil i samma veva som babyskyddet började bli för litet. Eller, i våra vuxna ögon såg det inte för litet ut men barnen blev nöjda bilåkare igen när de fick börja sitta i bilstol.

Hon fyller ett snart. Hon har suttit i bilbarnstolen sen i somras. Jag tror snarare att hon i och med flytten fått åka en hel del och det är därför.
 
Du store tid! Och du ska alltså köra den sträckan 2 ggr per helg (lördag och söndag)? Du och Mini? Dvs 4 ggr - eller 8 ggr, om du ska köra hem under tiden de umgås. Jag tycker det låter helt ohållbart. Och inte roligt för någon. Sen blir det vinter, mörkt, jobbigt väglag.... Och dina helger då - ska de uppslukas helt av detta körande? Varför kan han inte köra varannan gång åtminstone?

8 ggr ja. Tydligen. För att han är en stor skit som bara bryr sig om att göra allt så jobbigt som möjligt för mig.

Det här tror jag kommer braka, eller jag tror du kommer braka ihop. Nu får han tyvärr återigen hållhakar på dig och du kommer nötas ner mentalt. Hur länge ska det här schemat gälla?

Antagligen. Det är väl det han hoppas så han kan ta boendet. Till 28/2 iallafall. Då ska utredningen vara klar.
 
Men oj! Vad hade hänt om du sa nej till att köra 3 gånger i månaden?
När ska du kunna planera in att göra något som du vill göra? Jäkla nisse som vill ha kontroll över dig och ditt liv trots att ni inte är tillsammans längre. Fasen vad han ges utrymme att styra och ställa med ditt liv =(

Hoppas verkligen att det här löser sig för dig och Mini.
Kram!
 
Men oj! Vad hade hänt om du sa nej till att köra 3 gånger i månaden?
När ska du kunna planera in att göra något som du vill göra? Jäkla nisse som vill ha kontroll över dig och ditt liv trots att ni inte är tillsammans längre. Fasen vad han ges utrymme att styra och ställa med ditt liv =(

Hoppas verkligen att det här löser sig för dig och Mini.
Kram!

Det vet jag inte. Kunde blivit sämre eller bättre för då hade domaren fått bestämma. Men hade säkert blivit övernattningar då. Min advokat rådde mig att tacka ja.

Tack!
 
Får helt enkelt ta ett tillfälle i taget och hoppas att väglag osv är på min och Minis sida. I värsta fall får jag ta tåget men då kommer jag inte hela vägen fram och blir ju rätt låst eftersom jag inte kan ta mig dit jag behöver sen utan hjälp av någon.

Eller att socialtjänsten i nya kommunen reagerar på det orimliga och gör något under utredningen.
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Lite bakgrund för den som orkar: http://www.bukefalos.com/threads/oense-om-bodelning-tingsratten.1313257/ Är långt och komplicerat så...
104 105 106
Svar
2 102
· Visningar
331 425
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
173 460

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp