Bukefalos 28 år!

Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Jag har bara læst litegran i den hær tråden, den ær ju så lång! Nej, sjælv har jag inte alls gott sjælvførtroende och letar inte aktivt efter någon och det ær dærfør det inte hænder mycket på det området.

Jag har bara en islandshæst, en lugn och go sådan som kan transportera runt den klumpigaste nybørjare utan missøden om det gæller. Han kan man liksom inte vara rædd før. Men en sådandær som ær næstan två meter høg och kanske lite otålig och nervig så den trampar omkrig... Den håller oerfarna killar på avstånd. Om du dessutom ægnar minst tre timmar varje kvæll åt hæstarna så blir det inte mycket tid och kraft øver... Och hæstar ær dyra så har man inte en fin løn så kanske det inte ræcker till något gemensamt intresse eller nøjen tillsammans med killen. Tyværr rætt få killar som ægnar sig åt hæstar, speciellt ridning.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

För dig hade det gått betydligt bättre ifall du helt enkelt bara tog av dig offerkoftan och följde några av råden du fått i tråden. Tex att beskriva dig på ett positivt sätt som gör att människor blir intresserad av att kontakta dig och se vad du är för någon.

När du skriver sådär i tråden tappar man ju allt intresse. Eftersom du inte kommunicerar på ett rakt och ärligt sätt blir det svårt att förstå innebörden av vad du egentligen vill. Med ditt inlägg #223 verkar det som att du känner ett behov av att försvara dig, varför känner du så? Varför väljer du att svara såsom du gör?

Vi vet alla här inne vad du skrivit, du behöver inte göra någon sammanfattning för oss. Kommer ni inte ihåg vad du skrivit kan vi helt sonika gå tillbaka i tråden och läsa vad du skrivit. Och att du ber om förlåtelse är än en gång bara offerkofta på.

Ta några nya starka tag nu och skriv om profilen på dejtingsidan. :) Och sen droppar du den där offerkoftan och sätter på dig någonting lite mer charmigt och roligt. Ingen vill umgås med en surmupp.


Alltså du verkar vara en så troligt trevlig människa, det märks i alla trådar där du svarar. Önskar man vore din vän på riktigt :) *Ironi*
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Nu blir det lite trådspårning, men Ramona är absolut en av de få människor på Buke som jag skulle vilja umgås med IRL.

Jag gillar inte när folk tassar runt på klassiskt tjejvis i silkessockor och ler och baktalar. Säg som det är, huvudsaken är att det kommer fram, så kan man diskutera resten sedan (om det finns anledning).

Gullegull och smilys kan väl vara kul, men inte tusan lever man så IRL?
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Tror du inte att det många gånger är tvärtom, att man ute på nätet är rakt på sak och tuffare än vad man är irl?
Syftar inte på Ramona nu utan rent generellt, tycker överlag att folk är väldigt mycket bitchigare på nätet än vad de är irl.

Vet folk bakom nick som ALDRIG skulle bete sig på samma sätt irl som de gör bakom anonymt nick.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Jag kan bara tala för mig själv och jag tror (men lämnar slutordet till bekantskapskretsen som finns till del både här och IRL) att jag är betydligt mer rättfram IRL än jag är här.

Däremot är det ju ett annat klimat IRL, här kommer jag i diskussioner jag normalt inte hade fört IRL. Här skuttar man in i en tråd och har en åsikt om ett ämne, som förmodligen aldrig kommit på tal i fikarummet.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Jag kan bara tala för mig själv och jag tror (men lämnar slutordet till bekantskapskretsen som finns till del både här och IRL) att jag är betydligt mer rättfram IRL än jag är här.

Däremot är det ju ett annat klimat IRL, här kommer jag i diskussioner jag normalt inte hade fört IRL. Här skuttar man in i en tråd och har en åsikt om ett ämne, som förmodligen aldrig kommit på tal i fikarummet.
Håller med om att man här bara skuttar in och sen kan skutta ut lika fort igen och det i ämnen som inte ens skulle komma upp runt kaffebordet på jobbet.

Själv försöker jag vara försiktig, för som i en annan tråd så lyckas jag inte alla gånger förmedla på nätet vad jag faktiskt menar och blir det ett missförstånd så är det jäkligt svårt att iaf här på buke få folk att förstå.. man liksom "haaallååå för femhundratreiioelfte gången". En felformulerad mening eller felvalt ord kan få oanade konsekevenser. Jag har då aldrig blivit så lätt missförstådd eller så narrad som på nätet. Narrad irl har man väl inte blivit sen man var barn typ bortsett ifrån om man träffat på ngt praktarschel (stavas?) på krogen typ.

Men så många som det faktiskt finns på nätet som är rent elaka och innehar en sådan översittarattityd på nätet som sen inte alls lever så irl.

Det finns ett gäng på buke där man skulle storkna om man visst vad det var för folk bakom nicken när man vet hur de kan bemöta människor här ute, där de i parti och minut idiotförklarar och medvetet misstolkar folk här som de inte känner.

Dessutom kryllar det av folk på nätet som vet bäst och gärna trycker till andra genom sin överlägsna skriftliga förmåga.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

om man träffat på ngt praktarschel (stavas?) på krogen typ.

Praktarsle

1. (adj.) Nedsättande om person som bär sig så in i bomben korkat åt.
Vilket praktarsle Ove var på personalfesten! – Ja, verkligen.

:D
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Alltså du verkar vara en så troligt trevlig människa, det märks i alla trådar där du svarar. Önskar man vore din vän på riktigt :) *Ironi*
Ehhh... Jag har förmånen att se Ramona som en vän även IRL och jag kan lova dig att hon är toppen!:love::love:
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Praktarsle

1. (adj.) Nedsättande om person som bär sig så in i bomben korkat åt.
Vilket praktarsle Ove var på personalfesten! – Ja, verkligen.

:D
Haha så var det ju, inte många bokstäver rätt där inte, men det ska vara en stor betoning så man verkligen får med ett långt sch :D

Får skylla på att jag somnade 05 och vaknade av att det stod målare i hallen 07:30, hade helt missat att de skulle komma hit.
 
Senast ändrad:
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

karamelldrottningen;15949000 Varför denna aggresiva ton? Folk tänker olika oavsett kön. Skulle inte bli mkt till [B skrev:
diskussions[/B]forum annars.

Mycket enkelt om man betänker ramaskriet som blev över det då. Det var inte hurrarop direkt om man säger så.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Vill du verkligen att vi ska ta upp varför det inte blev något jubel?
Vill du verkligen att de som inte var med ska få kännedom om det?

Jag tycker att du ska tagga ner innan någon blir irriterad nog att dra hela historien öppet, den är inte till dig fördel och det har med ditt agerande att göra och är inte relaterat till könstillhörighet.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Ja,det brukar ju bli rätt uppenbart varför de är singlar...:banghead:


Det är så kul att vissa på buke framstår som någon alla killar vill ha och att ni har så lätt att få killar men egentligen får ni väl bara dom som blir över om ens det.

Rätt uppenbart att flera av er är singlar för vilken man skulle orka med sånt här tant trams :D
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Bra skrivet!
Jag förutsätter att t.ex. Oldie är betydligt mera sympatisk IRL eftersom han har en sambo. Hon verkade vara en bra tjej de få gånger jag har träffat henne. Det är synd att Oldie och en och annan man (och kvinna) väljer att framstå mera som bitterfittor än som de förhoppningsvis trevliga personer de är. Nätet har en förmåga att plocka fram vissa personers sämsta egenskaper tycks det som. Något som inte är helt ovanligt på dejtingsajter heller. För att spåra tillbaka till det tråden delvis handlar om.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Har inte läst något av tråden själv men det här är Bukefalos och det här är tämligen vardag och inget att ta åt sig för. Jag hittade ju min sambo här för 4 år sedan till mångas förtret skall tilläggas :D

Helt uppenbart har du alldeles rätt.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Helt uppenbart har du alldeles rätt.

Väldigt rätt, på 5 år lär man sig en del på gott och ont, men man lär sig snabbt vilka man ska undvika att gå in i diskussion med.
;)
Vissa hugger direkt och gör de så så dra dig ur direkt, det är bara utför sedan.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Väldigt rätt, på 5 år lär man sig en del på gott och ont, men man lär sig snabbt vilka man ska undvika att gå in i diskussion med.
;)
Vissa hugger direkt och gör de så så dra dig ur direkt, det är bara utför sedan.

Alltså....har du blivit senil?
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Väldigt rätt, på 5 år lär man sig en del på gott och ont, men man lär sig snabbt vilka man ska undvika att gå in i diskussion med.
;)
Vissa hugger direkt och gör de så så dra dig ur direkt, det är bara utför sedan.
Jag tror att det lästs en del mellan raderna i denna tråd, här på slutet.
Och då med rätt varierande resultat.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Här har vi nu nästa steg i en standard dejting-relationstråd: male bonding.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Här har vi nu nästa steg i en standard dejting-relationstråd: male bonding.
Ja, vi måste ju göra en motvikt till de bi-kvinnor som förtroeligt pratar med varandra i en standard dejting-relationstråd.
Vi tror på jämlikhet, förstår du.
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 595
Relationer Wow, jag trodde aldrig att det skulle gå så långt att jag skrev ett anonymt inlägg på ett forum jag i vanliga fall är väldigt aktiv i...
30 31 32
Svar
623
· Visningar
74 755
Senast: anaby
·
Relationer Hej! Jag är ny här, eller varit inne och läst som gäst i flera år men inte haft något medlemskap. Jag behöver er hjälp. Jag har aldrig...
Svar
5
· Visningar
1 504
Senast: Gotthard
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 883
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tungband
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp