Bukefalos 28 år!

Ont i benet

Ja, de har inte sagt något om att det skulle vara det i varje fall.
Ischias, borde jag inte ha ont i hela benet då?
Beroende på hur ischiasnerven kläms kan besvären drabba olika delar av benet. Jag har haft på högerbenet två gånger, första gången fick jag ont på baksidan av låret och andra gången, flera år senare, på utsidan av vaden.

Dina symptom likar ju även kärlkramp tycker jag: https://www.1177.se/Stockholm/sjukdomar--besvar/hjarta-och-blodkarl/blodkarl/karlkramp-i-benen/
 
Nej jag vet. Men vad annat kan man göra om det är det som krävs? Leva snålare i några månader för att få ett bättre mående? Be om lite pengar av föräldrar eller så?

Fast jag tänker att det inte är så jäkla lätt.
Det är en halv veckas bränsle till jobbet (i bränslefrågan tar jag mig själv som exempel), det är en rejäl bit ur matkassan, Det kan handla om en stor del av hyran.
Vad ska man spara in på om man vänder på slantarna då?

Ofta vill massör, Naprapat, kiropraktor att man kommer en gång i veckan i början. Låna Av någon så pratar vi en jäkla massa pengar för en fattig. Hur betalar man tillbaka det?
 
Ja, de har inte sagt något om att det skulle vara det i varje fall.
Ischias, borde jag inte ha ont i hela benet då?
Jag hade ischias för några år sedan, och symptomet var horribel smärta i vaden, från knät och ner längs hela utsidan till fotknölen. Inte ont någon annanstans.

Jag fick bra hjälp av sjukgymnast.
 
Jag hade ischias för några år sedan, och symptomet var horribel smärta i vaden, från knät och ner längs hela utsidan till fotknölen. Inte ont någon annanstans.

Jag fick bra hjälp av sjukgymnast.

Hmm, får kolla upp det då. Har inte ont i rygg eller någonstans förutom vaden.
Beroende på hur ischiasnerven kläms kan besvären drabba olika delar av benet. Jag har haft på högerbenet två gånger, första gången fick jag ont på baksidan av låret och andra gången, flera år senare, på utsidan av vaden.

Dina symptom likar ju även kärlkramp tycker jag: https://www.1177.se/Stockholm/sjukdomar--besvar/hjarta-och-blodkarl/blodkarl/karlkramp-i-benen/
Kärlkramp borde väl synas på mr eller ultraljud? Eller hur kollat man det?

Läkaren jag var hos sist (ca tre-fyra veckor sen) konstaterade att det (fortfarande) inte var en propp utan ett fall för sjukgymnasten. End of story, liksom.
 
Nej jag vet. Men vad annat kan man göra om det är det som krävs? Leva snålare i några månader för att få ett bättre mående? Be om lite pengar av föräldrar eller så?

Alla har det inte så enkelt. Mina föräldrar är pensionärer och har det inte så fett. Jag har dålig lön och inte mycket kvar att spendera när allt är betalt. Och som @Efwa säger, det räcker oftast inte med en behandling.
 
Har du fått träffa flera olika sjukgymnaster eller en och samma hela tiden? Om inte, kanske det kan vara en idé att söka upp en ny? Det kan skilja sig ganska mycket i kompetens och infallsvinklar beroende på vad de har för bakgrund och inriktning. Jag har tyvärr behövt träffa sjukgymnast väldigt ofta de senaste två åren för helt andra problem och det kan vara värt att vända sig någon annanstans om en känner att det inte ger någonting.
 
Alla har det inte så enkelt. Mina föräldrar är pensionärer och har det inte så fett. Jag har dålig lön och inte mycket kvar att spendera när allt är betalt. Och som @Efwa säger, det räcker oftast inte med en behandling.
Nej det är inte lätt. Det vet jag. Men har du inte råd med någon behandling och inga alternativ finns så är det ju bara att lägga sig ner och ge upp.
 
Har du fått träffa flera olika sjukgymnaster eller en och samma hela tiden? Om inte, kanske det kan vara en idé att söka upp en ny? Det kan skilja sig ganska mycket i kompetens och infallsvinklar beroende på vad de har för bakgrund och inriktning. Jag har tyvärr behövt träffa sjukgymnast väldigt ofta de senaste två åren för helt andra problem och det kan vara värt att vända sig någon annanstans om en känner att det inte ger någonting.
Jag har varit hos minst tre olika som jag kan komma på så här på rak arm.
Det känns som de mest skickar runt mig, läkare och sjukgymnaster. Den ena hänvisar till den andra och tillbaka igen.
 
Nej det är inte lätt. Det vet jag. Men har du inte råd med någon behandling och inga alternativ finns så är det ju bara att lägga sig ner och ge upp.
Tack för peppen :up:
Jag har ju bokat en tid, så nu hoppas jag innerligt att det ger något. Och helst på bara en behandling för mer har jag faktiskt inte råd med i dagsläget.
 
Inte så snyggt stöd och inte så stor förståelse.
Jag har all förståelse i världen. Men jag var väldigt krass. Att jag klappar @sthu på huvudet fixar inte hennes ben. Och jag tycker att sthu är en smart person som inte behövs daltas med.

Jag har i många år legat vaken om nätterna pga hungrig pga pank. Jag har all världens jävla fel och skador som jag inte har haft råd att få hjälp med.
 
Då har jag varit på massage. Hoppas det ger effekt. Hon ville att jag skulle komma tillbaka men vi hittade ingen ledig tid som passade oss båda.
Hon konstaterade också att jag förmodligen har benhinneinflammation. Kan det vara så "enkelt" tro?
 
Fast jag tänker att det inte är så jäkla lätt.
Det är en halv veckas bränsle till jobbet (i bränslefrågan tar jag mig själv som exempel), det är en rejäl bit ur matkassan, Det kan handla om en stor del av hyran.
Vad ska man spara in på om man vänder på slantarna då?

Ofta vill massör, Naprapat, kiropraktor att man kommer en gång i veckan i början. Låna Av någon så pratar vi en jäkla massa pengar för en fattig. Hur betalar man tillbaka det?
Jag har som tur är träffat på i alla fall tre olika naprapater och fysioterapeuter som lyckats "fixa" mitt problem på en gång och bara en av dem försökte få mig att komma tillbaka, vilket jag inte gjorde.

Så det behöver inte bli en tjatig en :)

(Dock tenderar ju mitt problem komma tillbaka efter 3-5 år igen men det är ju ändå hyggligt rimligt och skjuts framåt med yoga.)

Däremot skickar de ju med en massa stretchövningar som läxa.
 
Då har jag varit på massage. Hoppas det ger effekt. Hon ville att jag skulle komma tillbaka men vi hittade ingen ledig tid som passade oss båda.
Hon konstaterade också att jag förmodligen har benhinneinflammation. Kan det vara så "enkelt" tro?
Vet inte, min grej, ont i en höft, ibland knä, brukar alltid vara spända ostretchade muskler. Det kan vara så jag haltat ett halvår innan jag tänker att det verkar inte ge sig av sig självt och jag bokar tid på idrottsskadecentrum.

Så mitt är ju, så enkelt, och ingenting en läkare kan göra någonting åt heller såvitt jag har förstått.
 
Då har jag varit på massage. Hoppas det ger effekt. Hon ville att jag skulle komma tillbaka men vi hittade ingen ledig tid som passade oss båda.
Hon konstaterade också att jag förmodligen har benhinneinflammation. Kan det vara så "enkelt" tro?
Absolut!
 
Då har jag gått med benhinneinflammation i några år :crazy: Det känns som att det kommer behövas mer än massage för att komma tillrätta med det..
Hur var det med fascian? Det kan göra så förjävligt ont i åratal om man går omkring med spänningar. Se vad som händer efter nästa besök.
 
Hur var det med fascian? Det kan göra så förjävligt ont i åratal om man går omkring med spänningar. Se vad som händer efter nästa besök.
Det gjorde ont, men inte så ont som jag trodde det skulle göra.
Får se när vi hittar en tid för nästa besök. De dagar jag kunde var hon fullbokad givetvis..
 
Det gjorde ont, men inte så ont som jag trodde det skulle göra.
Får se när vi hittar en tid för nästa besök. De dagar jag kunde var hon fullbokad givetvis..
Du kan ju be massören on råd gällande vart du ska vända dig för hjälp. Är det gammal oläkt skada på benhinnan så behöver du säkert mer hjälp ja.
 
Du kan ju be massören on råd gällande vart du ska vända dig för hjälp. Är det gammal oläkt skada på benhinnan så behöver du säkert mer hjälp ja.
Hon tyckte jag skulle prova biolight. Så det testar vi nu. Annars hade hon inte så mycket råd. Åka och prova ut skor typ. Och det vore ju inte fel förstås.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 055
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 275
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Har fått ont i min högra häl, på undersidan, precis under och funderar på om det kan vara hälsporre. Jag brukar inte ha ont i fötterna...
2
Svar
34
· Visningar
2 526
Senast: Ms_Antrop
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
693
Senast: Mandarinen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp