Ont i benet

Om det nu är en muskelbristning, vilket den första läkaren som tittade på mig inte tror, kan jag smörja in med voltaren då? Har helt galet ont och det enda som hjälper är Oxicodone men det blir jag så snurrig av att jag inte fungerar för det.
 
Om det nu är en muskelbristning, vilket den första läkaren som tittade på mig inte tror, kan jag smörja in med voltaren då? Har helt galet ont och det enda som hjälper är Oxicodone men det blir jag så snurrig av att jag inte fungerar för det.
Smörj på. Men inte för att det skulle hjälpa. Det har väl i forskning inte riktigt kunnat bevisats att de funkar.
 
Kanske kan jag få lite placeboeffekt om inte annat. Börjar känna mig smått desperat nu..
Jag har en jävla massa erfarenhet av muskelskador (på hund dock). I det här skedet är det sent att enbart kyla, men mikromassage, tänk varm dusch, försiktig stretch. En kur med antiinflammatoriskt, typ ibuprofen 400 x 2 eller 3 I tio dagar.
Håll i försiktig rörelse, bli inte stilla.
 
Jag har en jävla massa erfarenhet av muskelskador (på hund dock). I det här skedet är det sent att enbart kyla, men mikromassage, tänk varm dusch, försiktig stretch. En kur med antiinflammatoriskt, typ ibuprofen 400 x 2 eller 3 I tio dagar.
Håll i försiktig rörelse, bli inte stilla.

Ok, läkaren skrev ut Etoricoxib en vecka. Har inte hjälpt nånting. Jag fick inte belasta benet, så inga promenader. Jag går ju ändå, typ i mataffären och så. Ska börja strecha och göra sjukgymnastik i mitten på nästa vecka. Fått en övning:
16036054846875925360121887332204.jpg
 
Ok, läkaren skrev ut Etoricoxib en vecka. Har inte hjälpt nånting. Jag fick inte belasta benet, så inga promenader. Jag går ju ändå, typ i mataffären och så. Ska börja strecha och göra sjukgymnastik i mitten på nästa vecka. Fått en övning:
Visa bifogad fil 59083
Det är fortfarande viktigt att inte vara orörlig. Är det en muskelbristning bildas det ju ärrvävnad och om den blir för stel så brister det lätt bredvid ärrvävnaden i fortsättningen. Samtidigt måste du ju hålla god blodcirkulation också. Men absolut inte promenera, jogga, men många korta och enkla rörelser, precis som du redan gör.

Antiinflammatoriska är just för att lindra inflammation. Jag brukar inte tycka att de hjälper mot värken. Det är fortfarande viktigt att fortsätta kuren.

Prova varm dusch och mjuk och lätt massage. Du kan kyla också om det lindrar värken.
 
Inget lindrar. Jo, oxy men då mår jag dåligt av den istället. Massage är helt uteslutet, bara ta på sockarna är en plåga.
I och med att jag har ont precis hela tiden bryr jag mig faktiskt inte om att sitta stilla. Ska jag ändå ha ont kan jag lika gärna göra något vettigt samtidigt
 
Det låter ju väldigt extremt. Du hade ju ändå haft detta ett tag. Har de kollat med ultraljud och hittat en bristning eller gissar de?

Jag tror att det är nåt annat
 
Det låter ju väldigt extremt. Du had eju ändå haft detta ett tag. Har de kollat med ultraljud och hittat en bristning eller gissar de?

De gjorde en ultraljudsundersökning och hittade inget. Men i och med att de inte vet behandlar vi det som om det vore en bristning. Min läkare på vårdcentralen tror inte att det är det men har inget annat att komma med så hon skrev ut oxy.

Jag har haft ont i några veckor nu. Vilat och ätit medicin sen i tisdags. Ingen förbättring att tala om.
 
De gjorde en ultraljudsundersökning och hittade inget. Men i och med att de inte vet behandlar vi det som om det vore en bristning. Min läkare på vårdcentralen tror inte att det är det men har inget annat att komma med så hon skrev ut oxy.

Jag har haft ont i några veckor nu. Vilat och ätit medicin sen i tisdags. Ingen förbättring att tala om.
Men oj, nej! Jag vågar nästan garantera att det inte är en bristning! Jag hade sökt en second opinion asap.
 
Men oj, nej! Jag vågar nästan garantera att det inte är en bristning! Jag hade sökt en second opinion asap.

Ska ringa imorgon och säga att det inte hjälper. Tar jag inte oxy och theralen kan jag inte sova liksom..
Vet inte riktigt vem jag ska ringa bara. Provar med vårdcentralen och ser om de låter mig boka tid den här gången.
 
Ska ringa imorgon och säga att det inte hjälper. Tar jag inte oxy och theralen kan jag inte sova liksom..
Vet inte riktigt vem jag ska ringa bara. Provar med vårdcentralen och ser om de låter mig boka tid den här gången.
Ja alltså det stämmer ju inte alls med muskelskada. Kanske nån nervskada/nerv eller någon muskelinflammation, benhinnor eller vad som helst
 
Känner två som haft sk droppfot. Dvs att de inte kan lyfta ena fotens tår/foten uppåt. Då sade läkarna att det fanns 14 olika anledningar till det men bara 4 av dem som inte är riktigt tråkiga diagnoser som typ MS osv. Jag hade INTE gett mig!!! In och kräv en riktig utredning. Låt det inte gå en massa onödig tid.
 
Tror inte det är så allvarligt. Det är väl nån nerv i kläm eller nåt.

Har tröttnat på att vila och har börjat gå korta promenader. Under kilometern, så det är verkligen mjukstart. Börjat med sjukgymnastiken också. Undrar hur snabbt jag kan förvänta mig någon slags effekt.
Skickade ett meddelande till läkaren via 1177 och väntar på svar. Frågat om hur jag ska göra egentligen med tanke på att det inte blir bättre.

Fast jo, lite bättre har det nog blivit. Nu kan jag ju faktiskt röra på mig utan att det känns som att underbenet ska ramla av. Tror stödstrumpor har hjälpt en del där faktiskt.
 
Nu har jag vilat och ätit etoricoxib i tio dagar. Marginellt bättre.

Gjorde en magnetröntgen igår och läser i journalen är de inte hittar något avvikande. På slätröntgen hade de hittat en liten benutväxt, men läkaren trodde inte det var den som var problemet.

Så. Jag är tillbaka på ruta ett. Det enda jag vet är att jag har ont.

Ska prata med sjukgymnasten igen på måndag, får se om han har några idéer. Övningarna jag fick sist har hittills inte hjälpt. Strecha går knappt men jag försöker så gott jag kan.
 
Nu har det gått ytterligare några veckor. Gjorde nån slags nervundersökning igår, den visade inget konstigt.
Smärtan har blivit mycket bättre. Nu har jag bara ont när jag anstränger vadmuskeln, typ backar eller snabbare tempo än snigelfart.

Funderar på att provocera ordentligt och se vad som händer. Läkarna hittar inget fel och jag vill komma igång och träna igen.
 
Alltså, min man har just detta problem och har haft i närmare 4-5 veckor och det blir inte bättre. Han faller inom kategorin för ”gubbvad” men vem vet?

Alla läkare han gått till (allmän-, ortoped- och nervdoktorn) bara säger att det är intressant. Han har också fått liknande medicin om inte samma som du men ingen bättring egentligen.
 
Alltså, min man har just detta problem och har haft i närmare 4-5 veckor och det blir inte bättre. Han faller inom kategorin för ”gubbvad” men vem vet?

Alla läkare han gått till (allmän-, ortoped- och nervdoktorn) bara säger att det är intressant. Han har också fått liknande medicin om inte samma som du men ingen bättring egentligen.

Låter som vi har råkat ut för samma åkomma. Mina läkare säger också att det är intressant men har inget nytt att komma med. Det känns som vi uteslutit allt nu.

Jag provade att dansa lite här hemma. Det gjorde ont, men inte så galet mycket som tidigare. Det gick att härda ut.
 
Låter som vi har råkat ut för samma åkomma. Mina läkare säger också att det är intressant men har inget nytt att komma med. Det känns som vi uteslutit allt nu.

Jag provade att dansa lite här hemma. Det gjorde ont, men inte så galet mycket som tidigare. Det gick att härda ut.

Mannen är säker på att han slog i sitt smalben vid något tillfälle och sedan ”var det kört” och blev precis som ditt.
Han påstår att han har Corona i benet och ibland undrar jag faktiskt.....mest för att det är ett oförklarligt symptom och håller i sig så länge.

Du får gärna uppdatera mera ju längre tiden går, så gör jag det också. Lycka till!!
 
Nervundersökning visade ingenting. Fick läkartid i februari nästa gång. Fram tills dess är det bara att härda ut.. Ta en Alvedon sa vårdcentralen. Jo tjena, det har jag ju inte testat innan. Suck. Så trött på att ha ont!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 935
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 154
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Har fått ont i min högra häl, på undersidan, precis under och funderar på om det kan vara hälsporre. Jag brukar inte ha ont i fötterna...
2
Svar
34
· Visningar
2 457
Senast: Ms_Antrop
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
682
Senast: Mandarinen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp