Bukefalos 28 år!

Omhändertagande av djur

Jag motionerar mina hästar (och tävlar iofs) men för mig som har två ganska lata individer så läggs en del krav in i det. Det upplever jag att dessa ytterligheter inte riktigt tycker är ok eftersom det då är ett tvång och inte på hästarnas villkor. Trots att de mår bättre av det än att vara haghästar.

Frågan är väl på vilket vis kravet övergår i tvång.
 
ok. ja jag tänker att det nog kan vara nyttigt att fundera över hur vi håller djur och behandlar djur även om jag inte skulle tycka att det är djurplågeri med ridning.
Enligt doktrinerna jag skrev ovan så är all djurhållning lika med djurmisshandel, djur kan inte ägas o alla djur oavsett djurart har samma rättigheter som vi. Håller man inte med är man specieist o slavägare.
 
Enligt doktrinerna jag skrev ovan så är all djurhållning lika med djurmisshandel, djur kan inte ägas o alla djur oavsett djurart har samma rättigheter som vi. Håller man inte med är man specieist o slavägare.
Det är ju intressant att tänka på vad som skulle hända om vi alla började tänka så nu.. Dvs ska vi inte hålla djur längre så vart ska djuren ta vägen? Hur ska de klara sig när de är vana att få mat etc
 
Frågan är väl på vilket vis kravet övergår i tvång.

Så är det ju........enligt de som @vallhund skrev så är jag garanterat tvångsridare. Mina hästar dkulle välja att stå kvar på stallplanen om de fick välja och med tvång får jag dem ut på tur.

Att de sedan, när de är ute, tycker det är fantastiskt roligt och är pigga som tusan kanske är oviktigt i deras filosofi.
 
Just därför behövs det en specialdomstol, jag är bekant med hur lång tid det kan ta i förvaltningsdomstolen.

Givetvis ska djuren skyddas men som det är nu är det på vissa ställen för godtyckligt och jag är som sagt tveksam till att alla tjänstemän som jobbar med det verkligen har den kompetens som krävs.
Vad menar du med specialdomstol?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Förra året kantades av den ena jobbiga händelsen efter det andra med bland annat en älskad hund som gick bort, ett dåligt förhållande...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 791
Senast: EmmaW
·
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 447

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp