Bukefalos 28 år!

Önska det omöjliga.

Fred på jorden och åt människorna en god vilja...
Min bror tillbaka i livet, frisk och glad.

Samt gärna en elegant svans. (I en värld där det inte vore helt abnormt att jag har en, kanske är bäst om jag ändå får önska)
 
Önskar att jag skulle vara frisk. Min sjukdom gör att jag inte kan ha körkort och det är en del intressanta jobb som jag inte ens kan söka på grund av det.

Körkort hade underlättat livet i stort också. Ibland har jag velat ta mig till olika ställen t.ex. en utställning jag ville se bara för att besviket konstatera att kollektivtrafik inte finns. Har också fått säga nej till en del jättebra erbjudanden om medryttarhästar på grund av inga eller usla allmänna kommunikationer som gör att det inte går att ta sig till stallet på vettig tid.

Sen hade det såklart varit skönt att slippa mediciner och de gånger som jag blir riktigt dålig av min sjukdom.
 
Jag tänker inte önska tillbaka någon av mina kära (både två- och fyrbenta) jag saknar för det är en del av livet: Vi föds, vi lever och sedan dör vi. Det finns något vackert och starkt i det. Livet ska inte bara vara lätt och motståndsfritt, hur ska vi då kunna uppskatta det som är bra och inte ta det för givet?

Det jag önskar är att min kropp var frisk och även att särbons kropp var det. Lite mer ekonomisk trygghet hade också varit bra men annars är jag på det stora hela rätt nöjd.
 

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
9 035
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
611
Hemmet Vi har en inmurad Keddy insats som har suttit här sedan vi köpte huset. Vi har aldrig varit riktigt nöjda med den. Förmodligen för att...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
8 622
Senast: CaisaCax
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 848
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp