Ont i benet

Ja, det går inte bättre för mannen här. Han är evinnerligt trött på sitt ben och drömmer mardrömmar om att han tappat bort mjukvaran till sitt cyberben.

Han ska in imorgon tror jag det var och göra någon sorts nervkoll med el får vi se. Jag återkommer.
 
Jag var mer eller mindre fri från större bekymmer ett tag. Trodde att vad det än var hade gått över.
Men icke. Idag har jag haft vansinnigt ont och knappt kunnat gå. Får väl boka en läkartid igen..
 
Jag var mer eller mindre fri från större bekymmer ett tag. Trodde att vad det än var hade gått över.
Men icke. Idag har jag haft vansinnigt ont och knappt kunnat gå. Får väl boka en läkartid igen..

Jävla skit!!

Mannen här är inne på månad tre. Det enda som hjälpt någorlunda är naprapat egentligen. Han har även fördelat medicinen med mindre mellanrum men med samma dos vilket gjorde att han åtminstone slapp ”elstötarna” i benet. Vilket neurologen var väldigt tveksam till då han ansåg att medicinen inte kan göra detta. Men, som ett mirakel försvann elstötarna och allmänläkaren som mannen har samtidigt och som remitterat honom runt sa att ”det är väl självklart att det påverkar”.

Annars är det ju samma. Vi ifrågasätter neurologen som envisas med att ta magnetröntgen på delar mannen inte har ont i förutom en gång i början. Den å andra sidan kollades mest på blodproppar, inte om nerverna var av. Tiden mellan varje undersökning är extremt lång också.
O.s.v, o.s.v.........
 
Var besvärsfri ett tag igen. Men nu är det tillbaka, med full kraft. Självklart händer det på semestern.. Jag kan knappt gå utan att det känns som att vaden ska sprängas. Dessutom krampar musklerna i underbenet och foten typ hela tiden. Det gör ont! Jag är gnällig! :arghh:
Har kontaktat vården igen via nån chatt i deras app. Fick frågor om jag haft magsjuka eller hade ont i armbågen, så det blir spännande att se vad de kommer fram till.
 
Jaha. Det har gått ytterligare månader och jag kan fortfarande inte gå normalt. Sjukgymnasten säger stretcha, läkaren säger gör som sjukgymnasten säger. Jag stretchar och stretchar men det blir ingen förbättring.

Börjar bli rätt trött på att ha ont nu..
 
Jaha. Det har gått ytterligare månader och jag kan fortfarande inte gå normalt. Sjukgymnasten säger stretcha, läkaren säger gör som sjukgymnasten säger. Jag stretchar och stretchar men det blir ingen förbättring.

Börjar bli rätt trött på att ha ont nu..
Gå till en duktig massör som kan behandla fascia och visa hur du ska stretcha.
 
Problemet är att veta vilken massör som är duktig.. Jag har inte råd med en massa behandlingar utanför vården...

@Luff jag har proppat i mig tillskott med magnesium utan resultatet
Jag tror att det är din enda lösning just nu. Ta vilken som helst som kan behandla fascia
 
Har man inte pengar är det ju väldigt mycket pengar. Vår naprapat kostar 850:- för en halvtimme, som exempel.
Visst, alla kostar inte så mycket men å andra sidan har inte alla heller lika mycket pengar.
Nej jag vet. Men vad annat kan man göra om det är det som krävs? Leva snålare i några månader för att få ett bättre mående? Be om lite pengar av föräldrar eller så?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 943
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Har fått ont i min högra häl, på undersidan, precis under och funderar på om det kan vara hälsporre. Jag brukar inte ha ont i fötterna...
2
Svar
34
· Visningar
2 462
Senast: Ms_Antrop
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
682
Senast: Mandarinen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp