Över på andra sidan!!!

ÅDI

Trådstartare
Jaha, det är alltså såhär det känns att vara mamma!?
Obeskrivligt trött, rinnande och sprängande trippelF tuttar, ett korsstygnsbroderi i underlivet och ett kroniskt lyckorus över att livet är alldeles, alldeles underbart!!

Inget för känsliga...

Någongång mellan 3 och 4 i onsdags morse vaknade jag av att det gjorde lite småont men när det försvann trodde jag att jag drömt så jag försökte somna om men det "småonda" kom naturligtvis tillbaka med jämna mellanrum och gjorde snart inte småont längre utan ont!!
Gick upp vid 6, packade väskan, duschade och ringde förlossningen som sa att jag skulle ta en alvedon och somna om en stund men efter att ha kräkts upp 3 alvedon minuten efter jag svalt dom var jag trött på detta så jag körde upp sambon ur sängen och parkerade mig i bilen strax innan 8.
Vid 20 över 8 var vi framme och jag blev undersökt av en BM som konstaterade att jag var öppen 4 cm. Hon berättade att man öppnar sig ca 1 cm i timmen och att själva förlossningen tar en timme så jag skulle räkna med att ha en bäbis i armarna om ca 7 timmar.
Hon skulle dock testa att snabba på det hela lite genom att ta hål på fosterhinnorna så jag skulle byta rum medan hon gick och ordnade så att jag skulle få EDA lite senare.
Jag stannade till på toaletten på väg till nya rummet, där gick vattnet och 10 monstervärkar i rad, på något sätt tog jag mig in i rummet och skrek enligt min sambo "SÖV MIG!!!"
Medan jag stod där och bara vrålade rätt ut hann jag tänka att om det ska vara så här i 7 timmar till så dör jag, sen kom BM in och konstaterade förvånat att "ojdå, du får ingen bedövning för du håller ju på att föda" Jag blev snabbt placerad i en säng med lustgas :love: och då blev tillvaron betydligt bättre, det var en otroligt häftig känsla att trycka fram ett barn, jag var ju helt inställd på att det skulle göra ont så när BM meddelade att "nu är det bara 2-3 värkar kvar...nähä det var visst bara en halv" kunde jag inte fatta vad det var dom la på min mage, det kunde ju inte vara min bäbis, jag låg ju och väntade på att barnet där inne skulle börja åka nedåt så att det skulle göra ont!? :confused:
Kl 09.16 föddes Amanda, 3010g och 46cm kort. :love:

Därefter kom smärtan som aldrig kom under förlossningen, det dök upp en doktorer med nålar som skulle ha syjunta :eek:
Men min älskade sambo vred upp lustgasen i max så den delen är förträngd nu...;)

För 5 minuters obeskrivbar smärta innan jag fick lustgasen och började krysta, fick jag en helt underbar dotter, det var minst sagt bra betalt! :)
 
Sv: Över på andra sidan!!!

Grattis, både till dottern, och till en bra förlossning!

Jag har konstaterat under mina förlosssningar, att i allafall för mig, gör det inte ont att barnet kommer ut. Det är öppningsvärkarna som gör ont. Krystvärkarna gör ont om man inte krystar, men nu under min andra förlossning var krystvärkarna tom sköna, när jag prickade precis rätt med krystandet.
 
Sv: Över på andra sidan!!!

GRATTIS!!! :banana::bump::banana:

Vilken smidig förlossnig!

Jag tyckte inte helelr att själva krystvärkarna gjorde så ont, för då hade man ju en uppgift, värre var ju när man bara skulle sitta och ha skitvärkar! :)
 
Sv: Över på andra sidan!!!

*hurra* Grattis :D Vår lille kille var 1 cm längre och 50 gram tyngre :D Med andra ord, ingen större skillnad *hi hi* Det lät som en bra förlossning ;)
 
Sv: Över på andra sidan!!!

Grattis grattis :bump:
Och bilder !!
Jag har 1 månad kvar idag, hoppas jag också tjuvar mig före i kön ;)
 
Sv: Över på andra sidan!!!

Jaha, det är alltså såhär det känns att vara mamma!?
Obeskrivligt trött, rinnande och sprängande trippelF tuttar, ett korsstygnsbroderi i underlivet och ett kroniskt lyckorus över att livet är alldeles, alldeles underbart!!

Ja precis så är det:love:

Grattis:banana::banana::banana:
 
Sv: Över på andra sidan!!!

Jag tyckte inte helelr att själva krystvärkarna gjorde så ont, för då hade man ju en uppgift, värre var ju när man bara skulle sitta och ha skitvärkar! :)


Precis...
Då kunde man ju GÖRA nånting...

Och Jason kom på 3 krystvärkar så det var ju snabbt avklarat.
Vad får dom att själva födandet ska ta 1 timma ifrån???:crazy::confused:
 
Sv: Över på andra sidan!!!

Precis...
Då kunde man ju GÖRA nånting...

Och Jason kom på 3 krystvärkar så det var ju snabbt avklarat.
Vad får dom att själva födandet ska ta 1 timma ifrån???:crazy::confused:

Jag krystade i drygt två timmar, var öppen 10 cm i fyra av de 7,5 h som förlossning varade, så det kan vara väldigt olika. En timme är nog lite "standard" sådär.
 
Sv: Över på andra sidan!!!

Grattis till bebis, och tack så mycket för en mycket trevlig förlossningsberättelse:)
 
Sv: Över på andra sidan!!!

:bump::bump: supergrattis! öppningen från 4-full måste ha gått snabbt som attan! jag tyckte också öppningsvärkarna var värst, fy fan vad ont det gjorde! nu vill vi se bilder>!!! :banana:
 
Sv: Över på andra sidan!!!

Många gratulationer! jag har bf imorgon och går här och tolkar tecken hela tiden. Bara väntar...
 
Sv: Över på andra sidan!!!

Grattis, nu är det bara att vänta på bilder då :D


Jag var helt inställd på att få vänta minst 6-7 timmar när vi kom in till förlossningen, det var så skönt att slippa gå där.
 
Sv: Över på andra sidan!!!

Tack allihop! :love:
Direkt jag lyckas få till en lyckad uppladdning till pixbox kommer bild!

*susar vidare i glädjeruset*
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 905
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 131
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Jag har läst, följt, försökt stötta och vara där för andra här på buke som skrivit om sina problem. Tänkte aldrig att jag en dag...
Svar
9
· Visningar
2 855
Senast: Milene
·
Gravid - 1år Nu när jag väntar mitt andra barn har jag funderat endel på vad som skiljer sig mellan de två graviditeterna och inför vad som komma...
Svar
12
· Visningar
1 860
Senast: Comfort
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp