Över på andra sidan!!!

Sv: Över på andra sidan!!!

Mitt underverk!!! :love:

Ingen direkt smickrande bild men det kommer garanterat dyka upp fler i bildtråden senare...:)

 
Sv: Över på andra sidan!!!

Å vad FIN !! Och vad mycket hår :love:

Är det som du trodde annars? Och har du nåt tips på hur jag också ska få igång förlossningen :d Har iofs 29 dagar kvar så jag kanske inte har rätt att vilja ha ut den än :)
 
Sv: Över på andra sidan!!!

Men guuuuuud vilken sötnos hon är:love::love::love:
 
Sv: Över på andra sidan!!!

Tack allihop! :)


Å vad FIN !! Och vad mycket hår :love:

Är det som du trodde annars? Och har du nåt tips på hur jag också ska få igång förlossningen :d Har iofs 29 dagar kvar så jag kanske inte har rätt att vilja ha ut den än :)

Jag tillbringade en hel dag med ALLA knep jag hört talas om, inget funkade :(
Så jag gav upp och började jobba igen efter att ha gått hemma med havandeskapspenning och då bestämde sig damen för att komma ut.
Så..om du är ledig kan du ju testa att åka till jobbet ;)

Allting är så mycket mer än vad jag föreställt mig, man är tröttare, ömmare, känsligare och framförallt så otroligt mycket lyckligare än jag kunnat ana. Det är helt otroligt att man kan få så mycket känslor för en sådan liten hjälplös klump så fort!! :love:
 
Sv: Över på andra sidan!!!

Ja jag har så mycket känslor för min klump redan INNAN hon tittat ut :crazy: Så jag vet inte riktigt VAD som kommer hända när hon väl kommer ??

Jag är sjukskriven med foglossning så gå till jobbet är kanske sådär bra :D Men vi har ett möte där 16 dagar innan BF jag kanske tänkte pallra mig in till... det kanske räcker :idea:

Är iallafall så glad för din skull ÄVEN om jag är avis :bump:
 
Sv: Över på andra sidan!!!

En så fantastiskt fin liten tjej! Och vilka häftiga byxor bruden har;):)
 
Sv: Över på andra sidan!!!

Jag fattar inte riktigt det här med att sy och klippa under/efter förlossning. Får man ingen bedövning???? Borde inte det vara helt självklart? Har läst att för vissa gör det inte alls speciellt ont pga alla endorfiner och allmänt chocktillstånd där nere eller vad, medans vissa tycker det gör überont. Varför bedövas det inte varje gång? Man kan ju inte innan veta om det gör svinont eller inte? Borde ju gå snabbt med bedövningssprej osv. :confused:

Blir helt förskräckt av historier jag läst där barnmorskan utbrister "nu måste vi klippa" och sekunden efter bara klipper till, mamman hinner inte säga flaska. Blir lite rädd av det här... (jag plussade i helgen för er som inte läst den tråden :love: )
 
Sv: Över på andra sidan!!!

Fast ett klipp så finns nog inte tiden för att bedöva?

Att bli sydd är kanske lite som att laga tänder? Små hål går ju att laga utan bedövning. Och gör de ont/känns så tror jag inte att BM säger att man inte får bedövning.
 
Sv: Över på andra sidan!!!

Fast när man lagar små hål frågar ju alltid tandläkaren ifall man vill ha bedövning eller inte, efter att ha gett lite info.

När jag läser förlossningsberättelser får jag ofta intrycket av att mamman inte riktigt hänger med, eller så är det bara sättet många beskriver det på. "Sen kom en barnmorska in och gjorde såhär", låter som att folk inte kommunicerar utan bara går in och grejar med ens kropp. Som TS skrev "det dök upp en doktorer med nålar som skulle ha syjunta", nåt detalj är sannorligen utelämnad :D men för en som aldrig fött barn (som jag) kan det verka lite skrämmande.

När det ska klippas, hinner inte barnmorskan säga innan nåt i stil med "om inte bebisen kommer ut på nästa krystvärk måste vi klippa dig"? Så får man en chans, och sen "nu måste vi klippa, det är jättebråttom för bebisen har jättedåliga hjärtljud, vi hinner inte lägga någon bedövning, nu kommer klippet" eller nåt sånt... :confused:

Förstår ni vad jag babblar om? :D
 
Sv: Över på andra sidan!!!

Fast man klipps inte för att bebis ska komma snabbare.
Utan för att BM ser att det blir lite tajt och för att det ska gå lättare att sy och läka så gör man ett litet klipp.
Det är ju lättare att sy i raka sårkanter än om det "slits" upp av trycket från bebis.
Därför gör man ett klipp innan bebis kommer.
Klippet görs oftast mitt i en värk och går fort.


jag syddes med 2-3 stygn (inget klipp) och fick bedövning innan. Är det bara några få stygn så brukar BM sy det själv. Och det är ju bara att från början göra klart att OM det blir tal om att sys så vill man ha bedövning.
 
Sv: Över på andra sidan!!!

Jag blev sydd med ett stygn. Innan fick jag någon bedövningsspray på, det sved lite men det kändes knappt när BM sen sydde.

Mina barnmorskor kommunicerad hela tiden med mig under förlossningen. Berättade vad dom gjorde, vad som hände med mig och barnet och vad som kanske skulle ske... Det är jag jätteglad för, själv hade jag inte direkt koll på någonting och hade förmodligen gett upp och behållt bebisen i magen om jag inte haft så bra stöd av BM och min man. ;)
 
Sv: Över på andra sidan!!!

Grattis till pluset! :)

Jag sprack ganska mycket på grund av det gick så fort, fosterljuden sjönk lite under förlossningen så BM ville inte försöka hålla tillbaka lite heller utan det var bara att klämma på för kung och fosterland ;)

Det var aldrig någon som sa något till mig men jag förstod av deras prat att det skulle sys, dom försökte sätta bäckenbottenbedövning men det fanns tydligen ingenting att sticka i!??
Jag låg och upprepade mitt mantra "söv mig söv mig.." och fick till svar att dom kanske måste det men dom ville helst inte ta mig till operation eftersom jag då skulle missa dom första timmarna med min dotter.
Så jag bad att iallafall få tillbaka lustgasen och med den på max var det fullt uthärdligt, sambon påstår att jag låg och flinade och erbjöd omgivningen att testa några drag :o
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 905
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 131
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Jag har läst, följt, försökt stötta och vara där för andra här på buke som skrivit om sina problem. Tänkte aldrig att jag en dag...
Svar
9
· Visningar
2 855
Senast: Milene
·
Gravid - 1år Nu när jag väntar mitt andra barn har jag funderat endel på vad som skiljer sig mellan de två graviditeterna och inför vad som komma...
Svar
12
· Visningar
1 859
Senast: Comfort
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp