Bukefalos 28 år!

omåttligt nöjd

Hazel

Trådstartare
Fick en gammal gammal hundkorg av en kompis till mamma. Jag gillade korgen men den var tyvärr ganska sliten i färgen. Bestämde mig för att måla om den för att den skulle passa in samt se lite fräshare ut. Jag måste säga att jag är riktigt riktigt nöjd! det krävdes många lager färg och det blå lyser fortfarande igenom liiiite men det gör inget, det får den bara att se bättre ut :)

Hundens hörna innan


Korgen innan målningen


Korgen på plats efter målning


Tror ni han blir nöjd? :D
 
Sv: omåttligt nöjd

Snyggt! :)

Vad använde du för färg förresten? Har en vedkorg i rotting som jag tänkt måla om här hemma (vitt såklart ;)) och är osäker på om man kan använda vanlig väggfärg, som jag har över. :)
 
Sv: omåttligt nöjd

Jättetjusigt! :love:

Vi "ärvde" också en korg (storlek enorm) åt vår schäfer - men det var naturligtvis under hans värdighet att ligga i en sådan. Eller nåt. Han vägrade i alla fall sätta tassen i den trots lock och pock. :rofl: Knashund.

Vi kanske skulle ha testat att måla den vi med, den vi fick var inte heller någon skönhet.
 
Sv: omåttligt nöjd

jag använde bara sprayfärg till den, valde en matt vit, gick åt ungefär 1,5 burk till den korgen. Men det beror nog mycket på hur pass den täcker färgen under
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 291
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 299
Senast: cassiopeja
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 296
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 426
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Hundlucka

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp