Sasse
Trådstartare
@Monstermom Jag menade inte att klaga över förlorade tider. Jag menade mest att jag redan hunnit fram till det vägskälet glömmerallt pratade om. 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Monstermom Jag menade inte att klaga över förlorade tider. Jag menade mest att jag redan hunnit fram till det vägskälet glömmerallt pratade om.![]()
Tack för alla svar.
Jag har en tid till vårdcentralen i slutet av veckan. Jag tänkte jag skulle se vad dom säger där.
@glömmerallt Jag är som du. Jag har inte varit i skolan de senaste fyra gångerna (vilket är 1,5 vecka), förvisso var en av gångerna av rent sjukdomsskäl. Jag lär gå imorgon dock, för att vi har tenta. Men jag vill verkligen inte. Jag får rätt ångest bara av att tänka på skolan och att plugga. Ligger redan back med mina läxor...
Jag går knappt heller utanför ytterdörren. Jag sitter mest vid datorn och får tiden att gå, gör inte så mycket mer alls. Speciellt inte sedan jag flyttade, även om jag trivs att bo här. Ljuger gör jag också, när t.ex. mina föräldrar frågar hur det är och vad jag gjort under dagen. För det låter så mycket bättre än att säga "ingenting".
Borde sökt hjälp för många, många år sedan och ångrar att jag inte gjorde det. Ändå står jag här idag och har problem med att gå vidare.
Aha, tack för att du klippte in dina gamla svar! Jag mindes att du skrivit att det strulat, men inte om det ordnat upp sig eller ej för dig, förlåt!
Hoppas verkligen du får den hjälp du helt tydligt behöver väldigt snart nu... Har du någon (din mamma tex?) som kan ta och "ryta i" lite så du får veta hur/när du ligger till egentligen?![]()
@glömmerallt Jag är också glad att jag skapade den. Funderade länge och väl (ett par år) innan jag tillslut vågade. Och sedan har det tagit ytterligare tid innan jag slappnat av med att skriva här. Jag har rätt stora problem med att prata om mina problem, men det har blivit lättare iom att jag tränat här sas. Är det samma för dig tycker du?
@Cattis_E Ja, absolut. Om de inte skickar remiss så kontaktar jag en psykolog själv.
Ska ringa nu på morgonen.
Ja, ring akutpsyk!Dom har ingen tid till mig idag heller. Men hon jag pratat med nu lovade att bevaka tiderna och skulle höra av sig om det blev någon ledig sas. Så vad gör jag till dess? Jag borde egentligen vara i skolan, men jag kan inte ens ta mig ut genom ytterdörren... Och jag behöver ringa en massa, men jag kan inte när jag bara gråter. Antar att det blir att ringa akutpsyk nu i alla fall, har börjat skära mig själv.
Bra att du fått en tid. Och blir det så jobbigt att du känner att du inte klarar det utan att skära dig så ringer du akutpsyk direkt ikväll!!Stabilare nu! Har fått en tid till imorgon bitti![]()
Du är sjuk och mår dåligt då missar man saker, du hade säkerligen inte haft några problem om någon annan blev sjuk till en redovisning även om den lovat att komma.Det var okej. Jag tänkte inte alls på allt jag skulle behöva berätta för läkaren när jag fick min ångestattack imorse. Jag klarade inte heller av att berätta om mitt destruktiva fd. förhållande, men jag nämnde det i alla fall, och han kunde se att jag hade svårt att prata om det. Nåja. Han ringde psyk direkt och jag har fått en akuttid idag. Om cirka en timme.
Jag missade min redovisning i skolan dockJag som lovade att komma. Men jag kom ändå inte ihåg ett skvatt om vad jag övat på. Jag kom inte ens ihåg vilket år det var när läkaren frågade...