Bukefalos 28 år!

Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

KL
Jag tycker grabbarna höll sig riktigt snyggt till trådens innehåll men att de bittra flickorna idag gjort sig riktigt synliga så offerkoftorna var jämt fördelade.

Också jag har ju ett könsneutralt nick som några gånger har tolkats som manligt och då har jag fått riktigt snäsiga svar av damer. Tyvärr har jag då outats som kvinna - skulle varit kul att få diskutera vidare som man.

Killar på detta forum möts oftast med skepsis då dom förväntas vara här för att ragga, lite underligt då hälften av trådarna på senior består av tjejer som längtar efter ett schysst förhållande. Men då ska grabbarna jagas bort - oftast av kvinnor som är nöjda med sina relationer. De andra skickar väl pm till männen antar jag. ;-)

Det finns ett gäng trevliga män på buke. En gemensam nämnare är att de inte inte har inställningen att "jag är Man och talar för hela mansläktet och jag ska minsann upplysa kvinnorna" utan att de är helt enkelt trevliga individer och inte har hela sin identitet i sin könsidentitet.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Och där skriver du som om att du ska avgöra vilka män som är "trevliga" på Buke. Men se det kanske finns andra åsikter. Jag är så trött på mansdrevet. Om en kvinna diskuterar som ett kvastskaft så får hon veta just det. Men om en man gör samma sak så är han här för att ragga.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Du Ptr, ditt bröd borde bara det baske mig göra så du fick dejta. Någon som bjuder på nybakat har ju alltid en fördel.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Hur det nu är så är de spridda bitar om din väg till sambo,Migo, som gått att läsa om här och där en historia som gör åtminstone mig glad!

Ptr
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Men du förstår, den som bara vill ha mig för mitt nybakade tunnbröd och mina vackra hästar - den som är så ytlig kaan jag bara inte tänka mig!

Ptr
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Relationer är svårt.

Att pussla ihop sig med nån är inte helt lätt det heller.

Och jodå, att gilla hembakt bröd, lurviga klumpar till Nordsvenskar och ha förmågan att kunna trivas i ett lite spartanskt boende även vintertid är nog allt en väg att få mig åtminstone intresserad.

Ptr
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Och där skriver du som om att du ska avgöra vilka män som är "trevliga" på Buke. Men se det kanske finns andra åsikter. Jag är så trött på mansdrevet. Om en kvinna diskuterar som ett kvastskaft så får hon veta just det. Men om en man gör samma sak så är han här för att ragga.

Tack för den. :bow:

Det är verkligen en väldigt stor skillnad på hur en kvinna får bete sig jämfört med en man.

En kvinna som brer ut sig könsstereotypt får bara lite klappar och lite mothugg. En man huggs av jämte fotknölarna. Aldrig har jag sett att en kvinna hånas för att hon är så typiskt "kvinnlig" och så fast i "kvinnorollen".

Dessutom hackar man på mig för att jag någon gång tyckt vissa drev gått för långt. Då försvarar jag tydligen alla män i alla lägen. Märkligt.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

När man inte raggar så förutsätts man ragga, man är ju man. Gör man inte det så är man suspekt och knepig, och gör man det får man skäll. Nåja.

Det stämmer inte alls. Det finns ett flertal män som hänger på buke och som (såvitt jag vet) inte raggar och som inte är det minsta suspekta och knepiga.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Dessutom hackar man på mig för att jag någon gång tyckt vissa drev gått för långt. Då försvarar jag tydligen alla män i alla lägen. Märkligt.

Nej, det anmärkningsvärda och som jag har funderat rätt mycket på eftersom du är så vettig (och dessutom rätt kärv) i de flesta andra frågor, är just din tendens att gullegulla med de tristaste männen när de är som tristast.

Även om det är en smaksak, och det som jag ser som skitstövelfasoner är ren och skär charm i dina ögon, så är det obegripligt för mig. Eftersom det inte riktigt är samma sorts smaksak som om man föredrar kanelbullar eller kardemummabullar, utan liksom lite större på nåt sätt.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Nej, det anmärkningsvärda och som jag har funderat rätt mycket på eftersom du är så vettig (och dessutom rätt kärv) i de flesta andra frågor, är just din tendens att gullegulla med de tristaste männen när de är som tristast.

Även om det är en smaksak, och det som jag ser som skitstövelfasoner är ren och skär charm i dina ögon, så är det obegripligt för mig. Eftersom det inte riktigt är samma sorts smaksak som om man föredrar kanelbullar eller kardemummabullar, utan liksom lite större på nåt sätt.

Nu drar du ganska långtgående växlar på vad jag skrivit.

det finns mellanlägen mellan att reagera på drev och att finna charmigt.

jag tycker att de flesta användare förtjänar att behandlas vettigt. jag har inga varma känslor för män som beter sig som skitstövlar. Men jag har inte det för dito kvinnor heller. Jag tror det är där våra åsikter skiljer sig.
jag reagerar på när kvinnor behandlas med silkesvantar fast de är skitstövlar, som uttrycker sig som skitstövlar, om t.ex. män. När män kör mindre lämpad jargong blir de halshuggna.

Dessutom tycker nog att om man sammanfattar vad flera män skrivit i trådar den senaste tiden så har de - i mitt tycke - inte byggt tillräckligt höga berg av skitsnack för att förtjäna drevet.

Jag kommer inte att hacka på kvinnor "baraföratt" men fortsätta att notera när jag tycker att saker går till överdrift.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Fast det jag tänkte på var inte när du kritiserar "drev" utan när du direkt och i tilltal har gullat med just exakt de män som jag tycker beter sig värst och du har dessutom gjort det när de har betett sig som värst. Jag blir fortfarande förvånad när det sker.

Sen skulle du ju inte ha sett reaktionerna på de här senaste charmtrollen så som du ser dem, om du såg charmtrollens beteenden på det vis som bland andra jag ser dem.

Så jag tror nog att skillnaden snarare ligger i vad man tolererar (och uppskattar och uppmuntrar) hos i det här fallet män, än någon annan stans.

Kommer du inte ihåg att bland andra jag har påpekat det för dig förut?

Jag hade kommit ihåg det om det hade hänt mig. Om jag fick påpekat för mig att jag gullade med skitstövlar, skulle jag ha rätt mycket att fundera på och jag skulle inte glömma bort händelsen.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

:bow: :bow:

*tioooo*
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Åja, det var en reflektion på hur jag upplever och uppfattar det. Det borde man förstås ha skrivit ut.

Ptr
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Här ska normen hyllas - den norm som vissa har.
Om dom som anser sig vara väktare av Buke och så mycket klokare än andra kanske lät alla andra ta sitt eget ansvar och själva avgöra vad som är en kul bekantskap eller en pappskalle oavsett kön så vore det ett steg i rätt riktning.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Här ska normen hyllas - den norm som vissa har.
Om dom som anser sig vara väktare av Buke och så mycket klokare än andra kanske lät alla andra ta sitt eget ansvar och själva avgöra vad som är en kul bekantskap eller en pappskalle oavsett kön så vore det ett steg i rätt riktning.

Det är ju just det jag menar, att de män som är pappskallar är påfallande ofta är de som intekan skilja sin och andras identiteter från könet
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Det du menar är HELT tvärtemot - du skiljer ju ut dessa just pga kön.
Och talar dessutom om för andra vad dom ska tycka om dessa personer.
Att de är män blir ett argument för att de inte beter sig som de ska enligt "väktarna". Män får finnas på buke men bara om dom formar sig i mallen - när dom fått väktarnas godkännade. Man kan ju se hur de nya männens trådinlägg följs på ett sätt som inte sker då en ny kvinna dyker upp. Och hur kvinnor med ett maskulint nick blir knäppta på näsan tills det uppdagas att de är kvinnor.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Fast sådär som du beskriver det tycker jag att det mångt och mycket är med andra kvinnor också. Det finns gott om personer här på Buke som gärna uppfostrar andra i vad som är rätt och fel, oavsett vilket kön de har.
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Tack för den. :bow:

Det är verkligen en väldigt stor skillnad på hur en kvinna får bete sig jämfört med en man.

En kvinna som brer ut sig könsstereotypt får bara lite klappar och lite mothugg. En man huggs av jämte fotknölarna. Aldrig har jag sett att en kvinna hånas för att hon är så typiskt "kvinnlig" och så fast i "kvinnorollen".

Dessutom hackar man på mig för att jag någon gång tyckt vissa drev gått för långt. Då försvarar jag tydligen alla män i alla lägen. Märkligt.

:bow: :bow: :bow: till dig med tanten .....ja visst är det skillnad på kön...helt klart och jag brukar också få "spö" när jag yttrar mig
 
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Jovisst - men då utgår man inte från att könet. En puckad kvinna blir kallad puckad. En puckad man blir kallad mansgris och ännu värre.
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 335
Relationer Wow, jag trodde aldrig att det skulle gå så långt att jag skrev ett anonymt inlägg på ett forum jag i vanliga fall är väldigt aktiv i...
30 31 32
Svar
623
· Visningar
74 358
Senast: anaby
·
Relationer Hej! Jag är ny här, eller varit inne och läst som gäst i flera år men inte haft något medlemskap. Jag behöver er hjälp. Jag har aldrig...
Svar
5
· Visningar
1 492
Senast: Gotthard
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 792
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp