Bukefalos 28 år!

Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
En fördel är att inkomna mail i brev måste diarieföras av myndigheter.

Enligt off
Nej, inte handlingar inkomma i ärenden där det finns en socialakt. Däremot ska ju inkomma mejl och telefonsamtal såklart antecknas i akten. Men inte diarieföras, av sekretesskäl.

Fast diarieförda ärenden kan sekretessmarkeras om det behövs. Det gör vi med personalhandlingar - just av sekretesskäl. Alla inkomna handlingar till en offentlig verksamhet räknas som allmän handling och ska kunna lämnas ut till medborgare utan dröjsmål. Spelar ingen roll om de kom in analog eller digitalt. Däremot är det viktigt att sekretessmarkera sådant som ska ha sekretess. Då kan man nämligen hävda sekretessen ifall någon vill ha ut handlingar i ett ärende med sekretess. Det hjälper inte att gömma handlingarna på sitt kontor etc - det är ingen sekretess ;)

/Lizzie
 
Jag kommer aldrig förstå mig på exet. Sen förra umgänget är Minis förkylning mycket sämre och igår kväll/natt hade hon lite feber. Smsa igår hur läget var och la till "Ses kl xx" så han inte skulle ta det som att jag tänker ställa in. Fick svar att det var ju inte bra. Hoppas hon inte blir sämre typ.

Imorse lät jag Mini sova till dom kom för hon har haft det jobbigt med att sova inatt pga förkylning. Smsade exet en stund innan om att hon fortfarande sov och att jag lät henne göra det tills dom kom. Fick tillbaka att det var ok och så undrade han hur hon sovit.

Sen kom dom hit. Han väckte Mini, jag fixade frukost. Tog Mini för att ta av nattblöjan och kissa henne (erbjöd exet men han ville inte). När jag kissar henne sitter han och halvviskar med KP om att man missar så mycket vardag när man träffar dom så här lite osv. När Mini är kissade får han tillbaka henne. Säger att han kan ta på blöja och klä på henne. "Det får du göra. Det ska ju vara klart när jag kommer." (Lite småsurt) Fann mig för en gångs skull och kontrade med att du ville ju ha mer vardag. Varsågod. KP höll med mig. :p

Sen äter Mini. Han matar osv. Jag går ut efter kanske 45 min. Efter 5-10 min kommer exet. Då blir jag erbjuden att följa med dom för dom ska hem till honom (en timme kvar på umgänget). Varför ens släpa iväg Mini för den lilla stunden?

Är alltid så här. Först är han otrevlig som fan en lång period sen när det närmar sig tingsrätten/något annat viktigt möte/när han förstår att jag verkligen kommer göra det jag sagt (i detta fallet flytta) så vänder han totalt.

Han smsade mig häromkvällen också. Att jag snälla skulle tänka om för Minis skull och att om jag ville prata kunde jag höra av mig. Jag svarade inte.

Tycker det nästan är jobbigare att hantera detta. För nu ser jag ju ut som en idiot som inte ville följa med. Eller som inte vill "prata". Prata brukar innebära att jag får lyssna på en monolog i två timmar om vad jag gör fel och håller jag inte med blir han aggressiv.
 
Jag kommer aldrig förstå mig på exet. Sen förra umgänget är Minis förkylning mycket sämre och igår kväll/natt hade hon lite feber. Smsa igår hur läget var och la till "Ses kl xx" så han inte skulle ta det som att jag tänker ställa in. Fick svar att det var ju inte bra. Hoppas hon inte blir sämre typ.

Imorse lät jag Mini sova till dom kom för hon har haft det jobbigt med att sova inatt pga förkylning. Smsade exet en stund innan om att hon fortfarande sov och att jag lät henne göra det tills dom kom. Fick tillbaka att det var ok och så undrade han hur hon sovit.

Sen kom dom hit. Han väckte Mini, jag fixade frukost. Tog Mini för att ta av nattblöjan och kissa henne (erbjöd exet men han ville inte). När jag kissar henne sitter han och halvviskar med KP om att man missar så mycket vardag när man träffar dom så här lite osv. När Mini är kissade får han tillbaka henne. Säger att han kan ta på blöja och klä på henne. "Det får du göra. Det ska ju vara klart när jag kommer." (Lite småsurt) Fann mig för en gångs skull och kontrade med att du ville ju ha mer vardag. Varsågod. KP höll med mig. :p

Sen äter Mini. Han matar osv. Jag går ut efter kanske 45 min. Efter 5-10 min kommer exet. Då blir jag erbjuden att följa med dom för dom ska hem till honom (en timme kvar på umgänget). Varför ens släpa iväg Mini för den lilla stunden?

Är alltid så här. Först är han otrevlig som fan en lång period sen när det närmar sig tingsrätten/något annat viktigt möte/när han förstår att jag verkligen kommer göra det jag sagt (i detta fallet flytta) så vänder han totalt.

Han smsade mig häromkvällen också. Att jag snälla skulle tänka om för Minis skull och att om jag ville prata kunde jag höra av mig. Jag svarade inte.

Tycker det nästan är jobbigare att hantera detta. För nu ser jag ju ut som en idiot som inte ville följa med. Eller som inte vill "prata". Prata brukar innebära att jag får lyssna på en monolog i två timmar om vad jag gör fel och håller jag inte med blir han aggressiv.
Förstår att det är svårt. Det är ju bra mycket lättare att hantera någon som är urjävlig hela tiden. Hoppas, hoppas, hoppas att han tröttnar snart och låter er vara ifred :heart
 
Det finns inget att hantera. Sluta fokusera på att kontra honom hela tiden. Ha klart för dig din väg framåt och håll fast vid den, han har inget med det att göra.

Fast jag måste hantera mig när det blir så. Inte honom. Glider väldigt väldigt fort ner i något det-är-synd-om-honom-träsk så fort han vänder.


I övrigt fortsätter han sin nya stil. Han vill att vi ska gå på djurpark med Mini. Han tyckte jag och Mini kunde åka med honom dit ("det är inte farligt att åka med mig", "du kan få köra") och så skulle vi möta KP där. :eek: Han kunde betala för alla så klart. Vi bestämde inget men jag lovade att tänka på det.

Jag har bestämt mig att det kan vi visst göra. Men jag och Mini tar egen bil (duh!) och jag betalar för mig. Kan vara bra för mig att få lite mer tid med KP. För jag börjar märka att hon börjar få en annan bild av mig nu när hon lärt känna mig lite mer (och inte bara träffat exet och hört hans åsikter och lögner om mig). Så har jag en chans att smyga in lite om vad jag faktiskt gjort redan innan hon fanns med för att få ett bra umgänge och samarbete.

Önskar jag hade varit lite mer "på" och berätta min sanning redan den gången jag och Mini träffade henne själva. Men alltid lätt att vara efterklok.
 
Fast jag måste hantera mig när det blir så. Inte honom. Glider väldigt väldigt fort ner i något det-är-synd-om-honom-träsk så fort han vänder.


I övrigt fortsätter han sin nya stil. Han vill att vi ska gå på djurpark med Mini. Han tyckte jag och Mini kunde åka med honom dit ("det är inte farligt att åka med mig", "du kan få köra") och så skulle vi möta KP där. :eek: Han kunde betala för alla så klart. Vi bestämde inget men jag lovade att tänka på det.

Jag har bestämt mig att det kan vi visst göra. Men jag och Mini tar egen bil (duh!) och jag betalar för mig. Kan vara bra för mig att få lite mer tid med KP. För jag börjar märka att hon börjar få en annan bild av mig nu när hon lärt känna mig lite mer (och inte bara träffat exet och hört hans åsikter och lögner om mig). Så har jag en chans att smyga in lite om vad jag faktiskt gjort redan innan hon fanns med för att få ett bra umgänge och samarbete.

Önskar jag hade varit lite mer "på" och berätta min sanning redan den gången jag och Mini träffade henne själva. Men alltid lätt att vara efterklok.

Men varför vill du göra detta!? O_o
 
Fast jag måste hantera mig när det blir så. Inte honom. Glider väldigt väldigt fort ner i något det-är-synd-om-honom-träsk så fort han vänder.


I övrigt fortsätter han sin nya stil. Han vill att vi ska gå på djurpark med Mini. Han tyckte jag och Mini kunde åka med honom dit ("det är inte farligt att åka med mig", "du kan få köra") och så skulle vi möta KP där. :eek: Han kunde betala för alla så klart. Vi bestämde inget men jag lovade att tänka på det.

Jag har bestämt mig att det kan vi visst göra. Men jag och Mini tar egen bil (duh!) och jag betalar för mig. Kan vara bra för mig att få lite mer tid med KP. För jag börjar märka att hon börjar få en annan bild av mig nu när hon lärt känna mig lite mer (och inte bara träffat exet och hört hans åsikter och lögner om mig). Så har jag en chans att smyga in lite om vad jag faktiskt gjort redan innan hon fanns med för att få ett bra umgänge och samarbete.

Önskar jag hade varit lite mer "på" och berätta min sanning redan den gången jag och Mini träffade henne själva. Men alltid lätt att vara efterklok.
Men vill du inte bli klar med relationen till exet? Varför ska du åka till djurpark med honom?

Och varför i all världen ska du dra in kontaktpersonen i ditt spel med exet?
 
Det är EN vecka kvar till flytten och du går på hans manipulerande...

VARFÖR ska ni gå till djurparken tillsammans? Om han vill gå dit för att visa mini djuren kan han göra det på sin umgängestid med mini och kp.

Jag skulle svarat angående djurparken att det skulle vara trevligt för mini när hon blivit frisk och att du just nu inte har tid pga flytten.

Sen får han bli hur djävla sur han vill och hävda att du inte samarbetar. Dvs du dansar inte efter hans pipa...
 
Det är EN vecka kvar till flytten och du går på hans manipulerande...

VARFÖR ska ni gå till djurparken tillsammans? Om han vill gå dit för att visa mini djuren kan han göra det på sin umgängestid med mini och kp.

Jag skulle svarat angående djurparken att det skulle vara trevligt för mini när hon blivit frisk och att du just nu inte har tid pga flytten.

Sen får han bli hur djävla sur han vill och hävda att du inte samarbetar. Dvs du dansar inte efter hans pipa...
Håller med!
Gå inte dit med honom @krambanan . :nailbiting:
Han vill antagligen bara krama ur det sista från dig innan du flyttar. :crazy:

Håller med ovanstående förslag.
Han kan gå dit med Kp och Mini själv.
Frågan är ju om han gör det?
Och om han nu skulle göra det så är det jättefint och bra för Minis skull och säkert för deras relation.
Men, jag tror vi kan vänta ett tag innan vi ställer oss upp och applåderar. :meh:
 
Fast jag måste hantera mig när det blir så. Inte honom. Glider väldigt väldigt fort ner i något det-är-synd-om-honom-träsk så fort han vänder.


I övrigt fortsätter han sin nya stil. Han vill att vi ska gå på djurpark med Mini. Han tyckte jag och Mini kunde åka med honom dit ("det är inte farligt att åka med mig", "du kan få köra") och så skulle vi möta KP där. :eek: Han kunde betala för alla så klart. Vi bestämde inget men jag lovade att tänka på det.

Jag har bestämt mig att det kan vi visst göra. Men jag och Mini tar egen bil (duh!) och jag betalar för mig. Kan vara bra för mig att få lite mer tid med KP. För jag börjar märka att hon börjar få en annan bild av mig nu när hon lärt känna mig lite mer (och inte bara träffat exet och hört hans åsikter och lögner om mig). Så har jag en chans att smyga in lite om vad jag faktiskt gjort redan innan hon fanns med för att få ett bra umgänge och samarbete.

Önskar jag hade varit lite mer "på" och berätta min sanning redan den gången jag och Mini träffade henne själva. Men alltid lätt att vara efterklok.

Kände oxå att jag var tvungen att svara på detta. Mitt råd är enkelt, distans. Distansera dig från honom så mycket du bara kan!! Strunta i KP, hon fattar tids nog av sig själv. Flytta och gå inte med till någon djurpark. Han gör allt han kan för att komma under skinnet på dig men ger du honom inga möjligheter så kommer du ha lättare att tänka klart och "opåverkat". Träffa honom endast vid umgänge, så lite det bara går och håll kommunikationen till absolut minimum, flytta så fort du bara kan. All annan kommunikation som inte rör barnet hade jag fullständigt ignorerat och inte svarat på. All kommunikation ni har och träffar osv ger honom bränsle att fortsätta men om du minimerar så absolut mycket som du bara kan finns det inget för honom att ta tag i och "jobba med". Hoppas du förstår hur jag menar. För din egen skull hade jag gjort så, det är så lätt att falla tillbaka i gamla tankebanor men ju mer man distanserar sig desto friskare tänker man. Många styrkekramar till er båda, hoppas innerligt att flytten gör att allt lugnar ner sig.
 
Jag sällar mig till kören. Vill exet gå till djurparken så låt honom göra det men stanna för sjutton hemma. Han behöver han se hur det är att hantera mini själv i sådana sammanhang utan hjälp och du behöver definitivt inte hans sällskap. Till djurparken åker man ensam eller tillsamman med vänner inte med sitt ex som man vill ha så lite att göra med som möjligt.
 
Det är EN vecka kvar till flytten och du går på hans manipulerande...
Jag tycker det är nästan konstigt generöst - eller hur jag ska säga - mot honom att kalla det här för manipulerande. Han manipulerar inte värre än någon annan, han föreslog ett besök i djurparken. TS sa ja. Det är inte att manipulera.

TS däremot, börjar då fundera på hur hon kan dra nytta av att få kontaktpersonen för sig själv en stund. Det är väl i så fall mer manipulativt. Även om ordet är väldigt överutnyttjat på buke.
 
Fast jag måste hantera mig när det blir så. Inte honom. Glider väldigt väldigt fort ner i något det-är-synd-om-honom-träsk så fort han vänder.


I övrigt fortsätter han sin nya stil. Han vill att vi ska gå på djurpark med Mini. Han tyckte jag och Mini kunde åka med honom dit ("det är inte farligt att åka med mig", "du kan få köra") och så skulle vi möta KP där. :eek: Han kunde betala för alla så klart. Vi bestämde inget men jag lovade att tänka på det.

Jag har bestämt mig att det kan vi visst göra. Men jag och Mini tar egen bil (duh!) och jag betalar för mig. Kan vara bra för mig att få lite mer tid med KP. För jag börjar märka att hon börjar få en annan bild av mig nu när hon lärt känna mig lite mer (och inte bara träffat exet och hört hans åsikter och lögner om mig). Så har jag en chans att smyga in lite om vad jag faktiskt gjort redan innan hon fanns med för att få ett bra umgänge och samarbete.

Önskar jag hade varit lite mer "på" och berätta min sanning redan den gången jag och Mini träffade henne själva. Men alltid lätt att vara efterklok.

Du ska alltså göra samma sak som han gör? Manipulera eran KP?

Nä, lägg ner det. Det är inte rätt väg att gå!
 
Du ska alltså göra samma sak som han gör? Manipulera eran KP?

Nä, lägg ner det. Det är inte rätt väg att gå!

Man kan välja att kalla det för "manipulera" om man vill. Man kan också säga att man ger KP en mer nyanserad bild av läget, genom att visa den andra sidan av myntet. Om jag förstått saken rätt har exet dominerat informationsflödet till KP och därmed snedvridit KPs syn på allt.
 
Man kan välja att kalla det för "manipulera" om man vill. Man kan också säga att man ger KP en mer nyanserad bild av läget, genom att visa den andra sidan av myntet. Om jag förstått saken rätt har exet dominerat informationsflödet till KP och därmed snedvridit KPs syn på allt.

Han har återberättat sin version av TS.
 
Ja?

Det finns ju mer än en version här.

Hur vet du att hans version är snedvriden?

För honom är den sann. Precis som TS version är sanning för henne.

Genom att prata illa om en person så manipulerar man dennes syn på människan man pratar om.

Observera att jag inte försvarar Minis pappa utan jag anser bara att det inte är rätt väg att gå för TS.

Hon blir en lika dålig person som pappan om hon följer med till djurparken för att få möjlighet av prata med KP.
 
Hur vet du att hans version är snedvriden?

För honom är den sann. Precis som TS version är sanning för henne.

Genom att prata illa om en person så manipulerar man dennes syn på människan man pratar om.

Observera att jag inte försvarar Minis pappa utan jag anser bara att det inte är rätt väg att gå för TS.

Hon blir en lika dålig person som pappan om hon följer med till djurparken för att få möjlighet av prata med KP.

Det vet jag inte. Det jag vet är att det bara är en sida av myntet. Informationen som nått KP är inte komplett om det mest är han som babblat på. Den fördelningen gör det hela snedvridet. Inte informationen i sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
990
Senast: Crossline
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 544
Senast: Lingon
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 337
Senast: Cocos
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 731
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp