Överföring från dator till TV

Sv: Överföring från dator till TV

På vilket sätt har du kopplat ihop datorn och tvn?
Vilken sorts kabel har du?
 
Sv: Överföring från dator till TV

har fortf problem :(

vart stller man in i datorn, som har visma, så att man får bilden i Tvn?

kabeln sitter i både datorn och tvn! nu är det bara överföringen med.... ?? :confused:


HJÄLP!!
 
Sv: Överföring från dator till TV

Det är grafikkortsinställningarna du ska pilla på för att få ut bild till tv:n.

På engelsk vista: Plugga in kabeln till tv:n. Eventuellt kan du behöva starta om. Högerklicka på skrivbordet, välj personalize, sen display settings, klicka på advanced settings och sedan på fliken för ditt grafikkort och leta lite bland de inställningarna. Om du inte blir något klokare efter att ha rotat lite där får du fråga igen och skriva vilket grafikkort du har.
 
Senast ändrad:
Sv: Överföring från dator till TV

jaha... då skall vi se... kan NVIDIA GeForce 7500 LE vara grafikkortet? men hur pillar man i de iställningarna runt den så att man får in bilden i tvn?

som sagt jag blev inte klokare :crazy:

Ps jag har det svenska vista Ds
 
Sv: Överföring från dator till TV

Jag kör engelskt Vista och har ett NVIDIA GeForce 6800, och jag gör så här (det är troligen mer eller mindre annorlunda för dig, men gissningsvis är det iaf något liknande):
högerklicka på skrivbordet, välj NVIDIA Control Panel. Expandera menyn "Display" och välj "Set up multiple displays". Under ettan väljer du HUR du vill att bilden ska fördelas. Jag brukar köra 'dualmode', men smaken är som baken. Dualmode, eller möjligen horizontal/vertical spanning, brukar dock vara bäst om tv:n inte har samma uppdateringsfrekvens/upplösning som datorskärmen. Som primär skärm väljer du lämpligen datorskärmen, och som sekundrär väljer du tv:n. Den primära skärmen är den som startmenyn och sådant kommer visas på.

Upplösningen för skärm och tv kan du ändra under menyalternativet "Change resolution". Sätt inte högre upplösning på tv:n än den klarar av, för då syns ingen bild.

Vill du köra HDTV kan du välja format under menyn "Video & Television"-> "Change the signal or HD format".

Klart. Bara att sätta tv:n på att visa signalen från dvi-kontakten, så ska du få ut bild på den.
 
Senast ändrad:
Sv: Överföring från dator till TV

funkar inte.... klickar på kontrollpanelen så kmr det inte upp ngt. försökt att ladda ner en uppdareting men det går inte....

hjälp :cry:
 
Sv: Överföring från dator till TV

det är NVIDIAS kontrollpanel som inte fungerar. själva vistas kontrollpanel fungerar (även om jag inte riktigt hänger med på den alltid...)

klickar jag på den så händer ingenting. laddas lite men sen så blir det inget mera... :(
 
Sv: Överföring från dator till TV

Ta en screenshot på nvidias kontrollpanel och lägg upp här. Eller menar du att den inte ens kommer upp?
 
Sv: Överföring från dator till TV

kommer inte ens upp... :(

nu är jag på jobbet. kmr hem vid typ halv 8.

försökte att lada ner nya uppdateringar så nu funergar inte ljudet igen... :(:cry:

fan vilken jobbig dator :(
 
Sv: Överföring från dator till TV

Avinstallera drivrutinerna för grafik-/ljudkort och installera om dem med senaste drivarversionen som du laddar hem från tillverkarnas hemsidor.
 
Sv: Överföring från dator till TV

eh.... jahopp... ehh... hmm... hur? avinstallerar inne på konrtrollpanelen? och ladda ner fårn? vilken sida?
 
Sv: Överföring från dator till TV

Avinstallera drivrutiner: kontrollpanelen->program och features. Hitta nåt som heter t.ex. "Nvidia Drivers" och avinstallera.

och/eller: kontrollpanelen->enhetshanteraren. Hitta drivrutinerna för ljudkort/grafikkort, högerklicka på dem och välj "avinstallera".

Drivrutinerna för grafikkortet hittar du på sidan koli länkade till, vad gäller ljudkortet har jag ingen aning, för jag vet inte vad du har för ljudkort. Men du går bara in på den sida som ljudkortets tillverkare har och klickar dig fram till nedladdning av drivrutiner. Det brukar vara ganska rättframt.
 
Senast ändrad:
Sv: Överföring från dator till TV

hej

jag fixade det inet själv men fick hem en kompis som fixade det.
han avinstallerade grafikkortet och hitatde ett nytt på nvidias sida.

sen fixade han också ljudkortet. avinstallerade det och istalelrade om detpå nytt..

men det gick inte sådär jättelätt.... men nuuuu funkar det så nu kan jag stoppa in mina dvdskivor i datorn och glo på tvn... tror jag, kasnk måste ladda ner ett program eller?
 
Sv: Överföring från dator till TV

Jag har för mig att nya mediaplayer snällt spelar upp dvd:er (dvs att du troligen inte behöver ladda ned något för att glo på dvd:er på tv:n)
 
Sv: Överföring från dator till TV

vad bra isf :D

skall testa ikväll!

tack för att du har sån tålamod med mig :o ;)

haha trots att jag inte fatatde något och fick ta hjälp lokalt för att jag är en sån analfabet på datorer :o :p
 

Liknande trådar

Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
333
Senast: lytesout95
·
IT & mobiler Jag behöver köpa en ny tv, och jag behöver hjälp med vad jag ska titta efter. Har under flera år kollat via äppel-tv och använt flera...
2
Svar
32
· Visningar
1 466
Senast: Malinois
·
IT & mobiler Jag är så oteknisk att jag tänkte att jag frågar här innan jag skämmer ut mig i nån butik. Min datorskärm gick sönder i förrförra...
2
Svar
23
· Visningar
1 692
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Jag ska inte åka till USA om deras dasspapper är så uselt så det är en grej att man blir ren i röva när man använder det.
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 247
Senast: Murphy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp