Organdonation - hur känner du?

Jag donerar inte heller. Dels så vill jag inte och dels så äter jag medicin som är inte så snäll. Så jag vet inte om det ens finns nått användbart. Möjligen skulle jag kunna donera en njure eller så till nån inom familjen, men jag tror inte det mina organ är intressanta som sagt
Du behöver inte ta ställning till ifall medicinen du äter påverkar eventuell organdonation. Det är upp till läkarna.
 
Nej, är totalt livrädd för den organbevarande behandlingen och "Det är endast intensivvårdsinsatser som inte kan vänta till efter döden som får ges och de får inte orsaka mer än ringa smärta eller ringa skada."
 
Jag har anmält mig för donation. Känns bra om jag eventuellt skulle kunna hjälpa någon annan. Är med i Tobiasregistret och donerar blod också.
 
Nej, är totalt livrädd för den organbevarande behandlingen och "Det är endast intensivvårdsinsatser som inte kan vänta till efter döden som får ges och de får inte orsaka mer än ringa smärta eller ringa skada."
Jag vårdar potentiella organdonatorer. Vården skiljer sig inte mellan dessa och de som inte donerar innan döden inträtt. Det skulle i så fall kunna vara att en tar ett prov till (från en redan existerande artärkateter) eller ger en medicin till (i en redan existerande veninfart). Absolut inte att fler stick sker. Vid det laget har patienten alla infarter som behövs.
 
Oavsett hur ni står; Berätta för nära och kära, och anmäl er till donationsregistret om ni är positiva. Det underlättar oerhört för anhöriga om det är klarlagt om det värsta skulle hända.
:bow: Jag vill minnas att det var tack vare en tidigare tråd på samma tema som jag tog tag i att registrera mig och påminna mina närmaste om att jag gärna delar med mig av det jag inte längre själv har användning för.
 
Du är död om du donerar. Då har du ingen känsel.
Tack för upplysningen om något jag inte hade en aaaaaning om.
Är du lika finkänslig mot någon som har spindelfobi, eller orm, eller mot spyor eller eller eller.
Jag är inte förvånad, att tänka på sin egen psykiska hälsa framför att eventuellt med en mikroskopiskt liten sannolikhet kunna hjälpa andra är uppenbarligen något av det mest provocerande som finns. Vad du säger är "du kan gått må dåligt varje dag varje sekund av ditt liv och begår du självmord av din psykiska ohälsa så gör det på ett sätt som gör att dina organ kan tas tillvara".
Tack tack tack för din förståelse och vänlighet 🤮
 
Jag vårdar potentiella organdonatorer. Vården skiljer sig inte mellan dessa och de som inte donerar innan döden inträtt. Det skulle i så fall kunna vara att en tar ett prov till (från en redan existerande artärkateter) eller ger en medicin till (i en redan existerande veninfart). Absolut inte att fler stick sker. Vid det laget har patienten alla infarter som behövs.
Vilket inte hjälper det minsta för mina rädslor.
 
Jag är galet nål och spruträdd, men resonerar så att kan min död resultera i att fler får fortsätta leva så har jag ju då inte dött förgäves oavsett hur gammal och på vilket sätt man dör, sjukdom, olycka eller dylikt.
 
Givetvis. Eftersom jag har en mamma som haft turen att få en ny njure så har jag sett på nära håll vad ett nytt organ kan göra. Därför finns det inte på kartan att säga nej och eventuellt hindra någon annan från att få samma möjlighet som min mamma fick ❤️

Är inskriven som blodgivare också. Har dock inte gett blod på nästan ett år men borde verkligen ta tag i det igen eftersom jag har blodgrupp O.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
571
Senast: niardasp
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 263
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 467
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp