Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur kan man säga att jag försvårar umgänge när jag lånar ut en bilbarnstol? När jag lämnar huset åt honom så han kan träffa Mini där? När jag är den som ordnat med umgänge? När jag i princip bodde hos honom i början efter Mini föddes för han vägrade åka till mig? När det första jag frågar soc och familjerätten efter nyår hur dom kan hjälpa oss med umgänget? Soc rådde mig ju dessutom att avvakta så han fick driva umgängesfrågan för hon tyckte jag gjort mer än vad som krävdes av mig?

Men det är väl ingen (förutom ditt ex då, förstås) som säger att du försvårar umgänget? Att du lägger dig i hans val som förälder är ju en lite annan sak, jag tror inte att det är någon här som tycker att du försvårar för dem att få till umgänget. Tvärtom. Jag hoppas att det går bra och så smärtfritt som möjligt i rätten, skickar allt pepp jag kan till dig!
 
Men det är väl ingen (förutom ditt ex då, förstås) som säger att du försvårar umgänget? Att du lägger dig i hans val som förälder är ju en lite annan sak, jag tror inte att det är någon här som tycker att du försvårar för dem att få till umgänget. Tvärtom. Jag hoppas att det går bra och så smärtfritt som möjligt i rätten, skickar allt pepp jag kan till dig!

Nä alltså jag menar att han kommer ju få det lite jobbigt att bevisa att jag skulle försvårat något umgänge med tanke på ovanstående.

Jag överanalyserar alldeles för mycket. Och är fortfarande rädd för någon slags inbillad makt som han hjärntvättat mig att han har.

Tack! :heart
 

Inget. Jag hade monterat bort min och ställt där jag sa den skulle vara. Dom kom hit. Mini hade precis vaknat. Hon fick mat och kiwi till efterrätt (exet hann klaga på att maten var för varm, så "mycket" som hon fick skulle hon "skita ner sig", jag hade inte en sprayflaska med vatten färdigfylld till blöjbyte "sånt ska finnas färdigt" osv). Sen gick jag ut. Tog kanske 5 min (då hade nästan halva umgängestiden gått) sen körde dom iväg med henne.

Har talat om för kontaktpersonen att han kan ha min stol och hon var med förra gången när jag talade om att om han inte orkar montera den får dom vara här.
 
Så de passade på att köra iväg när du gick ut en vända? Fy så dåligt av honom.

Dealen är att jag ska gå ut och så åker dom när Mini är redo. Men han brukar ju säga vilket innan jag går ut.

När han var här med sin kompis gjorde han dock så. Jag skulle komma in igen efter en liten stund (Mini var väldigt mammig den dagen) men då var han snabb ut och körde.
 
Varför är det viktigt att trycka till människor? Varför inte bara lämna det där hän?
Svarar på det här OT spåret lite snabbt.
Min gissning skulle vara något att man kanske måste hävda sig och ha sista ordet kanske, lite härskarteknik kanske? Märker av mycket "trycka till människor" på sociala medier, lite skrämmande utveckling. Kanske tänker de att bakom skärmen är man anonym och kan göra nästan vad som helst utan konsekvenser.

Många gånger är det nästan bättre att bara låta det vara. Jag ignorerar själv sådana som försökt trycka ner mig, de är inte ens värda min värdefulla tid. Jag tycker sådant säger mer om dom, än vad det säger om mig.
 
Inget. Jag hade monterat bort min och ställt där jag sa den skulle vara. Dom kom hit. Mini hade precis vaknat. Hon fick mat och kiwi till efterrätt (exet hann klaga på att maten var för varm, så "mycket" som hon fick skulle hon "skita ner sig", jag hade inte en sprayflaska med vatten färdigfylld till blöjbyte "sånt ska finnas färdigt" osv). Sen gick jag ut. Tog kanske 5 min (då hade nästan halva umgängestiden gått) sen körde dom iväg med henne.

Har talat om för kontaktpersonen att han kan ha min stol och hon var med förra gången när jag talade om att om han inte orkar montera den får dom vara här.

:down: Hoppas du i alla fall kan känna att du har gjort allt du kan när det gäller den där stolen nu.
 
Svarar på det här OT spåret lite snabbt.
Min gissning skulle vara något att man kanske måste hävda sig och ha sista ordet kanske, lite härskarteknik kanske? Märker av mycket "trycka till människor" på sociala medier, lite skrämmande utveckling. Kanske tänker de att bakom skärmen är man anonym och kan göra nästan vad som helst utan konsekvenser.

Många gånger är det nästan bättre att bara låta det vara. Jag ignorerar själv sådana som försökt trycka ner mig, de är inte ens värda min värdefulla tid. Jag tycker sådant säger mer om dom, än vad det säger om mig.

Men snälla. Hade tänkt släppa saken och inte besvara @Squie men när diskussionen fortsätter och handlar om mig/mitt inlägg så kan jag inte låta bli. Nej, jag måste inte hävda mig men tycker det var så jävla tramsigt att inte bara kunna erkänna när man har fel och sen dessutom uppmana folk som vill veta mer att pma om något man bevisats okunnig om är bara jättemärkligt.

(Jag är dessutom inte särskilt anonym här, vet minst 20 bukefalister som vet vem jag är och säkert fler som vet vem jag är utan att jag själv vet om det.)
 
Inget. Jag hade monterat bort min och ställt där jag sa den skulle vara. Dom kom hit. Mini hade precis vaknat. Hon fick mat och kiwi till efterrätt (exet hann klaga på att maten var för varm, så "mycket" som hon fick skulle hon "skita ner sig", jag hade inte en sprayflaska med vatten färdigfylld till blöjbyte "sånt ska finnas färdigt" osv). Sen gick jag ut. Tog kanske 5 min (då hade nästan halva umgängestiden gått) sen körde dom iväg med henne.

Har talat om för kontaktpersonen att han kan ha min stol och hon var med förra gången när jag talade om att om han inte orkar montera den får dom vara här.
Vilken roll har egentligen kontaktpersonen? Vad ska och inte ska hon göra formellt sett?
 
Vilken roll har egentligen kontaktpersonen? Vad ska och inte ska hon göra formellt sett?

Jättebra fråga. Ingen verkar riktigt veta. Först skulle hon ju "bara" se till att det inte blev bråk vid hämtning och lämning. Familjerätten lovade dock att hon skulle vara med på hela umgänget (något jag själv fick tala om för KP för det hade inte familjerätten sagt till henne). Det enda familjerätten sa mer var att hon fick inte möta Minis blick om hon sökte kontakt utan skulle vända bort huvudet.

Jag ville ju ha någon med som kunde vara Minis trygghet tills hon var trygg med exet men så blev det alltså inte. Tvärtom ledde det till att jag "stängdes ute" från umgänget trots att hon inte var trygg med exet och inte kände KP.

Sen var vi i tingsrätten. Då blev KP uppgraderad till kontaktperson/umgängesstöd. Men det har inte ändrat ett skit.
 
Alltså familjerätten här... Jag blir så trött. :banghead:

Umgängesstödet skulle vara till 31/8. Det sas inget annat vid MUF (slutet av Juni). I början av Juli skriver hon på FR själv i ett mail till mig att hon varit i kontakt med tingsrätten och umgängesstödet är till 31/8.

Idag mailar hon mig att exet ringt henne idag och att hon pratat med tingsrätten (igen?) och att umgängesstödet nu ska vara till nästa MUF (slutet av september). Men dom kan bara erbjuda två ggr i veckan (KP hade sagt idag att från 1/9 kunde hon bara två ggr) så "ni får själva fixa ett tillfälle till med kompisar".

Både exet och kontaktpersonen vet att jag flyttar nu i månadsskiftet. Familjerätten har vetat sen i somras att jag ska flytta. I mitt svar på exets yttrande står att jag kommer flytta "i sommar".

Har vidarebefordrat till min advokat och väntar på att han ska ringa mig.

En av exets vänner/min granne (en av spionerna) var här igår. Så då frågade hen om huset var sålt. Jag sa som det var (är knappast någon hemlighet). Så det är ingen slump att exet ringer FR idag. :rage:
 
Men snälla. Hade tänkt släppa saken och inte besvara @Squie men när diskussionen fortsätter och handlar om mig/mitt inlägg så kan jag inte låta bli. Nej, jag måste inte hävda mig men tycker det var så jävla tramsigt att inte bara kunna erkänna när man har fel och sen dessutom uppmana folk som vill veta mer att pma om något man bevisats okunnig om är bara jättemärkligt.

(Jag är dessutom inte särskilt anonym här, vet minst 20 bukefalister som vet vem jag är och säkert fler som vet vem jag är utan att jag själv vet om det.)
Fast vänta lite nu. Du anser att jag har fel. Det betyder inte att jag har fel.

På sätt och vis hade jag fel för nu har jag tagit reda på kraven lite mer. Saken är den att kraven var mycket högre än vad jag förstod från början och om Mini hade varit last på en lastbil så hade den fastsättningen aldrig godkänts. Men i sakfrågan har jag fortfarande rätt. Minis bilbarnstol är inte fastsatt på ett tillräckligt säkert sätt med tanke på vikt och hastighet. Och ja det är så man beräknar hur stor belastning tex spännband och kedjor måste klara av för att köra en viss tyngd på lasten när det kommer till lastbil.

I vanliga fall nedlåter jag mig aldrig att kommentera tramsiga inlägg men i vissa fall kan tom jag göra ett undantag. Men från min sida är det här helt slutdiskuterat nu. Om du så gärna vill ha rätt så varsågod, jag bjuder på det.

@krambanan sorry. Inget mer nu.
 
Kan inte sova. Är så himla trött och less. Trött på exet, trött på familjerätten, trött på rättsväsendet. Känner mig uppgiven och trasig.

Känns som varje dag får jag någon flashback till ett förträngt minne från vårat förhållande. Hur illa det faktiskt var. Och hur tidigt det började. Känns som jag verkligen behöver bearbeta detta på djupet sen när jag och Mini har landat ordentligt. För hennes skull (och min). Innan dess kommer han fortsätta stjäla mig på energi hur mycket jag än försöker att inte tillåta honom.

Snart är Mini ett år. Snart är min föräldraledighet slut. Och hela detta året har bara varit ena krisen efter den andra. Jag har med nöd och näppe orkat hålla näsan över vattenytan. Vi har missat så mycket jag och Mini. Jag ser det så tydligt när hon leker med mormor och kiknar av skratt. När hon behöver min uppmärksamhet och jag är upptagen med ännu ett samtal till advokaten/familjerätten/någon annan viktig myndighetsperson. När jag är för trött för att orka vara helt närvarande dag efter dag. För trött för att vara den mamma jag vill vara. Hon är värd så mycket mer och mitt hjärta blöder.
 
Kan inte sova. Är så himla trött och less. Trött på exet, trött på familjerätten, trött på rättsväsendet. Känner mig uppgiven och trasig.

Känns som varje dag får jag någon flashback till ett förträngt minne från vårat förhållande. Hur illa det faktiskt var. Och hur tidigt det började. Känns som jag verkligen behöver bearbeta detta på djupet sen när jag och Mini har landat ordentligt. För hennes skull (och min). Innan dess kommer han fortsätta stjäla mig på energi hur mycket jag än försöker att inte tillåta honom.

Snart är Mini ett år. Snart är min föräldraledighet slut. Och hela detta året har bara varit ena krisen efter den andra. Jag har med nöd och näppe orkat hålla näsan över vattenytan. Vi har missat så mycket jag och Mini. Jag ser det så tydligt när hon leker med mormor och kiknar av skratt. När hon behöver min uppmärksamhet och jag är upptagen med ännu ett samtal till advokaten/familjerätten/någon annan viktig myndighetsperson. När jag är för trött för att orka vara helt närvarande dag efter dag. För trött för att vara den mamma jag vill vara. Hon är värd så mycket mer och mitt hjärta blöder.

Förstår att du har det jobbigt! Det märks. :( Såhär uppgiven brukar du inte vara. :(
Det låter som du har börjat med en slags sorgbearbetning.
Jag hoppas verkligen att du får mer ro när du har flyttat och jag tror och hoppas att exet kommer tröttna och lämna er ifred.

Vet inte riktigt vad jag ska säga, men skickar en styrkekramar till dig! :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 047
Senast: Crossline
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 592
Senast: Lingon
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 424
Senast: Cocos
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 746
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp