Bukefalos 28 år!

Om Bukefalos skulle börja kosta pengar...

Skuggfaxe12

Trådstartare
... hur mycket vore ni beredda på att betala?

Har funderat en del på det. Det blir ju mer och mer vanligt att siter tar betalt. Jag skulle nog inte dra mig för att betala 25 kr i årsavgift. Men över det så skulle jag nog bara sluta vara på Bukefalos. Sen beror det ju så klart på vad man får för sina pengar.

:)
 
Sv: Om Bukefalos skulle börja kosta pengar...

Jag skulle också kunna tänka mig att betala en mindre årsavgift. Men det värsta skulle nog vara att en hel del folk skulle försvinna från buke för att de inte kan tänka sig att betala..och det vore ju jättesynd!!! Det ska ju vara så mycket folk som möjligt här ju!

Så jag hoppas verkligen inte att det blir någon avgift på buke
 
Sv: Om Bukefalos skulle börja kosta pengar...

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig en årsavgift, ett par hundra är väl gränsen för mig...
Men som sagt, många skulle nog försvinna och det vore synd!
 
Sv: Om Bukefalos skulle börja kosta pengar...

Skuggfaxe12 skrev:
... hur mycket vore ni beredda på att betala?

Har funderat en del på det. Det blir ju mer och mer vanligt att siter tar betalt. Jag skulle nog inte dra mig för att betala 25 kr i årsavgift. Men över det så skulle jag nog bara sluta vara på Bukefalos. Sen beror det ju så klart på vad man får för sina pengar.

:)

Om jag inte missminner mig, så är det ett flertal sidor här på nätet som har avgift 25-50 kronor i MÅNADEN... Och en hästtidning, som kommer ut var fjortonde dag kostar runt 25 kronor... Jag måste säga att jag mkt väl skulle kunna tänka mig en ÅRSAVGIFT på upp till 300 kronor för att hjälpa till att hålla en så här bra och "vaken" sida igång. :bow: :bow: :bow:
 
Sv: Om Bukefalos skulle börja kosta pengar...

Jag skulle gladeligen betala några tior i månaden. Jag betalar redan för några andra tjänster på internet, och har inget emot det så länge jag känner att jag får valuta för pengarna.

Men det går inte att bara börja ta betalt av alla besökare, då kommer väldigt många försvinna till de konkurenter som är gratis. Det man får göra är i stället att införa någon form av utökat medlemskap där de som betalar får något extra, och de som inte vill betala kan vara kvar med ungefär samma möjligheter som idag.
 
Sv: Om Bukefalos skulle börja kosta pengar...

vet inte om jag inte har hunnit bli beroende ännu. men jag skulle inte betala någonting. jag klarar mig utan buke bara jag slipper tunna ut min plånbok ännu mer...
 
Sv: Om Bukefalos skulle börja kosta pengar...

Nej, inte ska jag vilja betala for Buke. Det handlar inte om pengar for mej, utan om att inte ta emot alla som vill vara anvandare, oavsett hur bra stallt de har.
Buke ar bra som det ar just nu....alla far vara med och ingen utesluts pga alder eller ekonomiska forutsattningar.
 
Sv: Om Bukefalos skulle börja kosta pengar...

Jag skulle inte betala. Jag har inte såna pengar och skulle jag få ihop pengar så lägger jag hellre de på mina intressen.
 
Sv: Om Bukefalos skulle börja kosta pengar...

Eftersom jag inte skulle betala så är det ett bra sätt att bli av med bukeberoendet :smirk:

/ :angel:
 
Sv: Om Bukefalos skulle börja kosta pengar...

Jag skulle inte betala för något som jag är med och skapar. Tyvärr!

Det är ju som så att om inte användarna fanns så skulle knappast sidan finnas heller!

Dessutom så har vi endast modem där vi bor så vi betalar redan en hel del för att vara ute på nätet.

Min allra högsta egna åsikt
 
Sv: Om Bukefalos skulle börja kosta pengar...

NEJ skulle inte heller betala. varför ska man inte kunna göra något gratis. själva internetet kostar ju redan.
 
Sv: Om Bukefalos skulle börja kosta pengar...

Ni behöver inte oroa er, risken att jag skulle börja ta betalt av alla för att vara här är mycket, mycket, mycket liten.

Jag har dock haft en del funderingar på att ev. ta lite betalt för vissa extratjänser, mestadels tjänster som inte finns ännu och troligen inte är påtänkta än :)

Bukefalos skulle självklart inte vara mycket utan sina användare, framförallt inte med nuvarande utformning.
Jag är självklart glad att så många gillar sidorna och återkommer och delar med sig av kunskaper och frågor.

Det som gör mig lite ledsen är att en del av er anser att det självklart borde vara gratis och varför skall man ta betalt, och/eller det kostar ju redan pengar att vara uppkopplad.

Om det vore så att jag fick en del av de inkomster som telebolagen tar in av er vore det väl ok med tanken att det redan kostar för er. Tror ni verkligen att jag får det?

Jag har lagt ned mängder med tid på denna hästsite sedan 1996 utan lön, vilket i mitt tycke är ganska ok, då jag har sett det som något väldigt roligt och intressant.
Tyvärr har det också kostat en hel del riktiga pengar. Precis som er har jag också fått betala telefonräkningar, var väl inte mer än 4 månader sedan det fanns möjlighet för mig att skaffa adsl, så det har blivit en hel del.

En server för en välbesökt webbplats kostar många gånger mer än en server som har ett mer normalt besökar-antal.
Om jag hade valt en av de svenska servrar jag tittade på så hade nog kostnaden blivit minst 30000 kr per månad. Nu hittade jag en på annat håll där jag kommer undan billigare, även om det fortfarande kostar en bra slant varje månad.

Programvaror för att forum, bildgallerier, länksamlingar och en massa annat skall fungera kostar också en liten slant.

Det finns säkert en hel del mer som kostar, men jag slutar nu innan jag inser hur mycket :)

Tur att man lever billigt och är föreningsmänniska i grunden som anser det ok att arbeta ideellt.

Jag kommer dock titta vidare på möjligheten för folk att frivilligt donera en slant. Likaså andra sätt att få in pengar för reklam och liknande. Även möjlighet att prenumerera på extra-special-tjänster kommer jag fundera på.

Tips, förslag och idéer mottages tacksamt.

Återigen, tack för att ni gör det roligt att hålla på med dessa sidor.
 
Sv: Om Bukefalos skulle börja kosta pengar...

Gunnar skrev:
Ni behöver inte oroa er, risken att jag skulle börja ta betalt av alla för att vara här är mycket, mycket, mycket liten.

Jag har dock haft en del funderingar på att ev. ta lite betalt för vissa extratjänser, mestadels tjänster som inte finns ännu och troligen inte är påtänkta än :)

Bukefalos skulle självklart inte vara mycket utan sina användare, framförallt inte med nuvarande utformning.
Jag är självklart glad att så många gillar sidorna och återkommer och delar med sig av kunskaper och frågor.

Det som gör mig lite ledsen är att en del av er anser att det självklart borde vara gratis och varför skall man ta betalt, och/eller det kostar ju redan pengar att vara uppkopplad.

Om det vore så att jag fick en del av de inkomster som telebolagen tar in av er vore det väl ok med tanken att det redan kostar för er. Tror ni verkligen att jag får det?

Jag har lagt ned mängder med tid på denna hästsite sedan 1996 utan lön, vilket i mitt tycke är ganska ok, då jag har sett det som något väldigt roligt och intressant.
Tyvärr har det också kostat en hel del riktiga pengar. Precis som er har jag också fått betala telefonräkningar, var väl inte mer än 4 månader sedan det fanns möjlighet för mig att skaffa adsl, så det har blivit en hel del.

En server för en välbesökt webbplats kostar många gånger mer än en server som har ett mer normalt besökar-antal.
Om jag hade valt en av de svenska servrar jag tittade på så hade nog kostnaden blivit minst 30000 kr per månad. Nu hittade jag en på annat håll där jag kommer undan billigare, även om det fortfarande kostar en bra slant varje månad.

Programvaror för att forum, bildgallerier, länksamlingar och en massa annat skall fungera kostar också en liten slant.

Det finns säkert en hel del mer som kostar, men jag slutar nu innan jag inser hur mycket :)

Tur att man lever billigt och är föreningsmänniska i grunden som anser det ok att arbeta ideellt.

Jag kommer dock titta vidare på möjligheten för folk att frivilligt donera en slant. Likaså andra sätt att få in pengar för reklam och liknande. Även möjlighet att prenumerera på extra-special-tjänster kommer jag fundera på.

Tips, förslag och idéer mottages tacksamt.

Återigen, tack för att ni gör det roligt att hålla på med dessa sidor.

:bow: :bow:


OT: Jag skulle kunna tänka mig att betala årsavgifter på några hundra.
 
Sv: Om Bukefalos skulle börja kosta pengar...

Jag skulle nog också kunna tänka mig å betala en liten slant... :p
Fast jag trivs så här också... :D
 
Sv: Om Bukefalos skulle börja kosta pengar...

Helt ok för mig att ta betalt för extratjänster, men om allt skulle börja kosta på internet så kommer det att till slut att dö.
 
Sv: Om Bukefalos skulle börja kosta pengar...

Credit till dig som håller detta igång :-)

Gunnar skrev:
...Jag kommer dock titta vidare på möjligheten för folk att frivilligt donera en slant...

Tycker jag definitivt att du ska göra. Att ge användarna möjlighet att bidra med vad de känner för tycker jag inte är fel. Det kostar ju som sagt en slant att hålla sånthär igång, bortsett från tiden som läggs ner, och det känns dumt att någon enstaka person ska stå för hela skivan.
Om det skulle det bli ett överskott, så skulle inte jag klaga på om du tog en slant för nerlagt arbete. Även om du, som du säger, tycker det är okej med ideellt arbete.


Något intressant kanske:
Wikipedia och dess systersiter drivs ju med hjälp av donationer t.ex. De har just nu en insamlingsdrive vars mål är 75 000 dollar från den 18 februari till den 11 mars, de är i nuläget uppe i nästan 95 000 dollar...
 
Sv: Om Bukefalos skulle börja kosta pengar...

Utan tvekan så skulle jag kunna betala någon hundralapp i donation till Gunnar och Buke.

För mig har denna sajt i flera år varit många saker.
Har träffat nya vänner..Live.
Har fått råd av andra som har mer kunskap..
Har fått "kunder" till vår verksamhet..
Har tillbringat många timmar med goa skratt...

Buke har hållit mig vaken under fölsäsongen..många nätter..
Buke har haft en avstressande inverkan på mig..

Skulle kunna rabbla listan kilometerlång..

Så jag bidrar om det är så.

Tack Gunnar att du finns!! :bow:
Och så heter du ju samma som min gubbe.. :d

AM
 
Sv: Om Bukefalos skulle börja kosta pengar...

Bukefalos får gärna sätta in lite reklam här och där för att försörja sig självt, är faktiskt förvånad att det inte har skett ännu!

...men tycker inte att ett chatforum utan ytterligare brukbara egenskaper har någon egentlig anledning att ta betalt av sina användare i mer direkt mening.

Tack gunnar för att du kämpar och står ut!
 
Sv: Om Bukefalos skulle börja kosta pengar...

jo ett par hundra i årsavgift kan jag väl tänka mig ... skulle inte sluta va här för det :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 444
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 401
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 473
Senast: Linn-Nora
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 595
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp