Om ni flyttar, ändrar ni det i hästens pass?

Presto

Trådstartare
Jag har två hästar, jag var inte över 18år när jag köpte dom så min mamma står som ägare. Nu vill jag dock officiellt vara ägare på mina hästar, så vi ska skriva någon form av köpekontrakt/gåvobrev.

Nu till nästa grej, jag ska flytta hemifrån inom ett halvår iaf. Ska vi vänta med att skriva över hästarna på mig tills jag har flyttat och kan skriva min nya adress (så det blir den nya adressen som skrivs in i passet?). Eller är det skit samma? Jag skriver över hästarna på mig och skickar in passen och det står att jag är ägare med min nuvarande adress (och alltså samma adress som tidigare ägare, min mamma) och sen när jag flyttar skicka in att jag har bytt adress? Eller man kanske inte måste uppdatera sin hemadress i hästpasset? För jag antar att rasföreningen iaf vill ha min nuvarande adress?

Om ni flyttar, kontaktar ni rasföreningen och får det ändrat i passet? Eller kontaktar ni bara rasföreningen, eller gör ni inget av det?

(hittar ingen information hos min rasförening..)
 
Sv: Om ni flyttar, ändrar ni det i hästens pass?

Adressen behöver inte ändras, i alla fall i föreningen där mina hästar är reggade har de mitt personnummer. Den adress som står i min gamlings pass var en jag hade i tre månader för åtta år sen.
 
Sv: Om ni flyttar, ändrar ni det i hästens pass?

Håller med Görel !
Jag hade gjort ett ägarbyte asp, i fall det händer din mamma nåt, så att hon inte står som ägare vid ev dödsfall ( Jag är vis av erfarenheten !)

Hej från Hambo
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu ska tilläggas att jag inte är någon av ägarna men jag är berörd ändå eftersom en av personerna är en god vän till mig. En häst ägdes...
2
Svar
38
· Visningar
5 274
Senast: Smedholt
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 942
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 389
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 779
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp