Orkar inte ha det såhär mer..

Tack för alla svar.

Jag har en tid till vårdcentralen i slutet av veckan. Jag tänkte jag skulle se vad dom säger där.

@glömmerallt Jag är som du. Jag har inte varit i skolan de senaste fyra gångerna (vilket är 1,5 vecka), förvisso var en av gångerna av rent sjukdomsskäl. Jag lär gå imorgon dock, för att vi har tenta. Men jag vill verkligen inte. Jag får rätt ångest bara av att tänka på skolan och att plugga. Ligger redan back med mina läxor...

Jag går knappt heller utanför ytterdörren. Jag sitter mest vid datorn och får tiden att gå, gör inte så mycket mer alls. Speciellt inte sedan jag flyttade, även om jag trivs att bo här. Ljuger gör jag också, när t.ex. mina föräldrar frågar hur det är och vad jag gjort under dagen. För det låter så mycket bättre än att säga "ingenting".

Borde sökt hjälp för många, många år sedan och ångrar att jag inte gjorde det. Ändå står jag här idag och har problem med att gå vidare.

Jag bor typ framför datorn, blir någon slags verklighetsflykt tror jag.

Jag är så himla glad att du skapade den här tråden(och framför allt lyfte upp den nu igen jag missade nog den tidigare jag undvek nog sådana här trådar helt tidigare eftersom jag inte riktigt hade accepterat att jag behöver hjälp) Även om det naturligtvis är förfärligt att du mår så dåligt blir det en slags lättnad i att jag inte är ensam i att känna såhär och ha problem(sedan har vi delvis olika känslor och problem men det är en annan sak) Det blir på något vis lättare att acceptera att jag har problem när andra också har det och lättare att prata om. Jag har t.ex inte skrivit något om det här tidigare på buke jag har inte ens varit nära så jag är tacksam för att du delar med dig.

@Sasse Jag tror absolut du kan få medicin. Hoppas du har lite tur och får en som fungerar för dig, annars får du prova en annan sedan. Men psykolog är lika viktigt tycker jag. Men det brukar läkarna också tycka enligt min erfarenhet.

@glömmerallt Jag är också glad att jag skapade den. Funderade länge och väl (ett par år) innan jag tillslut vågade. Och sedan har det tagit ytterligare tid innan jag slappnat av med att skriva här. Jag har rätt stora problem med att prata om mina problem, men det har blivit lättare iom att jag tränat här sas. Är det samma för dig tycker du?

@Cattis_E Ja, absolut. Om de inte skickar remiss så kontaktar jag en psykolog själv.

Aha, tack för att du klippte in dina gamla svar! Jag mindes att du skrivit att det strulat, men inte om det ordnat upp sig eller ej för dig, förlåt! :o

Hoppas verkligen du får den hjälp du helt tydligt behöver väldigt snart nu... Har du någon (din mamma tex?) som kan ta och "ryta i" lite så du får veta hur/när du ligger till egentligen? :mad:

Mamma är toppen hon ringer nog psyk ett par gånger i veckan i snitt:love: kanske är ännu mer totalt hon ringde massor där näär det var strul med min medicin. (och hon har tjatat i åratal för att jag ska söka hjälp, jag är ju dock ganska envis och "kan själv" ibland...). Men det är ju svårt att veta för henne vad hon ska göra. Som jag skrev så känns det som jag hittat till rätt ställe i "vårdapparaten" Läkaren somm verkar ha kol på min problematik, utlovade remisser till saker som jag tror på osv. Det är ju "bara" den lilla detaljen att det ska hända något också.

Å med mitt användarnamn har jag full förståelse för att du inte minns allt jag skrivit;) Inget du behöver be om ursäkt för jag blir bara glad över att du verkar bry dig:)

@glömmerallt Jag är också glad att jag skapade den. Funderade länge och väl (ett par år) innan jag tillslut vågade. Och sedan har det tagit ytterligare tid innan jag slappnat av med att skriva här. Jag har rätt stora problem med att prata om mina problem, men det har blivit lättare iom att jag tränat här sas. Är det samma för dig tycker du?

@Cattis_E Ja, absolut. Om de inte skickar remiss så kontaktar jag en psykolog själv.

Ja jag har stora problem att tala om det, känner så igen mig i mycket av det du skriver. Jag vet inte om det blir lättare av att jag skriver just här men att ju mer jag pratar/skriver om det desto lätare blir det rent generellt.

Sedan är vissa saker svårare att prata om än andra.

Jag har dubbla lager kläder om jag vågar ta mig ut och helst inne också för jag är rädd för fästingar:cool: Det är svårt att säga(men det kändes bra att skriva det nu:))för det är så fåningt så oerhört fånigt jag inser att det är fåningt men det har inte hindrat mig från att ha dubbla lager kläder i sommar och när det var som varmast och jag inte hade det hela tiden så kändess det liksom lite otryggt att inte ha det där extra lagret och då gick jag inte ut alls(var ju farligt att gå ut i kortärmat...) det är lättare att luddigt säga att jag är rädd fär "typ allt" det är oprecist och bra och dessutom sant.

@Cattis_E Jag "avbröt" dessvärre den tid jag hade förra veckan, eller rättare sagt, jag åkte dit för ett fysiskt problem för att jag var rädd att det skulle vara något allvarligt. Proverna visade dock att allt var ok, så jag antar att det var/är psykiska symptom... Jag pratade med vårdcentralen i fredags, men de hade inte tid då utan bad mig återkomma på torsdag. Om jag inte mådde sämre innan, vilket jag nu gör. :( Ska ringa nu på morgonen.

Dom har ingen tid till mig idag heller. Men hon jag pratat med nu lovade att bevaka tiderna och skulle höra av sig om det blev någon ledig sas. Så vad gör jag till dess? Jag borde egentligen vara i skolan, men jag kan inte ens ta mig ut genom ytterdörren... Och jag behöver ringa en massa, men jag kan inte när jag bara gråter. Antar att det blir att ringa akutpsyk nu i alla fall, har börjat skära mig själv.

Dom har ingen tid till mig idag heller. Men hon jag pratat med nu lovade att bevaka tiderna och skulle höra av sig om det blev någon ledig sas. Så vad gör jag till dess? Jag borde egentligen vara i skolan, men jag kan inte ens ta mig ut genom ytterdörren... Och jag behöver ringa en massa, men jag kan inte när jag bara gråter. Antar att det blir att ringa akutpsyk nu i alla fall, har börjat skära mig själv.
Ja, ring akutpsyk!

Skickar massa kramar och energi inför läkartiden idag. Förstår att det känns tufft att gå dit. Kämpa och berätta gärna hur det gick.

Det var okej. Jag tänkte inte alls på allt jag skulle behöva berätta för läkaren när jag fick min ångestattack imorse. Jag klarade inte heller av att berätta om mitt destruktiva fd. förhållande, men jag nämnde det i alla fall, och han kunde se att jag hade svårt att prata om det. Nåja. Han ringde psyk direkt och jag har fått en akuttid idag. Om cirka en timme.

Jag missade min redovisning i skolan dock :( Jag som lovade att komma. Men jag kom ändå inte ihåg ett skvatt om vad jag övat på. Jag kom inte ens ihåg vilket år det var när läkaren frågade...

Det var okej. Jag tänkte inte alls på allt jag skulle behöva berätta för läkaren när jag fick min ångestattack imorse. Jag klarade inte heller av att berätta om mitt destruktiva fd. förhållande, men jag nämnde det i alla fall, och han kunde se att jag hade svårt att prata om det. Nåja. Han ringde psyk direkt och jag har fått en akuttid idag. Om cirka en timme.

Jag missade min redovisning i skolan dock :( Jag som lovade att komma. Men jag kom ändå inte ihåg ett skvatt om vad jag övat på. Jag kom inte ens ihåg vilket år det var när läkaren frågade...
Du är sjuk och mår dåligt då missar man saker, du hade säkerligen inte haft några problem om någon annan blev sjuk till en redovisning även om den lovat att komma.

Bra att du ska få komma till psyk, hoppas du får bra hjälp.

Liknande trådar

Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 494
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 324
Senast: Thaliaste
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 344
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 554
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V