Övriga intressen

Vilken tjusig bild! :)
Va har du för kamera ?
Kollar du instagram tycker jag folk redigerar sönder bilderna eller använder för mkt filter. Färgerna blir för kontrastrika och onaturliga...
Nikon D90, så den har några år på nacken..
Jag gillar instagrams filter ibland, men det beror ju på sammanhang osv.
Jag använder dem mer på mobilbilder än vanliga. Bilder som ska sparas för eventuella framtida ändamål (eller minnen) redigerar jag endast väldigt försiktigt.
 
Vilken tjusig bild! :)
Va har du för kamera ?
Kollar du instagram tycker jag folk redigerar sönder bilderna eller använder för mkt filter. Färgerna blir för kontrastrika och onaturliga...
Ja det håller jag med om. Att förstärka vissa drag i bilder är okej. Men att överdriva vissa kontraster och färger (tex ögonfärger!) blir överdrivet.
 
Jag slutade rida för något år sedan och har istället blivit besatt av dykning.
Jag har hund och har tidigare haft det som hobby men nu är det mer på "sällskapshund" nivå.

Jag reser en del, och gör löjligt mycket research innan. Allt från att titta på matprogram och provlyssna på lokal musik till att ta reda på vilken flygplansmodell jag kommer åka med...

Jag läser 1-4 böcker i veckan, men det räknas nog inte som hobby direkt.
 
Sen jag var tvungen att ta bort min häst har det blivit all in på Krav Maga. Hoppas även att kunna ta upp CrossFiten igen, men måste jag välja blir det Krav Maga alla gånger. 😊
 
Jag la hästarna på hyllan för 2 år sedan när jag fick barn.

Idag sportfiskar jag tillsammans med min sambo. Vi räds inga väder utan båten ligger i från tidiga våren till sena hösten.
 
När jag skilde mig lämnade jag alla 18 hästarna hos exmaken. Så jag kan inte säga att jag utövar nåt hästeri numera - mer än att jag ID-kollar. Skulle gärna rida om det var möjligt ekonomskt och hälsomässigt.
Jag är involverad en del föreningsliv, är trädgårdsbesatt under den tjälefria delen av året och konst är ytterligare ett intresse. Att titta på, visa och främja.
 
Mitt främsta intresse utöver hästarna är helt klart AIK. Går på nästan varenda match, borta som hemma och står i klacken. Utöver det så är det bilar och bilsport. Drifting, åka bana, ljud, utställningar osv. :)
 
När jag får tid över hänger jag med min helt fantastiska studentförening. :heart Har inte så mycket tid att engagera mig, men är en aktiv deltagare. :D
 
Hästarna är väldigt avlägsna i mitt liv tyvärr, saknar det rätt ofta men får det inte att fungera som jag vill. Däremot är hund och jakt ett stort intresse. Det finns så många olika delar, hund och hundträning, jakt med hund, jaktskytte och träning för det. Dessutom är stora delar aktiva föreningsmänniskor och jag och min man är ledare två dagar i veckan.
Mer stillsamma aktiviteter är stickning/virkning och scrapbooking. :)
 
La ner hästarna helt 2012. Kände att jag var helt klar med dem när jag sålde min sista.
Sen tre års ålder har jag åkt slalom (redan innan hästarna kom in i bilden) tyvärr så bor jag i fel landsände för att kunna åka varje vecka som förr. Men så fort jag får möjlighet.
Annars har hundarna tagit över efter hästarna.
 
Jag fotar en del, men det går i perioder. Kanske främst för att jag snöat in på astrofoto och astrosäsongen är ju inte årslång, om vi säger så. Nu har jag inte haft tillgång till kameran på evigheter men jag hoppas komma ut och fota nån vända innan det blir för ljust.

Annars går intressen i vågor. Vissa perioder är det bara foto som gäller, andra perioder är jag ute och promenerar konstant, sen rätt vad det är sitter jag hemma och läser om biodling eller nåt.
 

Bifogade filer

  • dsc-1767.jpg
    dsc-1767.jpg
    32,8 KB · Visningar: 15
Visst ja, under flera ar var foto ett stort intresse, men sedan har jag fatt ogon problem sa jag ser inte tillrackligt bra. Jag far fortfarande ryck, men det ar svart att fa till det och jag blir frustrerad sa jag har mer eller mindre lagt kameran pa hyllan.
Dykning var ett stort intresse och vi dok nastan varenda helg nar vi bodde i Jeddah, Saudi Arabien, det ligger vid Roda havet som har en behaglig temperatur av 27*C under ytskicktet aret runt (det ar tva tectonic plattor som sakta glider isar under Roda Havet, sa det ar ganska varmt dar nere i mitten ... och det gor havet varmt.) Anyway, det ar alltsa vansinningt mycket att se dar nere och det var inga turister och lokal innevanare var helt ointeresserade i att ens ga i vattnet.
Oh ... och slalom var ocksa ett stort intresse medan vi bodde i Sverige, men jag har bott i varma klimat under sa lang tid att det har lagt sig ... har har vi "Mount Hood" en timma hemmifran, berget har sno aret runt och skidbackar fran host till sen var ... men numera ar tyvarr inte kroppen riktigt med, sa jag nojer mig att aka upp dar och leka med hundarna och ata vid skidbacken.
Numera ar det ocksa ett stort intresse att aka runt i var husbuss till olika delar av USA. Dels for att turista med Maken, dels for att traffa kompisar och ibland for att tavla/trana hund.

Jag kan nog helt enkelt konstatera att jag ar ganska "flaky" :cautious: och byter intressen ofta och hittar nagot som passar bade mig och min omgivning beroende pa hur jag mar och var jag bor.:p
 
La ner hästarna för ett antal år sedan. Funderar ibland på att ta upp det igen, men inte kommit längre än i funderingsstadiet. Jag kör pole dance och yoga. Har anmält mig nu till våren till en nybörjardanskurs, det var nästan 20 år sedan jag dansade sist (om man inte räknar pole dance, men jag är mer för styrka än dans där). Hemma är intressena matlagning och virkning.
 
Hästarna och ridningen är min stora passion i livet och är mer en livsstil med hästar hemma på egen gård än bara ett intresse :)

Utöver det har jag hund, men hon är en bästa kompis som hänger med på allt. Ridturer, löpturer och allt annat som hon kan hänga med på. Tränar inte hund på så vis. Tränar själv också, både löpning och styrketräning. Har jaktintresse också men jagar bara älg. Hoppas på mer när barnen blir vuxna och jag kanske köper jakthund. Annars så är ju gården med allt vad det innebär ett intresse som jag och maken delar.

Så, inga förvånande intressen kanske :D
 
Jag har inte hållit på med hästar på nästan 25 år, men skulle gärna träffa hästar lite då och då, måste se vad jag kan göra där :)

Annars är det litteratur, skrivande (bloggande, främst), kulturevenemang av diverse slag, stickning och lite annat pyssel såsom bullet journaling, lite lagom träning, matlagning och umgås med vänner och familj förstås.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vad är era erfarenheter med magkatarr? Fick mitt första magkatarr här idag och smärtan och hela situationen som uppkom när det kändes av...
2
Svar
30
· Visningar
2 605
Senast: CaisaCax
·
Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
7 646
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 157
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 244
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp