Om användarkonton i Windows - akut hjälp!

athena

Trådstartare
Min son har lekt med datorn under eftermiddagen...

Jag har haft ett konto där jag är admin som haft mitt namn. Inget mer konto har funnits på datorn.

Nu har han skapat ett konto i sitt namn, det är också ett admin-konto om man går in och tittar på det. Men mitt konto är borta :eek:. Det vill säga, alla filer, alla genvägar på skrivbordet, alla favoriter osv.

Hur hittar jag tillbaka kontot? Och var finns alla filer?

*panik utbryter snart*
 
Sv: Om användarkonton i Windows - akut hjälp!

Min son har lekt med datorn under eftermiddagen...

Jag har haft ett konto där jag är admin som haft mitt namn. Inget mer konto har funnits på datorn.

Nu har han skapat ett konto i sitt namn, det är också ett admin-konto om man går in och tittar på det. Men mitt konto är borta :eek:. Det vill säga, alla filer, alla genvägar på skrivbordet, alla favoriter osv.

Hur hittar jag tillbaka kontot? Och var finns alla filer?

*panik utbryter snart*
Borta som att du inte kan logga in på det längre, att det inte finns i listan över lokala användare i datorhanteringsvyn (under administrationsverktyg i startmenyn)? Om filerna finns kvar så finns de under %SYSTEMDRIVE%\Documents and Settings\<gamla användarnamnet>\

Och låt inte det vanliga kontot ni använder ha administratörsrättigheter. Ett admin-konto för när det behövs (som sonen då inte skulle ha lösenordet till...), och sen antingen ett gemensamt eller varsitt begränsat konto. Då hade det här aldrig hänt.
 
Sv: Om användarkonton i Windows - akut hjälp!

Och låt inte det vanliga kontot ni använder ha administratörsrättigheter. Ett admin-konto för när det behövs (som sonen då inte skulle ha lösenordet till...), och sen antingen ett gemensamt eller varsitt begränsat konto. Då hade det här aldrig hänt.

Jag vet... man lär sig av sina misstag... Ska köpa ett TV-spel åt honom i julklapp så har han ingen anledning att greja med datorn ;).

Men jag fixade problemet, systemåterställning is da shit :D. Så nu är allt som igår.

Tack för hjälpen :bow:.
 

Liknande trådar

Äldre Är jättenervös att ca 12000 kr har "försvunnit" från min sambos konto i Swedbank... :nailbiting: Bakgrund: Sambon är normalt kund i en...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 557
Senast: Trani
·
IT & mobiler Som rubriken säger, så är det just det som har hänt :crazy: Igår så fick alla mina kontakter spam mail från mig, så antagligen är...
Svar
3
· Visningar
1 285
Senast: ricca
·
IT & mobiler Rakt på sak: Ett dokument i docx-format som jag precis sparade och avslutade har försvunnit. Fullständigt. Jag går in i startmenyn och...
Svar
8
· Visningar
2 092
Senast: Zaga
·
Hästmänniskan Kan någon svara på den frågan? Har haft häst sedan mars förra året, bytte dock häst i början av maj i år och allt kändes så otroligt...
2
Svar
22
· Visningar
3 300
Senast: Lena_B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp