övertala karln att skaffa katt....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: övertala karln att skaffa katt....

kattlover skrev:
Ja vad är det för fel på kontrollerad utegång? Jag har tre katter, två av dem är f.d hemlösa och är svårt att göra om till innekatter men de får bara gå ut när jag är hemma och de får bara vara ute till en viss tid på eftermiddagen.

Hur sjutton lyckas du med det? Att få dem att komma in en viss tid när de är ute, menar jag?
 
Sv: övertala karln att skaffa katt....

Mabuse skrev:
Hur sjutton lyckas du med det? Att få dem att komma in en viss tid när de är ute, menar jag?
Inte särskilt svårt. Kastrerade katter har inte så stora revir och känner man sina katter så vet man var de har sina favoritplatser. Dessutom gillar de att promenera med mig och då går man helt enkelt in med dem eller så går man ut och hämtar dem. Om de inte kommer när man ropar på dem förstås. Varför skulle det vara svårt? Katter gillar dessutom rutiner så om man vänjer dem att få mat en viss tid så kommer de då.
 
Sv: övertala karln att skaffa katt....

lingonben skrev:
Framför allt tycker jag det är festligt att frågan engagerar så många nyreggade användare. För det kan väl inte vara samma användare bakom några olika nick? :angel: :angel: :angel:


:confused:
 
Sv: övertala karln att skaffa katt....

Mabuse skrev:
Hur sjutton lyckas du med det? Att få dem att komma in en viss tid när de är ute, menar jag?


Jag har tre kastrerade hankisser...Två av dem kommer oftast när jag ropar på dom..Ibland händer det att det dröjer en stund innan dom dyker upp...Det är bara gammeln på 12 år som har en egen vilja..Men han är inte så långt borta, så man ser han flera ggr per dag ..Så visst kan man lära sina kisser att komma när man ropar på dom
 
Sv: övertala karln att skaffa katt....

*lånar knapp*

För det första: Sluta jämföra olika djurarter! *suck*
Snart börjar någon dra in människan också... vilket är lika fel och visar både på hur inkompetent och slut på argument debattören har...*djup suck*

För det andra: Ingen har, vad jag kan se, uttryckt att hon vill skaffa en katt och lämna den ute utan mat. Eller resa bort och lämna den utan mat och någonstans att söka skydd.
Läs ordentligt!

Trådskaparen skrev lite klumpigt i sitt huvudinlägg, även jag reagerade litegrann, men FRÅGA SÅ FÅR NI VETA istället för att totalt trycka ner någon. :mad:

Ni är ingenting annat än ett gäng tråkiga kattmänniskor, som tydligen lider av existensproblem eftersom ni måste gå på folk och mobba ut dem totalt. Till och med sitta på ett annat forum och hitta på "fiffiga citat" åt varandra. Som ni tror ska göra folk här på bukes kattforum alldeles knäpptysta av häpnad.
Ett litet tips - välj då något lite smartare än någon löjlig jämförelse med hästar som betar gräsmattor. :smirk:

Till trådskaparen vill jag bara säga: Du diskuteras och hånas kraftigt på ett annat kattforum, där de sitter och triggar varandra till att håna dig ännu mer på buke. Jag tycker det är supertöntigt av vuxna (???) människor att bete sig på det sättet, men det visar nog bara att de inte har något annat att lägga energi på. Då är det vanligt att man söker spänning på annat håll... :devil:
 
Sv: övertala karln att skaffa katt....

Vår katt kommer också när man ropar på henne - men inte om hon hittat nåt kul ute eller är utom hörhåll. Inomhus kommer hon som ett skott, men där finns ju inte så mycket annat kul. Hon försvinner ju inte för gott ute heller, men nog kan det gå en timme eller två när man inte ser henne och hon inte kommer när man ropar. Nu har hon ju mat framme hela tiden (hon är smal nog ändå), så vi har inte provat mat-på-särskilda-tider-tricket. I vanliga fall är hon innekatt, så utelivet är i o f s inte riktigt rutin för henne (men väldigt kul när det bjuds!).

Hur har du gjort för att få dina att komma?
 
Sv: övertala karln att skaffa katt....

beda skrev:
Till trådskaparen vill jag bara säga: Du diskuteras och hånas kraftigt på ett annat kattforum, där de sitter och triggar varandra till att håna dig ännu mer på buke. Jag tycker det är supertöntigt av vuxna (???) människor att bete sig på det sättet, men det visar nog bara att de inte har något annat att lägga energi på. Då är det vanligt att man söker spänning på annat håll... :devil:

Vad är det för mening med att skriva sånt? Trådskaparen blir ju rimligen bara ledsen av att höra det (ingen vill väl höra att folk sitter och gör sig lustig över en), och de som sitter på det andra forumet vet väl redan med sig vad de gör? Skicka ett PM till dem istället, om du vill påpeka att det är fel. (kan hålla med om att det inte låter så trevligt)
 
Sv: övertala karln att skaffa katt....

beda skrev:
*lånar knapp*

För det första: Sluta jämföra olika djurarter! *suck*
Snart börjar någon dra in människan också... vilket är lika fel och visar både på hur inkompetent och slut på argument debattören har...*djup suck*

För det andra: Ingen har, vad jag kan se, uttryckt att hon vill skaffa en katt och lämna den ute utan mat. Eller resa bort och lämna den utan mat och någonstans att söka skydd.
Läs ordentligt!

Trådskaparen skrev lite klumpigt i sitt huvudinlägg, även jag reagerade litegrann, men FRÅGA SÅ FÅR NI VETA istället för att totalt trycka ner någon. :mad:



Ni är ingenting annat än ett gäng tråkiga kattmänniskor, som tydligen lider av existensproblem eftersom ni måste gå på folk och mobba ut dem totalt. Till och med sitta på ett annat forum och hitta på "fiffiga citat" åt varandra. Som ni tror ska göra folk här på bukes kattforum alldeles knäpptysta av häpnad.
Ett litet tips - välj då något lite smartare än någon löjlig jämförelse med hästar som betar gräsmattor. :smirk:

Till trådskaparen vill jag bara säga: Du diskuteras och hånas kraftigt på ett annat kattforum, där de sitter och triggar varandra till att håna dig ännu mer på buke. Jag tycker det är supertöntigt av vuxna (???) människor att bete sig på det sättet, men det visar nog bara att de inte har något annat att lägga energi på. Då är det vanligt att man söker spänning på annat håll... :devil:




Man kan ju undra vem som dömer ut här...tråkiga kattmänniskor, jaa konstig inställning du har..men det får stå för dig..det enda vi vill göra är att få människor inkl. dig att förstå att katter inte är nått man skaffar utan att tänka sig för...Dom kostar i allra högsta grad..Min ena huskatt har kostat mig över 10000 kronor i vetrinärkostnad, om jag inte hade försäkrat den...
 
Sv: övertala karln att skaffa katt....

Mabuse skrev:
Vår katt kommer också när man ropar på henne - men inte om hon hittat nåt kul ute eller är utom hörhåll. Inomhus kommer hon som ett skott, men där finns ju inte så mycket annat kul. Hon försvinner ju inte för gott ute heller, men nog kan det gå en timme eller två när man inte ser henne och hon inte kommer när man ropar. Nu har hon ju mat framme hela tiden (hon är smal nog ändå), så vi har inte provat mat-på-särskilda-tider-tricket. I vanliga fall är hon innekatt, så utelivet är i o f s inte riktigt rutin för henne (men väldigt kul när det bjuds!).

Hur har du gjort för att få dina att komma?

Jag brukar belöna mina kisser när dom kommer..Antingen med godis eller nått annat dom tycker om..Då är det mer lockande när matte ropar..
 
Sv: övertala karln att skaffa katt....

Citat från ursprungstråden: "Det är ju inge dyrt att ha katt, lite mat och man behöver ju inte vara så noga med om de blir ute några dagar eller så... man kan resa bort..."

Om man skriver så uppenbara idiotinlägg så får man nog finna sig i både att bli tillrättavisad och att bli "hånad" av kattälskare. Jag tror f.ö att "hästinlägget" kom till för att få skribenten att inse hur tokigt det är genom att man visar samma inställning till en häst. Eftersom inga seriösa argument hjälper. Kanske vore det bättre att ta till sig kunskap från folk som har stor erfarenhet av katter istället för att lyssna på dem som uppenbarligen inte kan något om katter. Sen kan man ju undra varför du själv inte då skriver på det andra forumet och talar om för dem som skriver där vad du tycker.
 
Sv: övertala karln att skaffa katt....

Men om katten är ett ensamdjur varför då skaffa en till katt som sällskap åt den första???
 
Sv: övertala karln att skaffa katt....

Låser den här tråden eftersom samtalstonen är onödigt hård på sina håll. Flera av er är nya här, ni får tänka på att diskutera i en hyfsad och lugn samtalston, inte ta i allt vad ni orkar även om nån annan tycker annorlunda än ni själva.

Och vad som diskuteras på andra forum ska inte diskuteras här på Buke.

mandalaki/moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
952
Senast: Bison
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 755
Senast: Kaching
·
Övr. Katt Jag har nu nästan bestämt mig för att skaffa katt under året. Tanken är två katter så de har sällskap av varandra när jag jobbar eller...
2
Svar
31
· Visningar
2 077
Senast: Piaff
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp