Jag har fått bilder på alla barnen! :love: Uppfödaren har kämpat hela tiden med en tös som knappt är hälften så stor som de andra och fått stödmatas flera gånger om dagen, men de senaste två dagarna har hon tagit en rätt stor vändning till det bättre och det finns gott om hopp trots att hon fortfarande kallas för Teeny.
Visar sig att svart, choklad och creme är grabbar och de två blåtabby är flickor. Så hur gör jag Nu då?! :arghh:😅
 
Hanar är allmänt lite mer laid back och kan vara lite mer gosiga (naturligtvis finns det många undantag). Så vill du ha ett gos, ta en svart pojkpanter!

Jag har ju generellt hondjur i huset sådär, men eftersom kisse ändå ska kasterars oavsett känner jag mig lite friare i mitt val.... så vi får se antar jag. :) Tänkte åka upp och hälsa på någonstans runt månadsskiftet kanske och se vad uppfödaren säger och vem som blir kärast i vem så att säga, om jag får välja. :D 🥰
 
Jag har ju generellt hondjur i huset sådär, men eftersom kisse ändå ska kasterars oavsett känner jag mig lite friare i mitt val.... så vi får se antar jag. :) Tänkte åka upp och hälsa på någonstans runt månadsskiftet kanske och se vad uppfödaren säger och vem som blir kärast i vem så att säga, om jag får välja. :D 🥰
Då måste du visa bilder sen :love:
 
Hanar är allmänt lite mer laid back och kan vara lite mer gosiga (naturligtvis finns det många undantag). Så vill du ha ett gos, ta en svart pojkpanter!
Tänkte samma sak @Sel! Honor är lite mera självständiga bönor :D
Hanar tänker med magen eller vad för andra svagheter de kan ha, medan honor tänker efter med hjärnan först ... oftast :angel:

/Kattägd som bara haft honor och ska en vacker dag ha en hane bara för att få känna på lite mera ovillkorlig kärlek :cautious::rofl:
 
Mycket orientalsnack här. Slänger in en bild på min Thai Siames Blossom.
Denna ras är inte släkt med den vanliga siamesen eller oriental
 

Bifogade filer

  • Blossom.jpg
    Blossom.jpg
    16,3 KB · Visningar: 75
Tänkte samma sak @Sel! Honor är lite mera självständiga bönor :D
Hanar tänker med magen eller vad för andra svagheter de kan ha, medan honor tänker efter med hjärnan först ... oftast :angel:

/Kattägd som bara haft honor och ska en vacker dag ha en hane bara för att få känna på lite mera ovillkorlig kärlek :cautious::rofl:
Jag är ju visserligen van vid att bli älskad lite sådär på nåder. :D Vi får se vem som fastnar för vem, helt enkelt. Jag har en liten känsla i lilltån att jag har pick of the litter efter uppfödaren valt sin.
 
Var får man tag i en sån? Inte för att jag ska köpa en till katt än på länge, men måste ju sondera terrängen :angel:
Finns nog ett fåtal uppfödare. Blossom har USA födda föräldrar. Den uppfödaren har fortfarande amerikanska linjer på aveln men gått över till showsiameser.
 
Nu är båda flickorna tagna, så det blir definitivt en pojke. Svart eller cream. Bestämmer hon sig för att behålla gräddnosen blir det ju en liten panter oavsett. Ödet kanske! Vi får se. :D
Påminner mig om när jag tittade på annonser och såg ett foto på två ragdoll kattungar kvar, jag tyckte att det var självklart att den ena var sötare än den andra. Men tänkte att den andra är ju ändå rätt söt den också såklart.
Det visade sig sedan att en av dem hade hunnit bli bokad och att det var bara en kvar till salu. Tänkte då att det var såklart den sötaste som blivit bokad först.
Till min förvåning så fick jag snart ett svar på frågan vilken som var kvar - det var den som jag tyckte var sötast från början :love: Därmed fick Alice flytta hem med mig.

Ibland är ödets nyck lustiga!

Hoppas oavsett att det blir jättebra :love:
 
Haha påtala om hankatter då måste min kastrerade 9 åriga hane egentligen vara en honkatt. För han är då fasiken inte gosig mer en på hans villkor vilket händer cirka 5 minuter om dagen eller om han är extremt hungrig 🤣 Min honkatt där i mot hon sitter som ett plåster på både mig och husse men speciellt husse 😅 Sätter han sig i soffan så vips så är hon där. Hämtar min nästa honkatt nästa vecka, först ville jag ha en hane till men svårt att få tag på och så fick jag träffa den här lilla Donnan och föll pladask 😍 Så ibland blir de inte som man tänkt sig men de blir oftast bra ändå 😄
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 089
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 571
Senast: monster1
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har under våren följt en webbkamera över ett havsörnsbo. Jag har aldrig tidigare känt någon lockelse av att följa såna webbkameror...
Svar
2
· Visningar
1 118
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 109
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp