Oldenburgerförbundet i Sverige

Embe

Trådstartare
Hur fungerar det nu med de svenska hingstar (stationerade i Sverige) som är godkända i Oldenburgerförbundet men inte i ASVH - går det att registrera de avkommorna i ASVH med gröna papper?

Jag har ett sto som ev. skall lånas ut till avel till en intressent som verkar toppen. Denne vill dock använda en svensk hingst godkänd av Oldenburgerförbundet men inte i ASVH, och då det är viktigt för mig att avkomman får gröna papper så vill jag försöka råda klarhet i vad som gäller innan vi ev. går vidare :)

Avkomman kommer i så fall att produceras här i Sverige, om det är av betydelse för registreringsprocessen.

Jag har försökt googla men hittar inget säkert svar så jag hoppas någon här kan hjälpa mig :)
 
Sv: Oldenburgerförbundet i Sverige

Bäst är väl att kontakta ASVH i frågan. Eller hör om det går att lösa ensto-licens.
 
Sv: Oldenburgerförbundet i Sverige

Ja, jag gjorde det sen :)

Det går att lösa så den ev. fölungen får gröna papper via ett sto licens.
 
Sv: Oldenburgerförbundet i Sverige

Vad är det för hingst?

Jag funderar på anglohingsten Business dom är godkänd i Oldenburg förbundet om det går att "lura systemet" och lösa ett sto istället för att först behöva regga i Oldenburg och sedan tilläggsregistrera.

Som anglo går den inte att regga eftersom att mamman inte är xx/ox
 

Liknande trådar

Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
32 094
Senast: iNHALE
·
Avel Har en bekant som väntar föl efter en tysk hingst som endast är visad på premiering (Hannover) och därefter varit skadad och kommer...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: warg
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 922
Senast: Freazer
·
Avel Leker lite med tanken att låna magen av ett sto jag är väldigt förtjust i, men då jag själv är liten vill jag att avkomman absolut inte...
Svar
8
· Visningar
1 266
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp