Olika synpunkter på NH?

Sv: Olika synpunkter på NH?

...
Parellis kommunikation med hästen utgår ifrån att människan använder samma metoder som en hingst använder för att hålla ordning i flocken.
Hingstens huvudmål är att de andra måste FLYTTA sig, han börjar med små signaler men eskalerar ganska snabbt till "fysiskt våld", tills den andre faktiskt flyttar sig.
...
I helgen var jag med ponnyn på en grundkurs i True Connection, som grundats av Parelliinstruktörer som såg problemet.

De vill att vi hellre "imiterar" de metoder ett ledarsto har för kommunikation, eftersom att alla, även hingsten/dominanta kommer att följa. För ledarstoet är det viktigast att alla LYSSNAR på henne. Hon ger finare signaler och lämnar utrymmer för eftertanke innan hon eskalerar.
....
Skulle vara spännande att höra om någon annan testat True Connection, extra spännande om någon Parellistudent har upplevt samma som jag. Jag kan självklart helt ha missförstått Parelli, men jag har tränat vid flera tillfällen med flerstjärniga Parelliinstruktörer och aldrig fått ett såhär bra resultat.

Jag tycker "True Connection" verkar vara en intressant upplevelse. Vet du när det blir dags i Stockholmsområdet nästa gång? Vem är det som anordnar?
 
Sv: Olika synpunkter på NH?

Jag tror att det blir i augusti/september, det finns en FB-grupp som du kan gå med i. Om du inte hittar kan du skicka ett PM så lägger jag till dig. Jag blir väl antagligen inblandad i arrangemanget.

Vi är ett litet gäng amatörer här som tänker träffas och träna tillsammans lite tills dess, om du är intresserad :)
 

Liknande trådar

Utrustning Vet inte om jag är förrvirrad men, om det är så får moderator gärna sammankoppla min tråd till en annan som ett inlägg, jag har nyss...
Svar
5
· Visningar
1 514
J
Hästhantering Jag har tänkt på en sak som jag speciellt tänker på när jag läser runt i olika trådar här på buke. Ibland kan det ex stå Inom...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: fjordtokan
·
I
Träning har läst lite om Monty Roberts och join up och börjar bli riktigt intresserad av detta :D tyvärr så är det för dyrt för lilla mej annars...
2
Svar
25
· Visningar
2 400
Senast: MorvanMorr
·
R
Träning Som jag fattat det är NH-träning mer ett samlingsnamn. Sen finns det ju olika olika ideologier och tekniker,eller hur man ska uttrycka...
Svar
11
· Visningar
1 951
Senast: Cornelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp