Överföring från dator till TV

Bansan

Trådstartare
vad heter den kabel man ska ha mellan datorn och TV:n för att kunna använda TV:n som bildskärm om man t ex tittar på film?
 
Sv: Överföring från dator till TV

Det beror på vad man har för utgångar på datorn och ingångar på tv:n...
 
Sv: Överföring från dator till TV

Man tittar på vad det finns för hål att stoppa in kontakterna på på datorn respektive tv:n. Man kan sen antingen rita av hur de ser ut och ta med till valfri elektronikbutik och be dem plocka fram såna kablar åt dig, eller så fotar man dem, lägger ut här i tråden och låter någon bukefalist säga vad de heter. :)
 
Sv: Överföring från dator till TV

Om datorn har dessa hål:

12878699.jpg
[/url][/IMG]

& TV:n dessa:

12878700.jpg
[/url][/IMG]
 
Sv: Överföring från dator till TV

Datorn borde ha fler hål/uttag än så!?
 
Senast ändrad:
Sv: Överföring från dator till TV

De på bilden räcker för att du ska få ljud. För bild behöver du ett grafikkort med video-utgång. Oftast är det en rund kontakt med 4 pinnar och en plastbit för att man ska sätta i kontakten på rätt håll, och sen en tillhörande adapter (som är olika för olika grafikkort. De typerna har inte standardiserat) som går från den kontakten till RCA, ehm, en sådan du har på tv:n.
 
Sv: Överföring från dator till TV

Det ska visst finnas ett universalkit som ska passa från TV:s scart-uttag till i stort sett alla datorer...
 
Sv: Överföring från dator till TV

Men man måste fortfarande ha någon typ av grafikport på datorn, annars hjälper det inte vad man än har för kablar och universalkit, tyvärr.
 
Sv: Överföring från dator till TV

ååå en tråd som jag kan kapa :o


jag har skaffat mig en sån däringa kabel och den sitter i tvn och datorn..

men sen då? :confused: hur gör man? var nån som sa att man skulle ändra det i datorn men hon kunde inte hjälpa mig för jag har windows Vista och hon hade XP

kan nån snäll bukare hjälpa mig? :idea:
 
Sv: Överföring från dator till TV

ååå en tråd som jag kan kapa :o


jag har skaffat mig en sån däringa kabel och den sitter i tvn och datorn..

men sen då? :confused: hur gör man? var nån som sa att man skulle ändra det i datorn men hon kunde inte hjälpa mig för jag har windows Vista och hon hade XP

kan nån snäll bukare hjälpa mig? :idea:

Jisses ja... Jag har ju oxå Vista nu... då fungerar det kanske inte likadant som det gjorde med XP :eek:

*kollar upp*
 
Sv: Överföring från dator till TV

hahaha ååååh nu fattar jag :p:p:p

hahahahahahaahah vet fan inte vad jag trodde :rofl::rofl:


men min fråga kvarstår dock. hur gör man när man redan har sladden mellan datorn och tvn.... och närman ksall ställa in det? jag har ju vista i min dator....


snälla hjälp en desperat tös i småland :cry:
 

Liknande trådar

Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
333
Senast: lytesout95
·
IT & mobiler Jag behöver köpa en ny tv, och jag behöver hjälp med vad jag ska titta efter. Har under flera år kollat via äppel-tv och använt flera...
2
Svar
32
· Visningar
1 467
Senast: Malinois
·
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
34
· Visningar
5 067
Senast: Hajfisk
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Kattsnack 10
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp