Bukefalos 28 år!

Öppningstråden - adventskalender 2022

Lyko - BUS-mousse. Hoppas jag får en annan nyans än Baresso-grön 😂

Cult Beauty - hårmask från Briogeo

Bodyshop - nattpeeling med syror

Glossybox - ett jättefint flytande rött läppstift från Lip/Power

Jo Malone - en.... Snöglob med glitter i 😂 jag är ändå inte sur, jag tycker att den är jättesöt men kanske inte så värst användbar 😂 men men, jag får väl skaka den när jag känner att jag behöver lite glitter i mitt liv 😆

L'occitane - en liten ansiktskräm i en pytteburk 😅

Lancôme - ansiktskräm i en mer generös storlek

Pappas Tekalender - Matcha, moribga, mango. Luktar också såå gott! Nog för att jag drack stora mängder te redan innan den här kalendern men nu slår pimplandet nya rekord dagligen 😂

IMG_20221223_075350_edit_3206027030667550.jpg
 
Lyko - BUS-mousse. Hoppas jag får en annan nyans än Baresso-grön 😂

Cult Beauty - hårmask från Briogeo

Bodyshop - nattpeeling med syror

Glossybox - ett jättefint flytande rött läppstift från Lip/Power

Jo Malone - en.... Snöglob med glitter i 😂 jag är ändå inte sur, jag tycker att den är jättesöt men kanske inte så värst användbar 😂 men men, jag får väl skaka den när jag känner att jag behöver lite glitter i mitt liv 😆

L'occitane - en liten ansiktskräm i en pytteburk 😅

Lancôme - ansiktskräm i en mer generös storlek

Pappas Tekalender - Matcha, moribga, mango. Luktar också såå gott! Nog för att jag drack stora mängder te redan innan den här kalendern men nu slår pimplandet nya rekord dagligen 😂

Visa bifogad fil 108690
Vilka kalendrar är du mest nöjd över detta år? :)
 
Vilka kalendrar är du mest nöjd över detta år? :)
Av skönhetskalendrarna är Jo Malone nummer 1 det här året 😊 jag har haft några av deras parfymer innan men inte alls i den här omfattningen - kalendern har hittills innehållit 14 miniparfymer! 😅 Jag är väldigt imponerad av hur ljuvliga dofterna är, både när det kommer till parfymerna och till kroppskrämerna och doftljusen.

Molton Brown var också jättehärlig men där hade jag ju redan koll på märket sedan innan och visste lite mer vad jag kunde förvänta mig.

Jag är nöjd med resten också men för mig är Lyko, Bodyshop, Lancôme, L'occitane och Glossybox lite mer basgrejer som ändå alltid finns i mitt hem 😅

Cult Beauty har jag aldrig haft innan och ännu inte hunnit testa så mycket ifrån men av det jag fått hittills så har jag höga förhoppningar.

Att jämföra tekalendrarna hade varit lite orättvist eftersom det var rätt stor prisskillnad mellan Pukka och kalendern från Pappas Tehus. Jag gillar Pukka men det känns ju mest som vardagsteer medan Pappas Tehus levererar teer jag aldrig hade köpt annars men som jag upptäckt att jag faktiskt älskar 😁
 
I min egengjorda var det sminkborttagning. Äntligen! Svider i ögonen av den jag har nu och jag vaknar alltid morgonen efter med igengeggade ögon…

MM var det mer borstar, nu har jag så jag klarar mig ett tag. LH var ett multigloss, får se vad jag vågar mig på med det.

7F00CA2E-72D1-428C-99A2-9226876BDEDE.jpeg
 
Haribo godispåse
Eleven Youty, Ink crayon shimmer från Maybelline. Verkar vara en läppenna och det har jag inte testat förut.
Yves Rocher, liten parfym. Luktade ganska gott genom kartongen, men jag har redan en liten parfymsamling jag gillar så tror den får vara oöppnad ett tag till (men å andra sidan så har jag lärt mig via @Zinfernia och hennes parfymkalender att det är helt okej med en stor samling också... Tyvärr kan jag inte ha parfym till vardags på jobbet så det tar lång tid att ta slut på allt, åh vilka problem 😅)
DSC_1293.JPG
 
Idag fick jag något jag aldrig sett förut. Något för läpparna tre stycken vågar inte öppna heller men måste prova :laugh: i skin citys kalender ni som har den kanske kan demonstrera :D

Det är ett starkt pigmenterat puder som (nästan) blir flytande när en har på det. Det är multiuse, dvs inte bara för läpparna utan även kinderna och ögonen. Det kräver lite träning med är kul att leka med. Kolla GLOWiDs hemsida och Insta för tips.
 
Nu har barnen öppnat sin hemmagjorda och det har varit succé. Hoppas jag kommer ha energi att göra det varje år. Hatar julklappsöppningen på julafton där paket hysteriskt slits upp och saker för tusenlappar slängs på berg. Får alltid nån sorts antikapitalistisk avsmak av alltihop. Nu har de sett fram emot paketen varje dag och blivit överlyckliga av tuggummipaket och lypsyl. Känns som de har bättre möjlighet att hanter den nivån. Vi kommer försöka satsa mer på julkalender i framtiden och låta mor- och farföräldrar skina på julafton.
 
I delikatesskalendern var det Rom Raisin Butter Fudge. Det gick utmärkt att äta runt russinen så det var gott.

I tekalendern var det julte. Gott svart te.

Kommer öppna lucka 24 på dessa två den 25:e då jag inte är hemma i morgon.

Ingen vinst på triss. Inte heller i lucka 24.
 
I min egengjorda var det sminkborttagning. Äntligen! Svider i ögonen av den jag har nu och jag vaknar alltid morgonen efter med igengeggade ögon…

MM var det mer borstar, nu har jag så jag klarar mig ett tag. LH var ett multigloss, får se vad jag vågar mig på med det.

Visa bifogad fil 108722
Men oj, om du reagerar så starkt på din nuvarande rengöring ska du ju inte använda den alls :crazy: Har du otur får du plötsligt en mycket svårare reaktion och blir ännu mer känslig eller rentav allergisk, även med andra produkter.
 
Men oj, om du reagerar så starkt på din nuvarande rengöring ska du ju inte använda den alls :crazy: Har du otur får du plötsligt en mycket svårare reaktion och blir ännu mer känslig eller rentav allergisk, även med andra produkter.

Instämmer verkligen här @Habina. Grundläggande hudvård som rengöring ska inte göra ont. Sedan kan vissa specialprodukter svida lite, tex peelingprodukter och vissa serum.
 

Liknande trådar

Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
34 454
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp