Omplacera marsvin

M

Mykatt

Hur omplacerar man sina "äldre" avelsdjur på bästa sätt? Jag känner att jag måste minska ner på marsvinen då min tid inte räcker till så mycket. Det känns jätte svårt, och framförallt om man måste skilja på flocken.
 
Jag söker en avelshona till min teddyfarbror Manne. Om du har någon som är till salu så hör gärna av dej =). Här får hon sällskap av mina 3 andra avelshonor, dock ingen teddy än så länge!
//Ulle
 
Marsvin sörjer faktiskt varandra....det kan bli en stor omställning om de är vana att gå med flera marsvin. Jag rekommenderar att du försöker placera ut två som gillar varandra tillsammans.
/Wera
 
Jag har ett par omplaceringar ,mor och dotter .
Jag vet just inte hur många du har eller hur dom går nu ,men jag tycker att har man vart burkompis med nån i större delen/hela sitt liv så ska man få fortsätta vara det även om man flyttar .
 
Antingen låter man en äldre hona få följa med när man säljer en baby om där inte finns kompis redan.
Det är super för den yngre och en stor trygghet att ha ett äldre marsvin hos sig.
Annars så omplacerar man marsvinen minst två och två och då pusslar man ihop dom som går bäst ihop tillsammans :)
Sedan får man fundera ut priset på vad man skall ta.
Själv sålde/omplacerade jag två hannar för någon vecka sedan till en kompis till min dotter eller främst till deras mamma som poängterade för sina barn att det främst var hennes marsvin (mamman ville själv ha marsvin igen) :D
Jag tog bara 50 kronor som symbolisk summa och dom båda är 1 år gamla.
Nu visste jag var dom hamnade och kände barnen annars hade priset varit högre.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 596
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
2 703
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Hej! Har en två år tik och en 6 månader hane båda staffe. Har senaste tiden känt att jag inte orkar med två hundar och som att min...
Svar
10
· Visningar
2 196
Senast: lilstar
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 218
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp