Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Överraska oss, skriv något som inte följer mallen!
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Är jag bitter för att jag diskuterar med kvinnor i en dejtingtråd,
och dessutom har mage att ifrågasätta det som tidigare sagts?

hahaha, välkommen till buke :p ...här ska minsann inga män komma o knäppa brudarna på näsan ;)
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Kl.

Nu känns det som att denna tråd mer eller mindre spårar helt ur. Fattar snart inte ens vad vi disskuterar :crazy:. Gammal groll som kommer upp i en tråd (tydligen flera) när en kvinna funderar vad hon ska göra, detta råkar vara jag. Många bra svar och roligt att höra era erfarenheter och hur ni tänker. Lite tips om hur man ska tänka osv :bow:. Men nu har det blivit "killarna mot tjejerna"... Det var aldrig syftet från början.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Kl.

Nu känns det som att denna tråd mer eller mindre spårar helt ur. Fattar snart inte ens vad vi disskuterar :crazy. Gammal groll som kommer upp i en tråd (tydligen flera) när en kvinna funderar vad hon ska göra, detta råkar vara jag. Många bra svar och roligt att höra era erfarenheter och hur ni tänker. Lite tips om hur man ska tänka osv :bow:. Men nu har det blivit "killarna mot tjejerna"... Det var aldrig syftet från början.
"You did first blood" säger jag till kvinnokollektivet.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Jag väljer att tolka er allihopa som svarat mig under gårdagskvällen, att jag på något vis rört upp er.
Jag tycker det är mycket intressant, och skulle vilja veta exakt vad det är som jag sagt som fått denna effekt.
Jag kan absolut förklara vad jag reagerade på.

Jag kommenterade att du antydde att du inte fick medhåll enbart pga ditt kön, trots att alla svar du fått upp till den punkten faktiskt innehöll argument - ord om annat än ditt könsorgan.
Du antydde att vissa inte höll med dig eftersom de var kvinnor.

Jag antar att det var någon typ av skämt, men jag tyckte det var löjligt och skrev det. Löjligt att bemöta någon, i det här fallet flera användare, som ett gäng vandrande kön med homogena åsikter.

Jag skriver det här inte som en representant för något upprört "kvinnokollektiv" att fascineras av på avstånd, utan som en härdad individ som flera gånger fått mina åsikter bortviftade med att jag är kvinna. Det är därför jag inte förstår, jag är ju kvinna. Att inte få mina argument bemötta pga mitt kön.

Därför fann jag din kommentar om dambastu irriterande. Troligtvis reflekterade du inte djupare över det själv, jag tror inte du egentligen menade något illa med det du skrev - det handlar om okunskap om vilka generaliseringar du faktiskt gjorde.

Men det framstod som att ditt inlägg kokade ner i att trots alla argument så handlade det i slutändan ändå om att du minsann är man. Du avslutade med att vifta bort seriösa argument med ett "dambastu", och det kändes lite för välbekant och lite för respektlöst för att jag skulle låta det passera helt obemärkt.

Så var det för mig, personligen, andra ser det bevisligen annorlunda.

Klarare nu?

Och jag vill poängtera en sak...
Det klarade inte kollektivet härinne av.

"You did first blood" säger jag till kvinnokollektivet.
Jag antar att det är jag "som började" (befinner vi oss i en sandlåda?) eftersom jag tog upp din vårdslösa kommentar... Men jag är då rakt inte någon del av ett kollektiv.

Jag representerar inte ett kön.

Jag representerar mig själv, min egen åsikt.

Och därför var din kommentar om dambastu, och dina fortsatta kommentarer om ett "kvinnokollektiv", för mig, ett hån.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

[...]
Och därför var din kommentar om dambastu, och dina fortsatta kommentarer om ett "kvinnokollektiv", för mig, ett hån.

För min del började dambastun redan med en gång, då jag öppnade med att kommentera att någon använde statistik felaktigt, hon räknade procentenheter såsom om de var procent.

Och i princip med en gång läste människor in saker jag inte sagt, inte tyckte, inte stod för; jag var här inne och 'raggade' på det mest 'osexiga' sättet som fanns.

Så ja, jag upplevde mina två dygn härinne som rena dambastun.


Det du refererar till är efterspelet.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

För min del började dambastun redan med en gång, då jag öppnade med att kommentera att någon använde statistik felaktigt, hon räknade procentenheter såsom om de var procent.

Och i princip med en gång läste människor in saker jag inte sagt, inte tyckte, inte stod för; jag var här inne och 'raggade' på det mest 'osexiga' sättet som fanns.

Så ja, jag upplevde mina två dygn härinne som rena dambastun.


Det du refererar till är efterspelet.
Det jag refererar till är din sexistiska attityd och ordval, dina generaliseringar.

Du säger att du är ett offer eftersom du är man, och ändå är det DU, och ingen annan, som ser användarnas kön och inte deras åsikter när de inte håller med dig om statistik.

Jag tycker du ska sluta kasta sten i glashus.

(Jag undrar för övrigt om du överhuvudtaget gillar kvinnor? Ditt sätt att beskriva en dambastu som helvetet på jorden får mig att tvivla.)
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Det jag refererar till är din sexistiska attityd och ordval, dina generaliseringar.
Ok. Framför allt i denna tråd har jag haft en sexistisk attityd, sexistiska ordval, och gjort generaliseringar. Det var dumt gjort.
Btw, skulle du kunna förklara för mig varför det anses vara helt ok av en hel del skribenter att ha en sexistisk attityd, sexistiska ordval, och framför allt göra generaliseringar kring fenomenet "män", medan när det görs om "kvinnor" så är det mycket upprörande?

Du säger att du är ett offer eftersom du är man, och ändå är det DU, och ingen annan, som ser användarnas kön...
Jag anser att mitt maskulina nick är någonting som får en del att vilja trycka till mig, istället för att sakligt vilja diskutera. Samt att det visat sig ganska tydligt i flera trådar jag deltagit i.
Är du av annan åsikt, var det.

...och inte deras åsikter när de inte håller med dig om statistik.
Nu var det inte riktigt så att vi bara inte var lite oöverens om statistika variationer. Jag påtalade en felaktighet i matematiken, som jämförelsemässigt kan liknas vid när någon försöker visa att Folkpartiet är större än Socialdemokraterna genom att medvetet eller omedvetet räkna fel.

Jag tycker du ska sluta kasta sten i glashus.

(Jag undrar för övrigt om du överhuvudtaget gillar kvinnor? Ditt sätt att beskriva en dambastu som helvetet på jorden får mig att tvivla.)
Nu läser du in saker i vad jag skriver som du själv producerat i ditt huvud. Tycker kvinnor att en dambastu är helvetet på jorden?
Väldigt få - om någon - man jag känner, inklusive jag själv, skulle beskrkriva en dambastu så. En dambastu för en man är ett rum där bara kvinnor har tillträde, och om en man träder in där av misstag eller av vilken annan anledning som helst blir misstänksamheten och oviljan ögonblickligen ytterst påtaglig. Men ingen kommer säga till denna man rakt ut att vända i dörren och gå; kvinnorna hoppas att deras unisona projicering ska få honom att förstå det ändå.
Thus dambastu.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Ok. Framför allt i denna tråd har jag haft en sexistisk attityd, sexistiska ordval, och gjort generaliseringar. Det var dumt gjort.
Btw, skulle du kunna förklara för mig varför det anses vara helt ok av en hel del skribenter att ha en sexistisk attityd, sexistiska ordval, och framför allt göra generaliseringar kring fenomenet "män", medan när det görs om "kvinnor" så är det mycket upprörande?
Inget av det är ok.

Jag anser att mitt maskulina nick är någonting som får en del att vilja trycka till mig, istället för att sakligt vilja diskutera. Samt att det visat sig ganska tydligt i flera trådar jag deltagit i.
Är du av annan åsikt, var det.
Så kan det vara, att vissa är på sin vakt, jag utesluter inte det. Ändå finns det flera etablerade manliga användare här som inte faller offer för några stora konflikter eftersom de inte gör några generaliseringar tillbaka utan vet vilka de är, att de då tex inte hör till de desperata manliga typer det generaliseras om i tråden, och att kvinnor är individer precis som de. Att slänga sig med ord som dambastu och kvinnokollektiv som buntar ihop alla användare till ett gäng illvilliga kön känns inte alls rationellt som svar, oavsett vad som diskuterats.

Nu var det inte riktigt så att vi bara inte var lite oöverens om statistika variationer. Jag påtalade en felaktighet i matematiken, som jämförelsemässigt kan liknas vid när någon försöker visa att Folkpartiet är större än Socialdemokraterna genom att medvetet eller omedvetet räkna fel.
Jag är inte särskilt intresserad av vad ni diskuterade, utan hur ni diskuterade det.


Nu läser du in saker i vad jag skriver som du själv producerat i ditt huvud. Tycker kvinnor att en dambastu är helvetet på jorden?
Väldigt få - om någon - man jag känner, inklusive jag själv, skulle beskrkriva en dambastu så. En dambastu för en man är ett rum där bara kvinnor har tillträde, och om en man träder in där av misstag eller av vilken annan anledning som helst blir misstänksamheten och oviljan ögonblickligen ytterst påtaglig. Men ingen kommer säga till denna man rakt ut att vända i dörren och gå; kvinnorna hoppas att deras unisona projicering ska få honom att förstå det ändå.
Thus dambastu.
Det var inte helt seriöst skrivet, kanske skulle ha haft en blinkande smiley där eller något.

Är det inte lite irrationellt att anta att eftersom inte alla håller med dig, eller för att de stött på desperata typer i dejtingtrådar, så försöker alla driva ut dig - eftersom de är kvinnor?
Det finns flera kvinnor här som bemött dina frågor och argument seriöst och även dem viftar du därmed bort med ett "dambastu", för du kan tydligen precis som de du kritiserar inte se individer du heller, utan bara kön.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Jag anser att mitt maskulina nick är någonting som får en del att vilja trycka till mig, istället för att sakligt vilja diskutera.

Jag hade för länge sen ett annat nick på buke och insåg efter flera år att många trodde att jag var man pga detta "maskulina" nick. Trots detta upplevde jag aldrig att någon ville trycka till mig istället för att sakligt diskutera, jag upplevde heller aldrig att mina inlägg väckte liknande reaktioner som dina gör. Nu är jag bara en person och det är naturligtvis för lite för att dra några statistiskt signifikanta slutsatser utifrån, men min helt personliga och ovetenskapliga gissning är att det skulle kunna ha något att göra med vad man skriver och hur man uttrycker sig, samt hur man själv tolkar de svar man får, snarare än vilket kön ens nick antyder.

Nuförtiden tror jag också att det är få på buke som automatiskt tror att en användare tillhör ett visst kön pga hens nick innan personen själv "outat" det. Här kryllar ju av användare med nick som inte representerar den egna personen, jag skulle t.ex. inte beskriva mig själv som en hoppelhase (typ ullig gullig kanin...:p) och jag kommer spontant att tänka på bl.a. nicken åke och kenneth som om jag inte missminner mig är kvinnor.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Jag har också antagits för att vara man här, och upplever om något att man blir tagen på mer allvar än som kvinna.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Men det berodde nog främst på dina musklade armar! Trodde nog du var man... Själv har nog ingen trott att jag är en man...? Jag menar din avatar med armarna och du skor. Hade du kort hår på bilden med? Jag tror det, man såg heller inte ansiktet.

De män på detta forum som jag kom att tänka på rent spontant verkar snarare lite svåra att ta på allvar ;). Så var glad för att du är kvinna (va skrev jag det?!)
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Fast poängen var ju att hon snarare upplevde att hon togs mer på allvar då, inte mindre.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Hmm... Ja så var det nog. Har själv lite svårt att fatta att det skulle spela roll. Ett sätt är ju förståss att jag bygger upp en ny identitet -den käcka mannen med en svart och en vit häst.

Jaha och sen då? Det tog stopp. Förresten har jag iofs en skimmel och en svart så det var ju lite löjligt nästan... Nä hela tanken var nog lite löjlig :p. Fast det får man väl va ibland. Löjlig. Lagom löjlig :D
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Jag har en midjelång röd fläta på den gamla avataren, men det syns inte;)

Har för mig att det startades en egen tråd om min könstillhörighet en gång, och flera var förundrade över att jag trots mitt kön skrev och uttryckte mig väldigt manligt, i kombo med att jag har muskler och jobbar med hovslageri. Tydligen väldigt o-feminint.

Och som sagt så upplever jag att mina inlägg togs med större allvar när jag hade skoningsbilden och många tog mig för man, än nu när jag har bytt till en mysig hundbild;)
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Minns den eftersom den var så ovanlig. Konstigt nog med tanke på att dethär ett hästforum. Men oj vilket intryck du måste gjort när en tråd startas bara för att luska ut ditt kön! Helt otroligt inte vem som helst som skulle kunna lyckas med en sådan bedrift :D!
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

KL
Jag tycker grabbarna höll sig riktigt snyggt till trådens innehåll men att de bittra flickorna idag gjort sig riktigt synliga så offerkoftorna var jämt fördelade.

Också jag har ju ett könsneutralt nick som några gånger har tolkats som manligt och då har jag fått riktigt snäsiga svar av damer. Tyvärr har jag då outats som kvinna - skulle varit kul att få diskutera vidare som man.

Killar på detta forum möts oftast med skepsis då dom förväntas vara här för att ragga, lite underligt då hälften av trådarna på senior består av tjejer som längtar efter ett schysst förhållande. Men då ska grabbarna jagas bort - oftast av kvinnor som är nöjda med sina relationer. De andra skickar väl pm till männen antar jag. ;-)
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Om det vore så väl!Fast en gång var det så väl. Suck.

Buke är en drog, älskad och hatad men inte fan kan man låta bli.

När man inte raggar så förutsätts man ragga, man är ju man. Gör man inte det så är man suspekt och knepig, och gör man det får man skäll. Nåja.

Ptr
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 697
Relationer Wow, jag trodde aldrig att det skulle gå så långt att jag skrev ett anonymt inlägg på ett forum jag i vanliga fall är väldigt aktiv i...
30 31 32
Svar
623
· Visningar
74 887
Senast: anaby
·
Relationer Hej! Jag är ny här, eller varit inne och läst som gäst i flera år men inte haft något medlemskap. Jag behöver er hjälp. Jag har aldrig...
Svar
5
· Visningar
1 511
Senast: Gotthard
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 913
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp