Om ni hade kunnat bli av med ert största komplex…

Nja.
Jag accepterar hur jag ser ut, och med min otur med vården skulle ingreppet innebära en massa strul pga slarv/okunskap/måndagsexemplar och det är det verkligen inte värt att riskera.

Men om jag kunde få alla mina kroppsliga PROBLEM åtgärdade med 50 papp skulle jag göra det :)
 
Komplex vill jag inte kalla det, men jag har öppet bett som jag valt att åtgärda för ungefär den summan. Det har inget med utseende att göra utan helt enkelt för att jag ska kunna tugga maten ordentligt och för mina tänder ska hålla resten av livet.
När det gäller utseende har jag inga komplex utan accepterar vem jag är och hur jag ser ut.
 
Förlåt om jag hugger lite i tråden
men om jag kunde bli av med alla mina komplex skulle jag göra det utan att blinka.
jag känner att jag måste
vad jag har räknat vad jag vill göra skulle kosta runt en mille om jag gjorde det privat.
Jag hoppas att alla som har komplex för sin kropp får hjälp med dem komplexen hur den hjälpen än ser ut.
 
Har tur och har inget komplex med mitt utseende.

Hade när jag va yngre, hatade min näsa.
Hade jag hatat den nu hade jag gjort de 🙂

Men de är ju det där med 50tuss som jag vet tusen andra saker jag haft dem till.
 
Jag har åtgärdat mitt komplex. Det har nog kostat 30-35 000 kr och gjordes med lokalbedövning Jag fick redan i tonåren gott om ytliga blodkärl på benen och undvek under många år att vara barbent, ha kjolar kortare än till knäna eller använda shorts.

För några år sedan bokade jag en konsultation på en klinik här i stan. De konstaterade att jag hade ett större åderbråck på ena benet och enbart ytliga blodkärl på det andra. Åderbråcket togs bort genom att de fiskade upp det med typ en virknål och de ytliga kärlen har sprängts med koksalt.

Läkaren frågade under konsultationen vad jag förväntade mig och jag svarade att jag ville ha ben som såg ut att sitta på en 45-åring och inte på en 85-åring. Det tyckte han var en rimlig målbild och jag tycker att jag fick det jag ville ha.
 
Absolut! Fettdepån på min mage ställer till rätt så mycket bekymmer för mig så det hade jag absolut gjort. Utan tvekan. Hade gärna fettsugit mig men just nu prioriterar jag annat än att lägga 90k på att suga bort magen.
 
Nej, inte för 10 000 heller, eller för 500 kr.
Är egentligen väldigt tillfreds med mig själv och har definitivt inga komplex.
Var relativt nära i tanken att göra ett ingrepp när jag var yngre (15+ år sedan) och idag är den delen av min kropp som jag då tänkte förändra kanske den del jag är allra mest tillfreds och nöjd med så det var tur för mig att jag inte hade de där pengarna just då😅.
 
Lite för mycket pengar för att det ska vara värt. Och skulle jag ändra på min kropp så finns det så otroligt mycket jag skulle vilja göra - och jag skulle börja med hjärnan. Ta bort ADHDn och all ångest och problem med det som tillhör tack.
 
Jag kan inte komma på vad det skulle vara isåfall, så jag antar att jag inte har tillräckligt stora komplex. När jag var yngre var jag för smal och hade inga bröst. Nu är jag inte så smal och vill inte ha några bröst i vägen när jag rider/jobbar.

Det jag stör mig mest på är mina tunna och ljusa ögonfransar! Men tänker inte lägga 50 000 på att fixa dem! 😅🤣
 
Jag vet inte. Jag känner att det finns en risk att det hade blivit en slippery slope som hade lett till att man istället för att lära sig acceptera sig själv och den kropp man har går runt och är missnöjd och börja tänka att det enda sättet att slippa vara missnöjd är genom att ändra på det. Jag tänker att, för mig personligen, känns det bättre att jobba på den mentala biten i att acceptera mig själv för den jag är, inuti och utanpå.
Jag håller med dig. Det har varit så väldigt lätt för så många att göra sig roliga på Michael Jackson bekostnad. Hans näsa och hår tex. Allt började med en näsoperation pga bruten näsa, som fick göras om eftersom den inte blev riktigt bra för hans andning, samt en pepsireklam som gick fel, det började brinna i hans hår så han blev kal på ett stort område på huvudet... På tal om slippery slope. Det är svårt att vara nöjd med sitt "nya" jag om man inte kan acceptera sina "brister" så jag tror man hittar något annat bara.
 
Ja det hade jag, men mina komplex är inte direkt av utseendekaraktär utan mer medicinska orsaker. Om det nu spelar någon roll i sammanhanget.
 
Jag har komplex för hela mig. Jag är gräsligt ful, fet och allt, skulle vara omöjligt att ändra på gissar jag. Visst har jag tänkt tanken, men samtidigt vill jag inte lägga pengar på något sådant, eller ens om det vore gratis. Möjligtvis om jag erbjöds hårborttagning med laser i ansiktet pga min pcos, men jag har inte kollat upp om det går att få i den här regionen så jag använder rakhyvel istället. Har aldrig sminkat mig. Färgat håret en del men inte gjort på länge och inte ofta de senaste 20 åren.

Jag ser ut som jag gör, och kan man inte acceptera mig pga mitt utseende så får det vara, tänker jag.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sålde mitt hus i årsskiftet och fick då loss en del pengar. Jag har alltid gillat tanken med att vara helt skuldfri (dvs inte ens...
2
Svar
21
· Visningar
1 772
Katthälsa Mrs Norris är en omplacering och just fyllt åtta år. Senaste ägaren fick henne i septem förra året. Hon ska vara okastrerad enligt både...
Svar
4
· Visningar
571
Senast: Sol
·
Skola & Jobb Ok. Efter en cancerresa har jag, såklart, börjat klura på vad jag Verkligen vill göra med resten av livet (hur kort/långt det nu blir)...
2
Svar
24
· Visningar
1 625
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp