Olycksrapport -ärr

AgentCarter

Trådstartare
Råkade ut för en "olycka" på jobbet och har nu fina rivmärken på båda armarna.
Om det blir ärr, ska man vänta ett år som på vanliga försäkringar? Kommunal är facket (dock tillhör jag vårdförbundet)
Lättare att fråga buke än googla ;)
 
Du ska se till att en arbetsskadeanmälan blir skriven, Det skall göras av din arbetsgivare eller så kan du ta hjälp av ditt skyddsombud på arbetsplatsen. Fyll i den så noggrant som möjligt, ta bild på dina skador och bifoga det till arbetsskadeanmälan Viktigt att skyddsombudet är med så man kan se till att något dylikt inte återuppstår. Har du dessutom ingen arbetsskadeanmälan så kan du få problem med ersättning längre fram. tror nog att du får vänta ett tag innan du får några pengar tills man ser hur mycket ärr det blir slutligen....
 
Du ska se till att en arbetsskadeanmälan blir skriven, Det skall göras av din arbetsgivare eller så kan du ta hjälp av ditt skyddsombud på arbetsplatsen. Fyll i den så noggrant som möjligt, ta bild på dina skador och bifoga det till arbetsskadeanmälan Viktigt att skyddsombudet är med så man kan se till att något dylikt inte återuppstår. Har du dessutom ingen arbetsskadeanmälan så kan du få problem med ersättning längre fram. tror nog att du får vänta ett tag innan du får några pengar tills man ser hur mycket ärr det blir slutligen....

Glömde att säga att det är viktigt att du sparar varenda litet kvitto du har som kan relateras till din skada. Du har rätt till ersättning för dina utlägg om du behöver uppsöka en vårdinrättning....
 
Råkade ut för en "olycka" på jobbet och har nu fina rivmärken på båda armarna.
Om det blir ärr, ska man vänta ett år som på vanliga försäkringar? Kommunal är facket (dock tillhör jag vårdförbundet)
Lättare att fråga buke än googla ;)

Skriv en arbetsskadeanmälan och dokumentera skadorna. Du kan anmäla till försäkringsbolaget redan nu. 18 månader ska det gå för att vi ska kunna få ersättning men det kanske skiljer om det är olika försäkringsbolag.
 
Olycksrapport skriven, det är vår arbetsskadeanmälan har jag förstått det som? Inga bifogade bilder till det men har tagit bilder på det. Jag vet inte vilket försäkringsbolag det är men ska kolla!
 
Försäkringsbolagens privata olycksfallsförsäkringar ersätter oftast enbart olyckor som skett på fritiden. Det är i såna fall arbetsgivarens arbetsskadeförsäkring som går in och täcker. Kontakta AFA försäkringar för mer information och hjälp
https://www.afaforsakring.se/
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 221
Senast: Enya
·
Kropp & Själ För 2.5 år sen skadade jag mig rätt ordentligt när jag åkte av en häst. Tre nackfrakturer, depression, smärta, hjärntrötthet och ångest...
Svar
8
· Visningar
1 594
Senast: Magnum
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 595
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 553
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp